کابینت ممبران چیست؟

0

طراحی و اجرای کابینت ممبران با بالاترین کیفیت

کابینت ممبران از جمله کابینت های زیبا، پرطرفدار و جدید می باشد. با وجود همه ویژگی های خوبی این نوع کابینت ها دارند، توجه به معایب آن در زمان انتخاب، خرید شما را آگاهانه تر خواهد ساخت. قطعا شما نیز در زمان خرید کابینت آشپزخانه خود با تنوع در مدل، جنس و رنگ بندی آنها مواجه شده اید. همین امر انتخاب را مشکل تر می سازد. آشنایی بیشتر با انواع کابینت، انتخاب را ساده تر خواهد کرد. کابینت های گلاس، کابینت ام دی اف، کابینت ممبران، کابینت پلی یورتان ، کابینت طرح چوب انواع کابینت های پیش روی شما هستند. ماهر چوب به عنوان یکی از بزرگترین و معتبر ترین فروشگاه های طراحی و اجرای انواع کابینت، در نظر دارد در این مقاله در مورد معایب و مزایای کابینت ممبران اطلاعات بیشتری را در اختیار افراد علاقه مند قرار دهد.

به چه کابینتی ممبران گفته می شود؟

کابینت های تولید شده یا از جنس ام دی اف هستند یا چوب و بر روی آنها روکش های گلاس، ملامین یا ممبران کشیده می شود. کابینتی که مغز آن اغلب از چوب زبر ام دی اف بوده و دارای روکش ممبران است، کابینت ممبران نامیده می شود. ممبران برای افرادی که از کابینت های چوبی در آشپزخانه خود لذت می برند اما بودجه کافی برای خرید کابینت های چوبی طبیعی ندارند، گزینه ایده‌آلی خواهد بود. این نوع کابینت از تنوع بالایی در رنگ و طرح برخوردار هستند. به همین دلیل از محبوبیت زیادی در میان مردم بهره برده است.

 کابینت ممبران

روکشی از جنس ممبران، طرحی به زیبایی طبیعت

کابینت های ممبران چه مشخصه هایی دارند؟

از نظر سبک اجرایی، کابینت ممبران به نوعی شبیه به کابینت های کلاسیک چوبی است ولی از نظر جنس با یکدیگر متفاوت می باشند. کابینت های ممبران از نظر طرح, اندازه و رنگ نیز با کابینت های چوبی تفاوت های زیادی دارند. طرح های به کار رفته در تولید این کابینت ها دارای ستون ها، سرتاج ها و دیگر تزئینات ظریف و زیبا می باشد. طرح مورد نظر به کمک دستگاه CNC بر روی ام دی اف خام حک شده و در قسمت خارجی درب کابینت ( نمای درب) با روکش ممبران پوشیده می شود. قسمت داخلی درب ها به دلیل قیمت بالایی که روکش چوبی ممبران دارد، با پی وی سی سفید پوشیده می شود. این کابینت ها در سه طرح مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک و مطابق با درخواست و سلیقه خریداران طراحی، تولید و اجرا می شوند.

مزایای کابینت ممبران

کابینت ممبران دارای مشخصه های منحصر به فردی می باشد. برای همین از نظر کاربران مورد توجه واقع شده است. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تنوع طرح و رنگ در کابینت ممبران

روکش ممبران از محدوده رنگی بسیار وسیعی تشکیل  شده است. در واقع اغلب رنگ هایی که مد نظر شما باشد در کاتالوگ رنگی این کابینت موجود بوده و قابل اجرا خواهد بود. از میان کلیه رنگ ها، کابینت ممبران سفید، سفید طلایی، سفید صدفی، نسکافه ای، استخوانی، خاکستری، قهوه ای رنگ چوب، سفید خاکستری (سفید طوسی) و رنگ کرم جزء رنگ های محبوب و پر طرفدار محسوب می شوند. این نوع کابینت ها در طرح های اجرایی نیز از تنوع بالایی برخوردار هستند.

