تترلند؛ بزرگ ‌ترین صرافی تخصصی تتر در ایران

0

مجموعه تترلند از سال ۱۳۹۶ با هدف ایجاد بستری امن برای خرید تتر و فروش تتر و تبادل ارز پایدار تتر با تومان آغاز به کار کرد.

حدود ۵ سال پیش با هدف ایجاد بستری امن به‌منظور تبادل ارز پایدار تتر با تومان، گامی نو در ارائه سرویس‌های تبادل تتر در تترلند برداشته شد و پیش‌بردن تمامی فرایندهای تبادل تتر در کمال هوشمندی و درعین حفظ سادگی برای بهبود مستمر فضای رمزارزی کشور، رسالت تترلند است.

 قیمت لحظه ای تتر

مجموعه تترلند از بدو ورود خود به اکوسیستم رمزارز کشور، با ارائه قیمت لحظه‌ای تبادل تتر، اولین گام را برای شفاف سازی در فضای رمزارز کشور برداشت.

تترلند، بر حفظ اصل شفافیت پایبند بوده و چهارچوب فعالیت خود را بر پایه بهبود سرعت تبادلات و خدمات خود و همچنین، حفظ امنیت معاملات در بالاترین سطح، بنا نهاده‌ است.

پایبندی به این چهارچوب، سبب ایجاد تحول در سرعت تبادلات و خدمات در پلتفرم تترلند شد که از جمله آن‌ها می‌توان به تسویه آنی تتر، تسویه ریالی فوری، پشتیبانی ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته و احراز هویت ۱۰ دقیقه‌ای، اشاره کرد.

مجموعه تترلند با تکیه بر دانش و پتانسیل تیم خود، همواره در جهت بهبود تجربه هم‌وطنان گرامی در تبادلات رمز ارزی و افزایش آگاهی کاربران خود در حوزه رمزارزها، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

افتخارات و گواهی نامه های تترلند:

  • مدیریت سرمایه‌گذاری در مشاغل و صنایع پرریسک
  • کنگره علمی سیستم‌های نوین ایجاد اشتغال و کارآفرینی
  • دومین اجلاس مدیریت استراتژیک در حوزه کسب و کار، کارآفرینی
  • هفتمین کنفرانس مدیریت سرمایه گذاری در مشاغل و صنایع پرریسک
  • سومین اجلاس سیستم‌های نوین ایجاد اشتغال و کارآفرینی در سال ۱۴۰۰
  • The second International Summit of Strategic Management in the Field of Business, Entrepreneurship and Economic Development

رمز ارز تتر

رمز ارز تتر (USDT) استیبل کوینی است که ارزش هر واحد آن برابر با دلار آمریکاست و از آن برای حفظ ارزش دارایی هنگام نوسان بازار ارزهای دیجیتال بدون خارج‌کردن سرمایه استفاده می‌شود.

پشتوانه برخی استیبل کوین‌ها ارزهای فیاتی مانند دلار آمریکا یا کانادا یا استرالیا و پوند و ین هستند. پشتوانه تتر نیز دلار آمریکاست.

ارز دیجیتال تتر همانند پلی بین ارزهای فیات و دنیای بلاک چین عمل می‌کند و شفافیت تراکنش و ثبات و کارمزد اندک از ویژگی‌های آن است. در این مقاله از تترلند، محبوب‌ترین استیبل کوین بازار رمزارزها، یعنی تتر را به‌طورکامل معرفی می‌کنیم.

تتر (USDT) چیست؟

استیبل کوین (Tether) رمز ارزی است که قیمتش همواره برابر با مقدار ارز پشتوانه آن است.

تتر به‌عنوان دلار دیجیتال نیز شناخته می‌شود و شرکت تتر آن را صادر می‌کند و هر واحد آن با یک دلار آمریکا یا اوراق بهادار تضمین شده است.

میلیون‌ها کاربر در بلاک چین‌های مختلف از رمز ارز تتر برای ترید، محافظت از دارایی در‌مقابل نوسان، جابه‌جایی پول و حتی حفظ ارزش دارایی در کشورهایی با تورم زیاد استفاده می‌کنند.

تتر ابتدا در شبکه‌ بیت کوین، یعنی Omni Layer، ایجاد شد؛ اما امروزه در بلاک چین‌های مختلفی از‌جمله اتریوم، ترون، آیاس، الگوراند، سولانا، پالیگان و بایننس اسمارت چین وجود دارد.

تتر از گواه ذخایر (PoR) استفاده می‌کند؛ یعنی در هر‌لحظه ارزش ذخایر پشتوانه آن بیشتر یا برابر ارزش کل تترهای درگردش است.

تاریخچه تتر و بنیان‌گذاران آن

در سال ۲۰۱۴، براک پیرز (Brock Pierce) و ریو کالینز (Reeve Collins)، از اعضای بنیاد Omni، تتر را با نام اولیه ریل کوین (Realcoin) راه‌اندازی کردند.

