راهنمای وکالتی کردن حساب بانک ملی به صورت آنلاین + سامانه firoozeh.bmi.ir

1

افتتاح حساب وکالتی بانک ملی به همراه توضیحات کامل + سامانه firoozeh.bmi.ir

وکالتی کردن حساب بانک ملی به صورت آنلاین

در این پست راهنمای کامل نحوه افتتاح حساب وکالتی بانک ملی به صورت اینترنتی در سامانه firoozeh.bmi.ir سایت فیروزه همراه با توضیحات کامل درباره نحوه وکالتی کردن حساب بانک ملی به صورت آنلاین و برای متقاضیان شرکت در قرعه کشی خودرو ایرانخودرو و سایپا و بورس کالا همچنین آشنایی با این حساب و نحوه افتتاح آن به طور کامل شرح دهیم.

افتتاح حساب وکالتی بانک ملی

برای بازکردن حساب وکالتی باید به سامانه فیروزه بانک ملی مراجعه کنید. این صورتی است که شما در بانک ملی حساب دارید و می توانید از طریق سامانه فیروزه بدون مراجعه به بانک حساب خود را وکالتی کنید. اما اگر در بانک ملی حساب ندارید، باید نسبت به بازگشایی حساب بانکی به یکی از شعبات این بانک مراجعه کنید

افتتاح حساب وکالتی بانک ملی در سایت فیروزه

متقاضی محترم می بایست پس از تعریف حساب وکالتی نسبت به واریز وجه خودروی مورد درخواست براساس مبالغ درج شده در مفاد بخشنامه در حساب وکالتی تا ساعت و تاریخ اعلام شده اقدام نماید. و انتقال آن به حساب شرکت سایپا و همچنین اخذ گزارش‌های مورد نیاز مربوطه را به وکالت از اینجانب برای شرکت مزبور فراهم نماید.

راهنمای وکالتی کردن حساب بانک ملی به صورت آنلاین + سامانه firoozeh.bmi.ir

  • برای باز کردن حساب وکالتی بانک ملی ابتدا به نشانی https://firoozeh.bmi.ir/signin مراجعه کنید.
  • در صفحه باز شده یکی از روش های ورود را انتخاب کنید
  • در صفحه بعدی شماره ملی، شماره موبایل خود را وارد نمایید و تصویر امنیتی را تکمیل کنید.
  • کد پیامک شده به شماره همراه خود را در صفحه زیر وارد کنید و روی ادامه بزنید
  • در این صفحه از لیست کارت ها ، کارت بانکی خود را انتخاب کرده، با تکمیل موارد خواسته شده و دریافت رمز پویا وارد سیستم شوید.
  • بعد از ورود از منو سمت راست یکی از گزینه های وکالتی کردن حساب برای بورس کالا یا وکالتی کردن حساب برای خودروسازی را انتخاب کنید. و فرایند را ادامه دهید.

راهنمای ایجاد حساب وکالتی

افتتاح حساب وکالتی برای افرادی که قصد خرید محصولات از بورس کالا را دارند، الزامی است. برای افتتاح حساب وکالتی ابتدا باید کد معاملاتی بورس کالا را دریافت کنید. برای این کار باید از طریق ثبت‌نام در سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری مورد نظر خود (هر کارگزاری که مایل هستید )، فرایند اخذ کد آنلاین در بورس کالا را تکمیل کنید.
در فرایند ثبت‌نام کد بورس کالا، معرفی‌نامه‌ای از سوی کارگزاری به‌طور آنلاین در سامانه EBGO صادر می‌شود که فرد باید با معرفی‌نامه مذکور به‌ یکی از بانک‌های منتخب مراجعه کرده و پس از افتتاح حساب، اطلاعات آن را به کارگزاری خود اعلام کند . در حال حاضر امکان وکالتی کردن حساب به صورت انلاین در بانک ملی و تجارت هم فراهم می باشد

نحوه افتتاح حساب وکالتی بورس کالا

افرادی که قصد خرید خودرو و یا محصولات در بورس کالا یا سرمایه‌گذاری در این بازار را دارند باید حتماً یک حساب وکالتی بورس کالا افتتاح نمایند. برای افتتاح این حساب وکالتی ابتدا باید کد معاملاتی بورس کالای خود را از طریق یک کارگزاری مجاز به فعالیت در بورس کالا دریافت نموده و پس از آن یک معرفی‌نامه از سمت کارگزاری‌تان دریافت نمایید. این معرفی‌نامه را به یکی از بانک‌های ارائه‌دهنده خدمات حساب وکالتی برده و پس از افتتاح حساب وکالتی خود، آن را به کارگزاری معرفی نمایید.

اگر فردی در بورس کالا به‌عنوان برنده معرفی شود و نتواند باقی‌مانده پول را در موعد مقرر واریز کند یا به هردلیلی انصراف بدهد، محکوم به پرداخت جریمه‌ای است که خودکار از روی حساب وکالتی او کسر می‌شود. یعنی باید پنج درصد ارزش کل معامله را به‌عنوان هزینه فسخ به‌علاوه نیم درصد هزینه کارمزد دو سر معامله که در مجموع ۵.۵ درصد ارزش کل معامله می‌شود را پرداخت کند. فرد برنده نیز سه روز کاری فرصت دارد تا باقی‌مانده رقم خرید را به حساب وکالتی واریز کند.

خیلی از هموطنان در کامنت‌ها سوال پرسیده بودند که آیا می توان حساب وکالتی که قبلا برای خرید خودرو از بورس کالا معرفی کردند را برای شرکت در قرعه کشی ایرانخودرو و سایپا نیز معرفی کنند یا نه؟ طی تماسی که با واحد روابط عمومی بانک ملت داشتیم، گفتند که امکانش هست. برای اطمینان بیشتر بهتر است شماره تلفن پشتیبانی بانک خود را با جستجو در اینترنت پیدا کرده و شخصا جویا شوید. ضمنا امکان وکالتی کردن حساب های جاری و مشترک وجود ندارد.

نشانی اینترنتی بانک های عامل

نحوه اینترنتی وکالتی کردن حساب برای ثبت نام ایران خودرو ، سایپا و خرید خودرو از بورس کالا به این صورت است که متقاضیان محترم می بایست با مراجعه به هریک از شعب بانک های ملی ، ملت ، تجارت ، سپه ، صادرات و پاسارگاد نسبت به افتتاح حساب وکالتی و یا تغییر یکی از حساب های خود به وکالتی اقدام کنند

نشانی https://firoozeh.bmi.ir/signin جهت معرفی و افتتاح حساب وکالتی غیرحضوری بانک ملی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا
سامانه وکالتی بانک صادرات: Https://sep.bsi.ir/sign
سامانه وکالتی بانک تجارت: https://www.tejaratbank.ir/vekalati
سامانه وکالتی بانک ملت: https://bastam.bankmellat.ir/bastam/start
سامانه وکالتی بانک سپه: https://ebanksepah.ir
سامانه وکالتی بانک پاسارگاد: https://bpi.ir
سامانه وکالتی بانک رفاه : https://mehvar.rb24.ir/ikco

1 دیدگاه در “راهنمای وکالتی کردن حساب بانک ملی به صورت آنلاین + سامانه firoozeh.bmi.ir

  1. فیروزکمالی گفت:

    نظر خاصی ندارم

نظرات