ماجرای جنجالی توهین رائفی پور به موسیقی و اهالی موسیقی و واکنش ها را ببینید

5

ماجرای فیلم کامل جنجالی توهین رائفی پور به موسیقی و اهالی موسیقی و واکنش ها را کامل ببینید که بعد از بازنشر ویدئوی سخنرانی و اظهارات عجیب رائفی پور درباره موسیقی و اهالی موسیقی که توسط بهزاد عبدی آهنگساز و دبیر هنری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر ۱۴۰۱ منتشر شد و حالا با واکنش های زیادی همراه بوده است.

فیلم سخنان و اظهارات رائفی پور درباره موسیقی و اهالی موسیقی

ماجرای جنجالی توهین رائفی پور به موسیقی و اهالی موسیقی و واکنش ها را ببینید

سخنان و اظهارات عجیب علی اکبر رائفی پور درباره موسیقی و توهین به اهالی موسیقی اینروزها با واکنش های زیاذی همراه شده است. در بهمن ماه ۱۴۰۱ ویدئوهایی از سخنرانی علی اکبر رائفی پور درباره موسیقی و هرمندان موسیقی توسط بهزاد عبدی موسیقی دان و آهنگساز در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که رائفی پور در ویدئویی که بهزاد عبدی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است، ادعا می کند که: «۷۰ درصد موسیقی دانان هرگز ازدواج نکرده‌اند به دلیل اینکه هرزه تشریف داشته‌اند»

به گزارش خبرآنلاین : بهزاد عبدی آهنگساز، رهبر ارکستر و دبیر هنری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر روز یکشنبه نهم بهمن، ضمن بازنشر ویدئویی از بریده سخنرانی‌های قدیمی علی‌اکبر رائفی‌پور که در آن نسبت‌های نامناسبی به اهالی موسیقی داده شده است، هشدار داد در صورت عذرخواهی نکردن این فرد از جامعه موسیقی کشور، از دبیری این دوره از رویداد موسیقی فجر کناره‌گیری خواهد کرد.

در بخشی از متن منتشرشده از سوی بهزاد عبدی آمده است: «من بهزاد عبدی تا امروز و این لحظه علی‌رغم تمام اتفاقات، تمام بی‌مهری‌های بسیار و حتی میل باطنی‌ام در شرایط موجود، به وظایف و توافق‌هایم پایبند بوده و تمام توان و تلاشم را برای ارتقای هنر و موسیقی این سرزمین به کار گرفته‌ام. ولی امروز و در این زمان موجودی با نام و نشان «رائفی‌پور» دهان گشوده و به قشر عظیمی از هنرمندان موسیقی، وقیحانه توهین می‌کند. در صورتی که ایشان رسمی از هنرمندان موسیقی این کشور، عذرخواهی نکند، دیگر هیچ مسئولیتی را برای موسیقی عزیز کشورم، قبول نخواهم کرد و استعفای خود را از این مسئولیت اعلام میدارم.»

رائفی پور در ویدئویی که بهزاد عبدی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است، ادعا می کند که: «۷۰ درصد موسیقی دانان هرگز ازدواج نکرده‌اند به دلیل اینکه هرزه تشریف داشته‌اند»!

واکنش ها از استعفای بهزاد عبدی تا واکنش ارکستر ملی

بهزاد عبدی از دبیری جشنواره فجر به دلیل توهین رائفی‌پور به موسیقیدانان استفعا داد و نوشت: بگذارید رائفی‌پور‌ها با حفظ فاصله از هرزگان، جشنواره‌ی موسیقی را برگزار کنند

****

خبرگزاری بانی فیلم نوشت: یکی از چهره‌های پرحاشیه وابسته به ‌جناح‌های تندرو در سخنرانی‌ها، علی‌اکبر رائفی‌پور است که هر از گاهی بخش‌هایی از سخنانش سوژه فضای مجازی شده و موجب ایجاد تنش می‌شود.
هنوز سخنرانی این نماینده جناح اصولگرا درباره انتصاب برخی شوخی‌ها به امامان شیعه در خاطرهاست که موجی از مخالفت‌ها را به همراه داشت.
این سخنران به تازگی در ویدیویی که از او منتشر شده، موسیقیدانان را افرادی «هرزه» خطاب کرده است.
نخستین واکنش به این حرف‌های رائفی‌پور را بهزاد عبدی موسیقیدان سرشناس کشورمان ابراز کرده؛عبدی اعلام کرده تا پوزش رسمی توسط این سخنران محبوب اصولگرایان هیچ‌گونه مسئولیتی را در موسیقی قبول نکرده و از تمامی سمت‌هایش استعفا می‌دهد.
بهزاد عبدی چندی پیش مسئولیت دبیری جشنواره موسیقی فجر را پذیرفته بود.
این موسیقیدان در متنی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد نوشت:

سلام
بدون مقدمه
من بهزاد عبدی تا امروز و این لحظه علی‌رغم تمام اتفاقات، تمام بی‌‌مهری‌های بسیاری و حتی میل باطنی‌ام در شرایط موجود، به وظایف و توافق‌هایم پایبند بوده و تمام توان و تلاشم را برای ارتقای هنر و موسیقی این سرزمین به کار گرفته‌ام. ولی امروز و در این زمان موجودی با نام و نشان «رائفی‌پور» دهان گشوده و به قشر عظیمی از هنرمندان موسیقی، وقیحانه توهین می‌کند.
در صورتی که ایشان رسمی از هنرمندان موسیقی این کشور، عذرخواهی نکند، دیگر هیچ مسئولیتی را برای موسیقی عزیز کشورم، قبول نخواهم کرد و استعفای خود را از این مسئولیت اعلام می‌دارم.
بگذارید رائفی‌پور‌ها با حفظ فاصله از هرزگان موسیقی جشنواره‌ی موسیقی را برگزار کنند.
با احترام
بهزاد عبدی