کالینز و پیرز به‌دلیل تجربه‌‌شان درزمینه شبکه بیت کوین، یعنی اومنی‌، تتر را در این شبکه ایجاد کردند. در اواخر سال ۲۰۱۴، ریل‌کوین به تتر (Tether) تغییر نام داد.

معنی واژه تتر «اتصال» است و به برابر‌بودن هر واحد آن با دلار آمریکا اشاره می‌کند.

در سال ۲۰۱۵ و با عرضه تتر در صرافی بیت‌فینکس (Bitfinex)، کاربران توانستند این رمزارز را خرید‌و‌فروش کنند.

حجم معاملات تتر با انجام تراکنش‌های دلاری از بانک‌های تایوانی به شرکت مالی Wells Fargo به‌شدت افزایش یافت، تا جایی که حجم معاملات آن از ۱۰میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ به ۲.۸میلیارد دلار در اواخر سال ۲۰۱۸ رسید.

محبوبیت و استفاده از تتر تا اندازه‌ای است که در‌حال‌حاضر از‌نظر ارزش بازار، با ۶۷میلیارد‌ دلار عنوان سومین رمزارز برتر را در فهرست ارزهای دیجیتال ازآنِ خود کرده است.

قیمت تتر

ویژگی تتر چیست؟

در سال‌های اخیر، افراد و شرکت‌های بسیاری از دلار دیجیتال تتر برای انجام پرداخت‌ها و انتقال دارایی در اکوسیستم بلاک چین استفاده کرده‌اند و با وجود مشکلات مختلف، این استیبل کوین توانسته است اعتبار خود را در میان کاربران حفظ کند.

نکته مهم دیگر اینکه تتر به‌دلیل داشتن ذخایر زیاد تحت‌تأثیر نوسان‌ها و اتفاق‌های بازار قرار نمی‌گیرد. برای مثال، در رخداد اخیر سقوط رمزارز ترا (Terra)، تتر به‌خوبی توانست ثباتش را حفظ کند.

همچنین، تتر مانند سایر رمزارزها به‌دلیل ماهیت بلاک چینی از مزایایی همچون شفافیت و سرعت و معامله همتا‌به‌همتا برخوردار است و امنیت آن از‌طریق اجماع‌های اثبات کار و اثبات سهام تأمین می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، رمزارزی ایدئال برای تریدرها و سرمایه‌گذارهاست.

امنیت تتر چگونه تأمین می‌شود؟

امروزه، تتر در شبکه‌های مختلفی از‌جمله بیت کوین، اتریوم، تروم و پالیگان به‌چشم می‌خورند.

از‌آن‌جاکه قراردادهای هوشمند و توکن‌ها در شبکه‌های مختلف وجود دارند، امنیت پایه‌ای را گره‌ها و ماینرهای این شبکه‌ها با استفاده از روش‌هایی به نام اثبات کار و اثبات سهام تأمین می‌کنند. این شبکه‌ها به‌طور دوره‌ای کدهای خود را از‌لحاظ به‌روز‌بودن و امنیت بازرسی می‌کنند و شرکت تتر نیز مطمئن می‌شود که با استانداردهای هر‌کدام از این شبکه‌ها مطابقت داشته باشد.

در‌ادامه، با سه اصطلاحی که تاکنون در مقاله حاضر به آن برخورده‌ایم، بیشتر آشنا می‌شویم:

  • استیبل کوین (Stable Coin): رمزارزی که ارزش آن به مرجع خارجی مانند دلار یا طلا وابسته است.
  • اثبات کار (PoW): در این روش، ماینرها برای حل معادله‌ای پیچیده در شبکه باهم رقابت می‌کنند. قدرت پردازشی شبکه مبتنی‌بر این الگو از‌طریق دستگاه‌های استخراج‌کنندگان تأمین می‌شود. ماینرها درقبال توان پردازشی‌ای که برای شبکه به‌ارمغان می‌آورند و در ازای حل معادله گفته‌شده پاداش می‌گیرند.
  • اثبات سهام (PoS): در این شبکه، دارندگان توکن بومی شبکه با سرمایه‌گذاری توکن‌های خود این فرصت را خواهند داشت که به‌عنوان تأییدکنندگان تراکنش انتخاب شوند. این افراد در‌صورت تأیید تراکنش پاداش و اختلال در شبکه‌ای که توکن‌ها را سرمایه‌گذاری کرده‌اند، جریمه می‌شوند.

خرید تتر

ارزش تتر از کجا ناشی می‌شود؟

ارزش تتر از پشتوانه دلاری به‌وجود می‌آید که شرکت تتر در ذخایر خود نگه‌داری می‌کند.

شرکت مذکور در ازای هر توکن تتری که صادر می‌کند، یک دلار آمریکا به‌عنوان پشتوانه آن توکن در ذخایرش نگه‌داری می‌کند.

کاربردهای تتر (USDT)

برای انتقال امن و سریع دارایی بر بستر بلاک چین از رمزارز تتر استفاده می‌شود.