کابینت ممبران

کابینت ممبران با دنیایی نامحدود از طرح و رنگ

مقرون به صرفه بودن

از دیگر ویژگی های مثبت این کابینت ها پایین بودن قیمت کابینت ممبران می باشد. به همین دلیل هر کارفرمایی از توانایی مالی لازم برای سفارش و خرید این نوع کابینت برخوردار می باشد.

منعطف بودن

روکش ممبران از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. به همین دلیل بر روی کلیه سطوح ابزار خورده، فرم دار، طرح دار و فرز خورده می تواند بنشیند. ویژگی این نوع روکش، طراحی و تولید کابینت ممبران را نیز از تنوع زیادی بهره مند ساخته است.

سطح یکپارچه و فاقد حفره کابینت ممبران

کابینت ممبران از روکش پی وی سی تشکیل شده است. این روکش تمامی حفره ها را پوشش داده و سطحی یکپارچه و یکنواخت برای آن به وجود آورده است. این ویژگی سبب افزایش مقاومت، ماندگاری و کیفیت این نوع کابینت شده است.

ویژگی ضد آب و رطوبت

پوشش بدون حفره کابینت های ممبران، سطح آنها را از نفوذ آب و رطوبت در امان نگه می دارد. این کابینت ها قابل شستشو بوده و برای جلوه بخشی نیاز نیست بر روی سطح آن روغن کشیده شود.

سهولت در تمیز کردن

برخلاف کابینت های چوبی که تمیز کردن آن نیاز به استفاده از مواد شوینده داشته و زمان زیادی صرف می کند، این کابینت های به سادگی و با یک دستمال نم دار تمیز می شوند.

نداشتن خطر برای تنفس سالمندان و بچه ها

از میان انواع کابینت ها، کابینت های ملامینه با بخار مواد سطح خود، برای افراد مسن و فرزندان مشکلات تنفسی زیادی را ایجاد خواهد کرد. در واقع این نوع روکش ها از جنس وینیل بوده و فضا را به مرور زمان دچار آلودگی می کنند. این در حالی است که روکش ممبران از جنس پی وی سی بوده و بخار نمی شود. به همین دلیل هیچگونه خطری برای کودکان و سالمندان ایجاد نخواهند کرد.

سازگاری کابینت ممبران با محیط زیست

کابینـت ممبران از MDF ساخته شده نه خود چوب. MDF از ضایعات و دور ریزهای چوب تولید می شود. بنابراین با طبیعت سازگاری بیشتری داشته و درختان کمتری را قطع خواهد کرد.

کابینت ممبران

کابینت ممبران دوستدار محیط زیست

معایب کابینت ممبران

بهتر است در کنار آگاهی از مزایای کابینت ممبران، با معایب آن نیز آشنایی داشته باشید. آگاهی از این نقاط ضعف در انتخاب شما تاثیرگذار بوده و در نگهداری بهتر از آنها به شما یاری خواهد رساند. از جمله این معایب می توان موارد زیر را برشمرد:

تغییر رنگ و پایین آمدن کیفیت کابینت ممبران در مواجه با نور و گرما

تابش مداوم نور خورشید به روکش ممبران و مواجه شدن آن با گرما، سبب کاهش کیفیت و تغییر رنگ آن خواهد شد. به همین دلیل این نوع کابینت برای آشپزخانه های پر نوری که محیط بسیار گرمی دارند مناسب نیست.

آسیب پذیری کابینت ممبران در برابر وسایل نوک تیز

روکش ممبران در برخورد با اشیاء نوک تیز و برنده دچار پارگی و خراش می شود. الیته این حساسیت در کلیه کابینت های روکش شده، دیده می شود. بهترین راهکار،  مراقبت بیشتر از این کابینت ها، و جلوگیری از برخورد اشیاء نوک تیز با آنها می باشد.

