سیف پال بهتر است یا کول والت؟

0

سیف پال بهتر است یا کول والت؟

تامین امنیت دارایی دیجیتال، از دغدغه‌های اساسی افراد فعال در بازار ارز دیجیتال بود. طولی نکشید که شرکت‌های فعال در حوزه امنیت بلا‌ک‌چین، برای برطرف کردن این دغدغه مهم، وارد عرصه شدند و در نتیجه اولین کیف پول‌های سخت‌افزاری به بازار معرفی شدند. کیف پول‌ سخت ‌افزاری ، به عنوان امن‌ترین روش نگهداری از دارایی دیجیتال، مورد توجه بسیاری از فعالان و سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال قرار گرفتند و استقبال از ولت‌های سخت افزاری روز به روز بیشتر شد.

سیف پال یا کول والت

در پی استقبال فعالان وسرمایه‌گذاران از کیف پول‌های سخت افزاری، شرکت‌های متعددی به این حوزه وارد شدند و اکنون بازار کیف پول‌های سخت افزاری به شدت رقابتی شده است و شرکت‌ها تلاش می‌کنند، ویژگی‌های محصولات خود را ارتقا دهند و نظر کاربران بیشتری را جلب کنند.

کیف پول‌های سخت افزاری ویژگی‌های مشترکی به ویژه از نظر امنیتی دارند اما با این حال تفاوت‌هایی مخصوصا در ظاهر و شکل فیزیکی دارند که باعث شده انتخاب برای کاربران سخت شود.

در این مقاله به مقایسه دو نوع از ولت‌های سخت‌افزاری یعنی سیف پل s1 و کول ولت پرو پرداخته‌ایم تا به شما در انتخاب کیف پول سخت افزاری مورد نظر خود، کمک کنیم.

کول ولت پرو

سیف پال یا کول والت

کول ولت پرو محصول شرکت coolbitX است در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شد. این ولت نسخه پیشرفته کیف پول قبلی این شرکت یعنی کول ولت S است که با ارتقای ویژگی‌های نسخه قبلی و اضافه شدن ویژگی‌های به‌روز و کاربردی متناسب با پیشرفت‌های کریپتو، طراحی و در دسترس کاربران قرار گرفت.

این ولت، از نظر ظاهری مشابه کارت بانکی طراحی شده است که فقط ۰٫۸ میلی متر ضخامت داشته و با وزن ۶ گرم و ضدآب بودن، به راحتی در کیف پول فیزیکی شما قابل حمل است.

صفحه نمایش کول ولت پرو سیاه و سفید و در اندازه ۲۲٫۵mm x ۱۳٫۵ mm است و یک دکمه فلزی گنبدی شکل روی دستگاه تعبیه شده‌است که تایید و پیمایش از طریق آن انجام می‌شود.

coolwallet pro دارای باتری لیتیوم یون، ۴٫۲ ولت ۱۵ mAh است. شارژ ولت تنها ۲ ساعت زمان نیاز دارد و اگر روزانه فقط دو تراکنش انجام دهید، به مدت ۲ هفته، ولت شما نیاز به شارژ مجدد نخواهد داشت.

روش اتصال به اپلیکیشن موبایلی این کیف پول، بلوتوث رمزنگاری شده است و با دو سیستم عامل Android و iOS نیز سازگار است.

کول ولت پرو از تمامی توکن‌های ERC-۲۰ و TRC-۲۰ و چهار رمزارز WIN/JUST/WBTT/CHR، و NFT پشتیبانی می‌کند.

قابلیت استیک کردن نیز در این کیف پول وجود دارد و کاربران می‌توانند ارز‌هایی همچون ترون، پولکادات و کازماس را استیک کنند و پاداش خود را دریافت کنند.

در صورت گم شدن، به سرقت رفتن و یا خراب شدن ولت می‌توانید با استفاده از عبارت بازیابی، دارایی دیجیتالی خود را در کیف پول جدید ریکاوری کنید.

قیمت CoolWallet Pro در سایت اصلی آن ۱۴۹ دلار اعلام شده‌است.

سیف پال S1

گروهی از متخصصان فعال در حوزه ارزهای دیجیتال و با مدیریت ورونیکا وونگ (Veronica Wong)، طراح و تولیدکننده کیف پول سخت افزاری سیف پال هستند. طبق اعلام آن‌ها، این گروه در شرکت‌های بزرگی مثل سامسونگ، هوآوی و بانک تجارت چین فعالیت می‌کنند. بایننس از جمله حامیان این کیف پول سخت افزاری است.

سیف پال دارای صفحه نمایش ۱٫۳ اینچ IPS و رنگی است و باتری لیتیومی ۴۰۰ میلی آمپر ساعت دارد که تا ۳٫۵ می‌تواند شارژ دستگاه را حفظ کند.

جنس بدنه سیف پال پلاستیک فشرده ABS+PVC و ۱۶۰ گرم وزن دارد.

ابعاد ۸۶mm x 54mm x 6mm آن را از نظر ظاهری شبیه کارت بانکی کرده است.

این کیف پول از کابل USB برای شارژ شدن و اتصال به اپلیکیشن موبایلی و کامپیوتر استفاده می‌کند.

این ولت از بیش از ۲۰ هزار کوین و توکن و شبکه های ERC20 و BEP20 و TRC20 و TRC10 و همچنین از NFT و DApp پشتیبانی می‌کند.

سیف پال از سیستم عامل اندروید، نسخه ۵ به بالا و سیستم عامل ios، نسخه ۱۰ به بالا پشتیبانی می‌کند.

در ولت سیف پال امکان تغییر زبان دستگاه به ۱۵ زبان مختلف دنیا، وجود دارد.

کیف پول سیف پال، از تعداد ۲۲ شبکه‌ بلاک چین و اپ‌های غیرمتمرکز دیفای نظیر یونی سواپ (Uniswap)، کامپوند (Compound) و آوه (Aave) پشتیبانی می‌کند.

قیمت سیف پال s1 حدود ۴۰ دلار است که جزء میف پول‌های سخت افزاری ارزان محسوب می‌شود. اما قیمت پایین آن به معنای عملکرد ضعیف این ولت نیست.

تمامی فعالیت‌ها در کیف پول سیف پل، در فضای آفلاین انجام می‌شود و راهی برای هک و سرقت مجازی وجود ندارد. در صورت خرابی، گم شدن و دزدیده شدن نیز با استفاده از عبارت بازیابی می‌توان، سرمایه دیجیتالی را بازیابی کرد.

سخن پایانی

کیف پول‌های سخت افزاری که برای تامین امنیت دارای دیجیتالی فعالان و سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال، طراحی و به بازار معرفی شدند، حالا در فضای رقابتی قرار دارند و هر شرکت با چند محصول به دنبال جلب رضایت کاربران و موفقیت‌های بزرگ در این عرصه است. امیدواریم مقایسه سیف پال S1  و کول ولت پرو برای شما مفید باشد و بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

نظرات