خرید تابلو برق صنعتی از بهترین شرکت ساخت تابلو برق

0

برای توزیع جریان برق به مشاعات و واحدهای مسکونی، نیاز به انواع تابلو برق هاست. خرید تجهیزات تابلو برق صنعتی، با هدف حفاظت از سیستم کلی برق در برابر برق گرفتگی یا اتصالات کوتاه صورت می گیرد. کنتورهای ساختمان، کلیدهای محافظ، فیوزها، چراغ های سیگنال و مجموعه ای از تجهیزات دیگر، درون تابلو برق ها، به کاربرده می شود. در این مطلب اطلاعات کاملی در خصوص خرید تابلو برق های صنعتی و تجهیزات آن ها به شما ارائه خواهیم داد.

تابلو برق صنعتی

کاربرد انواع تابلو برق صنعتی در صنایع گوناگون

قبل از خرید تابلو برق‌ لازم است که با انواع تابلوبرق ها و کاربردهای هرکدام آشنا شوید. تابلوبرق ها را می توان طبق معیارهای مختلفی مثل سطح ولتاژ، ساختار و… دسته بندی کرد. در این جا ما رایج ترین انواع و دسته بندی تابلوبرق ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع تابلو برق صنعتی از نظر سطح ولتاژ

انواع تابلو برق صنعتی از نظر سطح ولتاژ به تابلو برق فشار ضعیف، تابلو برق با فشار متوسط و تابلو برق فشار قوی تقسیم می ‌شود. با در نظر داشت نوع مصرف خود باید نسبت به خرید هر یک از این تابلو‌ برق ها اقدام کنید.

  • تابلو برق فشار ضعیف

این تابلو برق ها معمولاً بزرگتر از تابلو برق های خانگی هستند و در ساختمان های تجاری، ایستگاه های برق، ایستگاه های مبدأ و برخی کارخانه جات استفاده می شوند. هنگام خرید این تابلو برق به تجهیزات استفاده شده در آن از جمله کلید اتوماتیک، کنتاکتور و کابل ها توجه داشته باشید، چرا که تفاوت زیادی با تابلو برق فشار متوسط و فشار قوی دارد.

همچنین می توانید برای خرید تجهیزات تابلو برق صنعتی با فشار ضعیف از دو نوع رومیزی یا دیواری آن دیدن کرده و با توجه به مکان نصب آن اقدام به خرید نمایید.

  • تابلو برق فشار متوسط

این تابلو برق در مکان هایی که ولتاژ برق تا ۶۳ هزار می رود قابل استفاده خواهد بود. تابلو برق فشار متوسط در انواع مختلفی طراحی می شود، اما بهترین نوع آن برای ولتاژ سطح متوسط، تابلو برقی خواهد بود که از گاز SF6 بهره برده باشد. از این گاز برای حفاظت از محفظه های تابلو برق استفاده می‌ شود.

  • تابلو برق فشار قوی

تابلو برق فشار قوی در بازه ولتاژ ۶۳ هزار تا ۴۰۰ هزار ولت عملکرد دارد. از این تابلو در مکان های صنعتی و کارخانه جات استفاده می‌شود. کلید عایق، کلید قطع کن، کنتاکتور، بریکر و فیوزها از اجزای اصلی این تابلو برق هستند.

خرید تجهیزات تابلو برق صنعتی با فشار قوی با هدف بررسی اندازه و شدت خطای جریان برق ساختمان انجام می شود تا با ایزوله کردن سیستم، قسمت های معیوب را از مدار خارج نماید.

انواع تابلو برق صنعتی از نظر کاربرد

انواع تابلو برق صنعتی از نظر کاربرد به تابلو برق توزیع و تابلو برق کنترل تقسیم می شود.

  • تابلو برق توزیع

این تابلو جهت توزیع و جمع آوری انرژی الکتریکی در برخی اماکن استفاده می شود. ابعاد تابلو برق توزیع، متناسب با کاربردهای آن طراحی شده و به عنوان منبع تغذیه، برای ماشین آلات صنعتی استفاده می شود. با استفاده از ادواتی مانند MCCB و MCB  و با درنظر گرفتن اندازه کابل، تقسیم جریان برق در این تابلو برق صورت می گیرد.

  • تابلو برق کنترل

در طراحی این تابلو برق، تجهیزات مختلفی به کار رفته است. این تجهیزات با بررسی سیستم برق، قادر به نمایش اطلاعات بوده و در صورت نیاز با انجام تغییراتی توسط اپراتور، نیازهای شبکه برق را برطرف می کند.

انواع تابلو از نظر مکان نصب

انواع تابلو برق صنعتی از نظر مکان نصب به دو نوع تابلو برق درونی و تابلو بیرونی تقسیم می شود. در ادامه اشاره ای کوتاه به این موارد خواهیم داشت.

  • تابلو برق درونی

این تابلو برق ها وظیفه حفاظت از تجهیزات را در مکان های سرپوشیده بر عهده دارند و در انواع مختلف ایستاده، دیواری، دسترسی از جلو و دسترسی از دوطرف طراحی شده اند. این تابلو برق با استفاده از ورق بدنه ۲ میلی متری، اسکلت نگهدارنده و نبشی آهنی بر روی اتاقک کابل یا فوندانسیون، متصل می شود.

  • تابلو برق بیرونی

عملکرد این تابلو برق در بیرون از ساختمان بوده و حفاظت از تجهیزات را در مقابل عوامل جوی برعهده دارد. استفاده از ورق ۲ میلی متری برای بدنه، مجهز بودن به قفل، امکان دسترسی افراد به تجهیزات درونی و مقاومت در برابر آفتاب، از ویژگی های مهم این تابلو برق محسوب می شود.

خرید تجهیزات تابلو برق صنعتی

بهتر است قبل از سفارش تابلو سازی برق صنعتی، ابتدا با انواع آن آشنا شوید و سپس اقدام به خرید نمایید. همچنین خرید تابلو برق سه فاز و استفاده از آن، با هدف افزایش امنیت دستگاه و موتور الکتریکی در صنایع مختلف صورت می گیرد. به همین جهت نیز در ساختمان های مسکونی با ولتاژ بالا، از این تابلو برق استفاده می شود.

تجهیزات فرمان و کلید زنی شامل قطع و وصل مدار، فرمان روشن و خاموش شدن وسایل برقی صنعتی مانند الکترو موتورها، ترانس ها و دیگر عملکردهای صنعتی توسط این تابلو برق ها صورت می‌گیرد. (کنتاکتور و رله از جمله وسایل فرمان کلید زنی هستند که در خرید تجهیزات تابلو برق صنعتی جای گرفته اند).

تجهیزات حفاظتی شامل کلیدهای مینیاتوری، فیوزها، کلیدحرارتی، کلید محافظ جان و … از مهم ترین بخش های تجهیزات برق صنعتی بوده که وظیفه حفاظت از شما را بر عهده دارند.

جمع بندی

با توجه به مطالبی که در مورد تابلو برق ها بیان شد، باید تابلو برقی انتخاب شود که علاوه بر طراحی استاندارد، قیمت مناسبی نیز داشته باشد. برای خرید تجهیزات تابلو برق صنعتی می توانید به سایت ها و مراکز معتبر این محصولات مراجعه فرمایید. همچنین قبل از اقدام برای خرید، با کارشناسان متخصص در تماس باشید. بدین منظور می توانید با شرکت ساتل، که یک شرکت خصوصی بوده و در زمینه مشاوره، طراحی، ساخت و اجرای پروژه های نیرو رسانی فعالیت می‌ کند در ارتباط باشید.

نظرات