*****

شورای هنری ارکستر ملی

سه عضو شورای هنری ارکستر ملی ایران با انتشار متنی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به انتشار اظهارات علی اکبر رائفی‌پور درباره موسیقی در فضایی مجازی، واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمیان، امیر بکان و بهزاد عبدی سه عضو شورای هنری ارکستر ملی ایران با انتشار متنی خطاب به محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به انتشار تصاویری منتسب به علی‌اکبر رائفی پور در رابطه با موسیقی واکنش نشان دادند.

در متن این نامه آمده است:

خدمت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای دکتر اسماعیلی

شیخ اجل سعدی علیه الرحمه فرموده‌اند:

پرتو نیکان نگیرد هر که بنیادش بد است
تربیت، نا اهل را چون گردکان بر گنبد است

احتراماً به عرض می‌رساند، چندی است که فردی معلوم الحال (رائفی پور)، در مجامع مختلف از جمله دانشگاه‌ها، مساجد و غیره، نشست‌هایی با مضامین مشخص برگزار می‌کند و در مورد همه مسائل مبتلا به کشور، از جمله سیاست داخلی، خارجی، اقتصاد، فرهنگ و هنر، رسانه، ادبیات، فیزیک نظری، شیمی آلی، سیاهچاله‌ها، مذاهب، مسائل آخرالزمانی، متافیزیک و…. (همه چیز دان)، اظهارنظر می‌کند و طی این جلسات با ادبیاتی نامتعارف و سخیف، اهالی علم و فرهنگ و هنر را هر از گاهی مورد خطاب و عتاب قرار می‌دهد.

البته در صحبت‌های این گونه افراد که ناشی از کم‌سوادی و هیجانات درونی و حب و بغض و حسادت نسبت به فرهیختگان کشور است، کاملاً مشهود است و صدالبته، عقده گشایی این فرد، چندان برای اهل فن، مهم و قابل اعتنا نیست، ولی، نفس بازگو کردن این قبیل سخنان در نشست‌ها با چه هدفی انجام می‌شود و این شخص از کدام مرجع و مآخذ پشتیبانی می‌گردد؟

این فرد اخیراً در اظهاراتی (که گویی مدت‌ها قبل در جلسه‌ای مطرح کرده که خب از عمق فاجعه نمی‌کاهد)، قاطبه اهل هنر و اختصاصاً هنر موسیقی را با دایره واژگانی بسیار غیراخلاقی، «هرزه» خطاب کرده است! و نیز در ادامه سخنان خود اقدام به تمسخر هنر موسیقی و موسیقیدانان نموده است!

شورای هنری ارکستر ملی ایران بر حسب وظیفه خود در حفظ میراث شنیداری این سرزمین و حفظ شئونات و کرامت هنرمندان شریف موسیقی کشور، این سخنان سخیف و موهن را، به شدت محکوم کرده و از وزیر محترم ارشاد و همچنین دیگر نهادهای صنفی همچون خانه هنرمندان، خانه موسیقی، انجمن موسیقی، دفتر موسیقی و همچنین نهادهای نظارتی قوه قضائیه، درخواست برخورد قاطع، با این شخص را که آزادانه اقدام به هتاکی به اهالی فرهنگ و علم و هنر می‌نماید دارد.

امید است با ورود و پیگیری وزیر محترم به این موضوع، مقدمات عذرخواهی رسمی و کتبی فرد مورد نظر، از اهالی شریف و نجیب موسیقی، مهیا گردد و البته این آزمون خوبی خواهد بود، در این شرایط صعب و سخت، که متولی اصلی فرهنگ و هنر، چه میزان، مدافع و یاریگر مجموعه تحت مسئولیت خود است، هنرمندانی که سالیان متمادی با همه ناملایمات و توهین‌ها، صادقانه و خالصانه کار کرده‌اند و چراغ موسیقی کشور را زنده نگه داشته‌اند. این مطالبه به حق، آزمونی است برای سنگربانان کنونی فرهنگ و هنر، باشد که سرافراز بیرون آیند.

5 دیدگاه در “ماجرای جنجالی توهین رائفی پور به موسیقی و اهالی موسیقی و واکنش ها را ببینید

  1. محمدمهدی مرادی (اسلام طلب) گفت:

    موسیقی و بازیگری و این چیزا اصلا فضای خوبی نداره و فساد اخلاقی بین افراد فعال در این زمینه خیلی زیاده.
    ولی خب شاید ۳۰ درصد هم باشن که توی این فضا، پاکدامن باقی بمونن. که البته از بین همین ۳۰ درصد هم ۹۰ درصدشون در حد شوخی با نامحرم رو دارن.

  2. Sh گفت:

    واقعا چرا وقتی یه کلیپ می‌بینید سراغ سخنرانی کاملش نمیرید حالا از هر کسی…؟

  3. امیر گفت:

    سخنانی که ۱۲سال پیش در باره موسقی دانان خارجی گفته چرا الان باید جنجال به پا کند؟؟؟؟

  4. همون گفت:

    والاااااا

  5. aa گفت:
    15
    4

    خوب گفته ۷۰ درصد مگه ایشون تو ۷۰ درصد بوده ، شما تو اون ۳۰ درصدی ، ناراحت نباش

نظرات