ماجرای جنجالی مهاجرت و پناهندگی عاطفه احمدی به آلمان و واکنش ها

0

ماجرای جنجالی مهاجرت و پناهندگی عاطفه احمدی به آلمان و واکنش ها

عکس و فیلم مهاجرت و پناهندگی عاطفه احمدی اسکی باز ایرانی به آلمان

ماجرای جنجالی مهاجرت و پناهندگی عاطفه احمدی اسکی باز ایرانی و واکنش ها را ببینید که در بهمن ماه ۱۴۰۱ به کشور آلمان مهاجرت کرد و حالا تغییر تابعیت و پناهندگی عاطفه احمدی اسکی باز تیم ملی اسکی ایران با واکنش های زیادی همراه بوده است

در بهمن ماه ۱۴۰۱ خبر مهاجرت و پناهندگی عاطفه احمدی قهرمان المپیک رسانه ای شد و او با عکسی از داخل هواپیما خبر مهاجرتش از ایران را در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت که همین امر با واکنش فدراسیون اسکی ایران و کاربران مواجه شد.

عاطفه احمدی اسکی باز ایرانی متولد ۱۳۷۹ در شهرستان آبعلی است که در سال ۲۰۲۳ به کشور آلمان پناهنده شد و تغییر تابعیت داد. عاطفه احمدی دارای مدال طلای اسکی آلپاین در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن است.

به گزارش خبر ورزشی: شایعه ای شنیده شده مبنی بر اینکه عاطفه احمدی تنها زن شرکت‌کننده در المپیک زمستانی پکن است که ۵ مدال آسیایی و چندین مدال طلای رقابت‌های بین‌المللی اسکی آلپاین ترکیه را در کارنامه دارد در کشور آلمان پناهنده شده است.

این ملی‌پوش ۲۲ ساله اسکی ایران چند روز پیش با هدف آمادگی جهت حضور در مسابقات جهانی فرانسه به این کشور سفر کرد اما گفته می شود او قصد شرکت در این مسابقات به همراه دیگر اعضای تیم ملی اسکی ایران را ندارد و به آلمان اعلام پناهندگی کرده است.

هفته پیش هم شایعه شده بود او به کشور کانادا پناهنده شده اما خودش این موضوع را رد کرد. در حال حاضر این ورزشکار واکنشی به این خبر نشان نداده است.

پناهندگی عاطفه احمدی اسکی باز

واکنش رئیس فدراسیون اسکی

به گزارش فارس: عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی، در خصوص پناهنده شدن عاطفه احمدی اسکی‌باز مطرح کشورمان، اظهار داشت: من هم مثل شما بی خبرم و یکی دو ساعت است که شنیدم. برخی مواقع ورزشکاران تصمیمات شخصی می‌گیرند که هم خود و هم برنامه‌ریزی سازمان مربوطه را بهم می‌ریزند.

رئیس فدراسیون اسکی افزود: احمدی ورزشکار توانمند و المپین ماست. با توجه به سن کمی که این ورزشکار دارد نه تنها برای المپیک بعدی بلکه برای چند دوره برنامه داشته و روی او برنامه‌ریزی کرده بودیم. او تحصیل کرده و توانمند است.

نظریان با بیان اینکه از چگونگی رفتن پرچمدار کشورمان اطلاعی ندارد، تصریح کرد: نمی‌دانیم چطور رفته، چرا رفته و هدف چه بوده است. به خاطر توانمندی که او داشت ما همه بسترها را فراهم کردیم و از نظر اردو و تجهیزات چیزی کم نگذاشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود فدراسیون برای احمدی بلیت گرفته تا او به فرانسه برود و همین طور گفته شد چون در ترکیب تیم ملی است در انتخابی شرکت نکرده، خاطرنشان کرد: درخصوص ترکیب باید بگویم او ورزشکار طراز اول است و در لیست ما قرار داشت. به عنوان ورزشکار همین الان هم او در لیست هست ما نمی‌دانستیم قرار است چنین اتفاقی بیفتد اما در خصوص مسابقه انتخابی، او هفته اول را پشت سر گذاشت و هفته دوم شرکت نکرد.
ما فرصت را نبستیم و هیچ بلیتی تهیه نکردیم. نمی‌دانیم از کدام سفارتخانه اقدام کرده است. احمدی همه را شخصی انجام داده و ما هیچ هزینه‌ای نکردیم.

رئیس فدراسیون اسکی یادآور شد: تنها درخواست احمدی این بود بعد از اردو با صلاح و مشورت اجازه دهید چند روز زودتر به فرانسه بروم تا تمرین کنم. ما این موضوع را در کمیته فنی مطرح کردیم که چند روز زودتر برود.

رئیس فدراسیون اسکی گفت: احمدی می‌توانست حداقل یک دهه دیگر در فضای رقابتی حضور داشته باشد. او به واسطه همین قهرمانی‌ها دانشجو شده بود و حمایت می‌شد، اما برخی اوقات تصمیماتی گرفته می‌شود که چالش به وجود می‌آورد. واقعیت این است که فدراسیون‌ها نمی‌توانند تصمیمات شخصی افراد را مدیریت کنند. کسانی که در آغاز هفته دوم لیگ اسکی در پیست بودند، فکر می‌کردند احمدی خواب مانده یا تصادف کرده است، در واقع هیچ‌کدام تصور نمی‌کردند که او از ایران رفته باشد.

پناهندگی عاطفه احمدی اسکی باز ایرانی به آلمان

نظریان گفت: این یک تصمیم شخصی بوده و به نظر می‌رسد از چندی قبل برای آن برنامه‌ریزی شده است. امیدوارم این خبر درست نباشد. او جزو خوب‌های اسکی ایران بود و همه‌گونه از این ورزشکار حمایت کردیم و چیزی برایش کم و کسر نگذاشتیم. اسم احمدی را برای سفر به روسیه و تمرین در آنجا نیز داده بودیم، اما در یک کار انجام شده قرار گرفتیم.

گفتنی است که عاطفه احمدی اسکی باز ایرانی متولد ۱۳۷۹ در آبعلی است و دارای مدال طلای اسکی آلپاین است.

عاطفه احمدی قهرمان اسکی کشورمان است که در سبک آلپاین در مسابقه های داخلی و بین المللی حضور پیدا کرده و یکی از زنان موفق در اسکی تیم ملی اسکی ایران بوده است.

او درخشش او در سن ۲۰ سالگی در المپیک پکن بوده و از زمانی که سه سال سن بیشتر نداشته است فعالیت خود را در زمینه اسکی شروعکرده است.

خانم احمدی در مسابقه های رقابت های آسیایی جوان های لبنان یک مدال نقره و همچنین یک مدال بزرگ به دست آورده است و در سال ۲۰۱۸ نخستین زن اهل ایرانی مدال طلایی آناتولی کاپ ترکیه را به نام خود ثبت نمود و در مسابقه های قهرمانی دنیا سن موریتز سوئیس موفق شد برترین امتیاز را در قسمت مارپیچ کوچک از آن خود کند.

نظرات