آیا ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ تعطیل است؟| تعطیلی مدارس شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ (جدید)

0

آیا شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ تعطیل است؟| تعطیلی مدارس فردا شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ مدارس تعطیل شد؟ تعطیلی مدارس فردا شنبه‌‌۱۶ بهمن‌‌۱۴۰۱ (شانزدهم بهمن ۱۴۰۱) و وضعیت تعطیلی مدارس و ادارات و شرکت ها و دانشگاه ها فردا به علت آلودگی هوا باد و طوفان گردوغبار و بارندگی فردا شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ در پاسخ به سوال کاربران که آیا شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ تعطیل است؟ در شهرهای تهران و البرز و ایلام و شهرهای جنوبی و اصفهان و تبریز و مشهد و خوزستان و اهواز و قزوین و رشت و شهرهای استان ها و تهران فردا آلودگی هوا از حرف تازه میخوانید.

آیا ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ تعطیل است؟| تعطیلی مدارس شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ (جدید)

آیا ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ تعطیل است؟| تعطیلی مدارس شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ (جدید)

🔻هنوز درباره تعطیلی مدارس فردا شنبه ۱۶ بهمن (۱۴۰۱) تصمیم گیری نشده و تا این ساعت مدارس تعطیل نیست به خاطر بارش برف و آلودگی هوا و گرد و غبار و بارندگی و یخبندان و حوادث و بلایای طبیعی

تا ساعاتی دیگر اخبار تعطیلی مدارس و دانشگاه ها را به اطلاع خواهیم رساند

این خبر در حال تکمیل است…

تصمیم جدید آموزش و پرورش وضعیت آلودگی هوا برای دانش آموزان

یوسف نوری مدتی، وزیر آموزش و پرورش هم مدتی پیش گفت: من شاخص‌های آلودگی هوا در دنیا را دیدم و کاری هم در این زمینه، بچه‌های المپیادی انجام دادند. در دنیا مدارس را با شاخص ۱۵۰ آلودگی هوا تعطیل نمی‌کنند. البته سلامت دانش آموز اولویت و اصل اول ما است اما نه اینکه با شاخص آلودگی ۱۵۰ تعطیل کنیم.
سحر تاج‌بخش رئیس سازمان هواشناسی کشور در این زمینه بیان داشت: نمی‌توان استانداردها را تغییر داد چراکه در تمام دنیا شاخص‌ها و تعاریف آن‌ها به همین شکل است و تنها می‌توان نحوه برخورد و واکنش نسبت به آن را تغییر داد.

وی افزود: به طور مثال اگر در حال حاضر در شاخص ۱۵۰ مدارس تعطیل می‌شوند از شاخص ۲۰۰ به بعد مدارس تعطیل شوند. نکته مهم این است که این تغییرات در سلامت مردم تأثیرات منفی دارد. چراکه آلاینده‌ها در ضریب هوش و تنفس آنها تأثیرگذار است. اما دائماً هم نمی‌توان مدارس و ادارات را تعطیل کرد چراکه با تعطیلی‌های پی در پی در امور کشور مشکل ایجاد می‌شود بنابراین اقدام مناسب کنترل آلاینده‌ها است.

وزارت کشور هفته گذشته اعلام کرد این مساله تنها یک احتمال بوده است و باید در شوراهای مربوطه و با حضور اعضا مورد بحث و ارزیابی قرار گیرد اما اکنون به نظر می‌رسد موضوع طرح تغییر شاخص‌های آلودگی هوا برای تعطیلی مدارس جدی تر شده و ارزیابی‌ها صورت گرفته چراکه قرار است این موضوع فردا یکشنبه ۱۶ بهمن در هیأت دولت بررسی و در مورد آن تصمیم گیری شود. حالا باید منتظر ماند و دید تغییر شاخص‌های آلودگی هوا برای تعطیلی مدارس چگونه خواهد بود و آیا تعطیلی مدارس جهت حمایت ارتقای علمی و تحصیلی دانش آموزان برای همیشه تعطیل می‌شود.

نظرات