تنوع در کیفیت اجرا

کابینت ممبران، توسط مراکز مختلفی ساخته و اجرا می شوند. اما اگر مجری تجربه کافی نداشته و به کار خود خبره نباشد، نتیجه مطلوب و ماندگاری را به وجود نخواهد آورد. کیفیت تولید این نوع کابینت، ارتباط مستقیمی با مهارت و تجربه شرکت اجرا کننده دارد. بهترین راهکار سپردن کار به دست افراد مطمئن، با تجربه و کاربلد می باشد.

مشکل ظرافت زیاد طرح‌ها

طرح های کابینت ممبران به سبک کلاسیک توسط CNC زده می شوند. روکش ممبران با چسب، حرارت و فشاری که در محیط خلاء به آن وارد می شود به سطح چسبیده می شود. بدین ترتیب تمامی ظرافت ها و حفره ها پوشیده خواهند شد. گاهی این طرح ها از چنان ظرافتی برخوردارند که روکش ممبران به خوبی همه ظرافت ها را پوشش نخواهد داد. برای رهایی از این مشکل، بهترین کار این است که از طرح های بیش از اندازه برجسته یا فرو رفته استفاده نکنید.

تعمیر و نگهداری سخت کابینت ممبران

روکش ممبران دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ برخوردار می باشد. به همین دلیل اگر شما پس از چند سال تصمیم بگیرید در آنها تغییری ایجاد کرده یا آنها را تعمیر کنید، پیدا کردن دقیق همان طرح و رنگ روکش، برای شما سخت یا غیر ممکن خواهد بود.

تقسم بندی کابینت ممبران از نظر سبک معماری

کابینت ممبران از نظر سبک اجرایی و معماری در سه دسته زیر طبقه بندی می شود:

سبک کلاسیک

اغلب افرادی که کابینت ممبران را برای آشپزخانه خود برمی‌گزینند، جذب سبک معماری کلاسیک آن می شوند. این سبک، به نوعی، الهام گرفته از سبک کابینت های چوبی قدیمی بوده و با یک طراحی بی نظیر، از زیبایی و دوام بیشتر و قیمت کمتری نسبت به کابینت های چوبی قدیمی برخوردار است. این سبک دارای طرح های شلوغ و پر ظرافت بوده و در آشپزخانه بزرگ قابل اجرا می باشد.

کابینت ممبران

کابینـت ممبران به سبک کلاسیک

سبک  کابینت نئوکلاسیک

مدل ساده تر سبک کلاسیک، کابینت به سبک نئوکلاسیک است. طرح هایی که در این نوع کابینت ها اجرا می شوند نه به شلوغی سبک کلاسیک است و نه به سادگی سبک مدرن. این سبک در آشپزخانه های کوچک و بزرگ قابل اجرا می باشد.

کابینت ممبران

ممبران به سبک نئوکلاسیک

سبک مدرن

اگر سبک معماری منزل شما ساده و مدرن است، این سبک برای کابینت های آشپزخانه شما بهترین انتخاب خواهد بود. زیبایی این سبک، به سادگی آن است. کابینـت های ممبران به سبک مدرن، در آشپزخانه های کوچک و خانه های ساده جایگاه خوبی می توانند داشته باشد.

کابینت ممبران

ممبران کابینتی به سبک مدرن

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کابینت ممبران

در زمان محاسبه قیمت کابینت ممبران، هزینه اتاق کابینت و ام دی اف خام آن طبق سایر کابینت ها محاسبه خواهد شد. به این صورت که هزینه اتاق یخچال به طور جداگانه محاسبه می شود. هرچه تعداد کابینت ها در آشپزخانه بیشتر و ارتفاع آنها بالاتر باشد، هزینه تولید و اجرای آن افزایش پیدا خواهد کرد.  هزینه طراحی و اجرای اپن و جزیره جدا از کابینت ها محاسبه می گردد. اکسسوری های کابینت ها نیز هزینه جداگانه ای داشته و جدا از هزینه تولید کابینت ها در نظر گرفته می شوند. از جمله این اکسسوری ها می توان به دسته کابینت ها و کشوها، چراغ های تزئینی و ظرفشویی اشاره کرد.

