پیش بینی زلزله ترکیه توسط زمین شناس هلندی؛ چرا کسی توجه نکرد؟

0

عکس/ پیش بینی زلزله ترکیه توسط زمین شناس هلندی؛ چرا کسی توجه نکرد؟

توئیتی از یک زمین شناس هلندی به نام فرانک هوگربیتس (Frank Hoogerbeets) درباره پیش بینی وقوع زلزله بزرگ در ترکیه از ساعاتی پیش در شبکه های اجتماعی در حال انتشار است که نشان میدهد او ۳ روز قبل از وقوع زمین لرزه ترکیه و سوریه آن را پیش بینی کرده بود که در عکس زیر مشاهده می کنید:

عکس/ پیش بینی زلزله ترکیه توسط زمین شناس هلندی؛ چرا کسی توجه نکرد؟

پیش بینی زلزله ترکیه توسط زمین شناس هلندی به نام فرانک هوگربیتس، زمین‌شناس هلندی و پژوهشگر موسسه بررسی هندسه منظومه شمسی (SSGEOS) 3 روز قبل یعنی ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ برابر با ۳ فوریه ۲۰۲۳ در یک توئیت، وقوع آن را پیش‌بینی کرده بود. در این توئیت که روز سوم فوریه منتشر شد، آمده است: دیر یا زود در این منطقه (جنوب مرکزی ترکیه، اردن، سوریه، لبنان)، زمین‌لرزه‌ای رخ خواهد داد.

حالا در بامداد ۶ فوریه ۲۰۲۳ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر، جنوب شرق ترکیه را لرزاند و ساختمان‌های شهر ملطیه را تخریب کرد. مقامات ترکیه از کشته شدن ۹۵۰ تن و زخمی شدن ۵۰۰۰ تاکنون خبر داده‌اند

توییت یک زمین‌شناس هلندی که در حال فراگیر شدن است نشان می‌دهد که وی سه روز پیش، زمین‌لرزه ترکیه را پیش‌بینی کرده بود.

اردوغان گفت: در زلزله امروز فعلا ۹۱۲ نفر کشته شدند.

گفتنی‌ست، زمین‌لرزه امروز بزرگ‌ترین فاجعه در ترکیه از سال ۱۹۳۹ میلادی است.

تا این لحظه ۹۱۲ نفر جان باخته و بیش از ۵ هزار نفر مجروح شدند.

شاهدان عینی گفتند که این زلزله حدود یک دقیقه ادامه داشت و کانون آن در ۲۳ کیلومتری شرق نورداغ در استان غازی‌آنتپ و در عمق ۲۴ کیلومتری زمین قرار داشت.

غازی‌آنتپ اندکی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از هاب‌های صنعتی ترکیه است که در مرز سوریه قرار دارد.

زلزله غازی‌آنتپ در لبنان، عراق، سوریه و قبرس نیز احساس شد.

درحالی که اداره مدیریت بحران و اورژانس ترکیه اعلام کرد که این زلزله ۷.۴ ریشتر قدرت داشت و مرکز لرزه نگاری مدیترانه ای اروپا قدرت این زمین لرزه ۷.۷ ریشتر و مراکز لرزه نگاری آمریکا قدرت آن را ۷.۸ ریشتر اعلام کردند.

نظرات