عوارض و مضرات انواع داروی لاغری و کاهش وزن و چربی سوز

0

عوارض داروی لاغری : بسیار از افراد چاق و تپل برای کاهش وزن و چربی خود به مصرف داروهای لاغری می پردازند اما این داروها عوارض زیادی دارد در ادامه سایت ما عوارض این قرص ها را ویژه ۱۴۰۱ برای شما بازگو می کند. همراه ما باشید.

عوارض داروی لاغری

قرص‌های لاغری حتما باید مورد تایید پزشک و سازمان غذا و دارو باشند. در غیر این صورت، ریسک استفاده از آن‌ها و خطر احتمال بروز مشکل در این قرص‌ها بالا می‌رود. البته باید توجه داشته باشید که هر نوع قرص لاغری، عوارض مخصوصی دارد که ممکن است در هر فرد متفاوت باشد.

انواع عوارض رایج داروی لاغری

افزایش ضربان قلب : یکی از عوارض قرص های لاغری که افراد زیادی هم با آن مواجه شده‌اند، افزایش ضربان قلب است. افزایش ضربان قلب برای همه اتفاق نمی‌افتد و برای افرادی هم که رخ می‌دهد دارای شدت کم و زیاد است. اما به طور کلی می‌توان گفت که برای افراد زیادی اتفاق می‌افتد و در بعضی مواقع می‌تواند اذیت کننده باشد.

بی‌خوابی : از جمله رایج‌ترین عوارض قرص‌های لاغری می‌توان به بی‌خوابی اشاره کرد که معمولا اذیت کننده است.البته شدت این موضوع ارتباط مستقیمی با نوع داروی مصرفی و میزان استفاده از آن دارد. به عنوان مثال، اگر از یک داروی لاغری تایید شده توسط پزشک خود و به میزان کم استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد با مشکل بی‌خوابی یا کم‌خوابی مواجه نخواهید شد.

استرس : بعضی از افرادی که از داروهای لاغری استفاده می‌کنند، ممکن است با مشکل استرس بی‌مورد مواجه شوند. بسیاری از قرص‌های چربی‌سوز مقدار هورمون استرس یا همان کورتیزول را در بدن افزایش می‌دهند. این می‌تواند عامل اصلی برای احساس استرس بی‌مورد در شما با مصرف قرص‌های لاغری باشد.

عوارض قرص چربی سوز

انواع قرص لاغری :

قرص لاغری افزایش دهنده متابولیسم بدن: این دسته از انواع قرص لاغری با افزایش متابولیسم بدن و همچنین افزایش دمای بدن سبب افزایش میزان چربی سوزی بدن می‌شود. به طور معمول این دسته از قرص‌های لاغری بر پایه کافئین ساخته می‌شوند، زیرا کافئین خود دارای تاثرات چربی سوزی است.

کاهش اشتها: این قرص‌ها با افزایش احساس سیری و در نتیجه کاهش اشتها سبب لاغری و کاهش وزن می‌شوند. اصلی‌ترین ماده سازنده این نوع از قرص‌های لاغری فیبر است. فیبر نوعی کربوهیدرات محسوب می‌شود که در بدن هضم نمی‌شود، به این معنا که مصرف کربوهیدرات قند خون را افزایش نداده و هضم نشده از سیستم گوارش خارج می‌شوند.

انواع قرص لاغری

همراه ما باشید

نظرات