هزینه و دستمزد اجرای روکش ممبران بر روی ام دی اف،  بر اساس کیفیت، جنس روکش و میزان ظرافت های به کار رفته در طرح اجرایی آن، متغیر می باشد. هر چه دکوری ها، ستون ها و دیگر تزئینات به کار رفته در کابینت بیشتر باشد قیمت کابینت ممبران نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

نکات مهم در زمان سفارش کابینت های ممبران

به مرور زمان، هزینه تولید و اجرای کابینت ها افزایش چشمگیری داشته است. این قاعده در مورد کابینت ممبران نیز صادق می باشد. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از وارد آمدن هرگونه خسارت و به منظور صرفه جویی در هزینه ها، به نکات زیر توجه داشته باشید تا خرید مطمئن تری را تجربه کنید:

–         از جمله مهمترین بخش کابینت ممبران، یراق آلات و کیفیت آنها می باشد. امروزه یراق آلات از کیفیت و قیمت های بسیار متنوعی برخوردار هستند. همین امر خریداران را کمی گیج خواهد کرد. بنابراین از مجری کابینت خود در مورد جنس، کیفیت و سازنده یراق آلات سوال کنید.

–         بسیاری از شرکت های طراح و مجری کابینت های آشپزخانه، از مواد اولیه بی کیفیت استفاده کرده و از تزئینات و اکسسوری های کابینت ها می کاهند. در زمان خرید دقت کنید که لیست کلیه ریزه کاری ها و دکوری ها در پیش فاکتور ذکر شده و قیمت اجرای آن به طور دقیق بیان گردد. بدین ترتیب در زمان تحویل از جزئیات کاملا باخبر خواهید بود.

–         در زمان خرید در مورد کیفیت و نوع روکش ممبران، چسب به کار رفته در زمان اجرا و نحوه پشتیبانی و گارانتی محصول از شرکت اطلاعات کافی کسب کنید.

–         قبل از عقد قرارداد و تسویه حساب کامل، نقشه نهایی را بازبینی کرده و نسخه ای از آن را از مجری تحویل بگیرید. بدین ترتیب پس از اتمام کار قادر هستید نمونه اجرایی و نمونه انتزاعی را با هم مقایسه کنید.

طراح و مجری کابیـنت ممبران با کمترین هزینه

در این مقاله در مورد کابینت ممبران، معایب و مزایای آن اطلاعاتی کلی در اختیار شما قرار داده شد. چنانچه شما نیز قصد سفارش و خرید کابینت ممبران را دارید و به دنبال یک مجری با سابقه و معتبر هستید، پیشنهاد ما به شما ماهر چوب می باشد.

این مجموعه حرفه ای دارای طراحان حرفه ای کابینت بوده و در اجرای کابینت کلاسیک و کابینت مدرن بهترین ایده ها را در اختیار کارفرما قرار خواهد داد. کارشناسان ماهر چوب، پس از بازدید از محل و اندازه گیری ابعاد کابینت، طرح زیبا، به روز، موردپسند کارفرما و مطابق با چیدمان داخلی خانه آنها را آماده کرده و نسخه مجازی آن را در اختیار کارفرما قرار خواهند داد. با تایید کارفرما، تیم اجرایی وارد عمل شده، کابینت را تولید کرده و به مرحله اجرا در خواهد آورد.

کلیه خدمات ماهر چوب با ارائه ضمانت نامه های معتبر انجام خواهد گرفت. بنابراین بدون هیچگونه نگرانی و با اطمینان خاطر سفارش کابینت خود را ثبت کرده و ساخت آن را به ما بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر، با مجموعه حرفه ای ما در تماس باشید.

نظرات