جابه‌جایی دارایی با استفاده از این ارز دیجیتال درمقایسه‌با روش‌هایی نظیر سویفت دارایی مزایایی مانند کارمزد ناچیز، سرعت به‌مراتب بیشتر، نداشتن سقف انتقال، عبور از موانع بین‌المللی و انتقال به همه‌جا و در هر زمان دارد. بسیاری از تریدرها در بازارهای نوسانی که احتمال سقوط قیمت‌ها زیاد است، دارایی‌های خود را به تتر تبدیل می‌کنند تا ضمن حفظ ارزش دارایی، از دردسرهایی خروج از بازار و ورود دوباره به آن رهایی پیدا کنند.

همچنین، کاربران ایرانی برای حفظ ارزش سرمایه خود در وضعیت تورمی موجود، دارایی‌شان را به تتر تبدیل می‌کنند.

کاربردهای تتر به این‌ها ختم نمی‌شود؛ زیرا با ظهور پروژه‌های متعدد بلاک چینی، کاربران برای خرید NFT یا توکن بازی‌های بلاک چینی یا شرکت در پروژه‌های وام‌دهی و استیکینگ از تتر استفاده می‌کنند.

آیا تتر رقیبی برای بیت کوین است؟

خیر، همان‌طور‌که گفتیم، از تتر برای حفظ ارزش دارایی و فراهم‌آوردن نقدینگی در شبکه بیت کوین استفاده می‌شود.

تتر رمزارزی متمرکز، اما بیت کوین رمزارزی غیرمتمرکز است و با هیچ ارزی در دنیا مرتبط نیست؛ ازاین‌رو، قیمت تتر همیشه ثابت‌تر از بیت کوین است.

ناگفته نماند رمزارزهایی که قیمت آن‌ها با سرمایه‌ها در دنیای واقعی مرتبط نیستند، در‌معرض نوسان بیشتر بازار قرار دارند.

دامیننس تتر چیست؟

دامیننس تتر (USDT) نشان می‌دهد از کل پولی که در بازار رمزارزها وجود دارد، چه مقدار در تتر سرمایه‌گذاری شده است.

در بازارهای نزولی، کاربران برای حفظ ارزش دارایی خود، رمزارزهایشان را به تتر تبدیل می‌کنند؛ بنابراین، دامیننس تتر افزایش می‌یابد.

گفتنی است بین دامیننس تتر و قیمت بیت کوین نیز همبستگی دیده شده است؛ زیرا معمولاً با افزایش دامیننس تتر، قیمت بیت کوین کاهش می‌یابد و برعکس.

قیمت تتر

برای مشاهده قیمت تتر، می‌توانید از صفحه نمودار نرخ تتر در تترلند استفاده کنید. در این صفحه، قیمت روز تتر به تومان درج شده است. در نمودار نرخ تتر، می‌توانید نرخ دلار تتر را در بازه‌های ۲۴ ساعت گذشته، هفت‌روزه، سی‌روزه، سه‌ماهه، یک‌ساله و… مشاهده کنید.

نحوه خرید تتر

به‌کمک ویژگی تبدیل سریع تترلند، می‌توانید به‌آسانی و تنها با چند کلیک تتر بخرید و بفروشید.

برای خرید تتر، کافی است پس از انجام فرایند احراز هویت در کمتر از ۱۰ دقیقه، وجوه تومانی را با استفاده از کارت بانکی یا روش انتقال بانکی به کیف پول تومانی خود در تترلند انتقال دهید.

سپس، در صفحه اصلی تترلند یا در بخش کیف پول، مقدار تتر موردنیاز را وارد و روی تبدیل کلیک کنید. نرخ تتر در تترلند به‌صورت لحظه‌ای محاسبه و کارمزد تبدیل نیز با مناسب‌ترین نرخ ارائه می‌شود.

جالب است بدانید که واریز وجوه تومانی به تترلند با کارمزد رایگان انجام می‌شود.

نحوه فروش تتر

فروش تتر در تترلند نیز به سادگی خرید آن است. برای این منظور پس از انتقال تتر به کیف پول تتری خود در تترلند، در صفحه اصلی یا در کیف پول مقدار دلخواهتان را برای تبدیل وارد و بعد از مشاهده نرخ لحظه‌ای محاسبه‌شده، روی تبدیل کلیک کنید. شایان ذکر است واریز تتر در تترلند با کارمزد رایگان انجام می‌شود.

 جمع‌بندی

رمز ارز تتر محبوب‌ترین استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتال است. از‌آن‌جاکه هر کوین تتر معادل یک دلار آمریکاست، تتر به‌عنوان «دلار دیجیتال» نیز شناخته می‌شود. تریدرها و سرمایه‌گذارها از تتر برای جابه‌جایی دارایی و حفظ ارزش پول و مقابله با نوسان‌های بازار رمزارزها استفاده می‌کنند. فراموش نکنید که تتر را می‌توانید از سکوی تبادل  با مناسب‌ترین کارمزد بخرید.

نظرات