تعطیلی مدارس تهران و البرز فردا شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ مشخص شد (آلودگی هوا)

2

تعطیلی مدارس تهران و البرز فردا شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ مشخص شد (آلودگی هوا)

مدارس تهران و البرز فردا ۸ بهمن ۱۴۰۱ تعطیل نیست

وضعیت تعطیلی مدارس تهران و البرز فردا شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ به دلیل آلودگی هوا و تداوم آلاینده ها در پایتخت و استان البرز به یک پی ز خبرهای حائز اهمیت تبدیل شده و دانش آموزان و والدین می خواهند بدانند آیا مدارس تهران و البرز فردا شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ تعطیل است یا نه نیست یکی از خبرهای مهم و حائز اهمیت برای خانواده ها و دانش اموزان است که بدانند آیا فردا مدارس تعطیل است و تکلیف چیست؟

اطلاعیه ی تعطیلی مدارس تهران و البرز فردا شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ تعطیل نیست

اطلاعیه تعطیلات مدارس تهران و البرز فردا ۸ بهمن ۱۴۰۱

فردا شنبه ۸ بهمن مدارس تهران و البرز تعطیل نیست و دانش آموزان باید راهی مدارس شوند.

در هفته جاری مدارس تهران و البرز به دلیل انباشت آلاینده ها و آلودگی شدید هوا غیر حضوری شد و وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس تهران فردا باز است تعطیلی تهران و البرز را مشخص کرد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس تهران فردا باز است

هم اکنون تهران در شرایط آلودگی هوا قرار دارد و اینروزها صورت مسأله اصلی آلودگی هوا جای خود را به تعطیلی یا دایر بودن مدارس داده است و یک عده موافق تعطیلی و آموزش مجازی و یک عده هم موافق دایر بودن مدارس و آموزش حضوری هستند.

حواشی

با شدت گرفتن تعطیلی مدارس که تقریبا در دی ماه دانش‌‌آموزان به طور مداوم تعطیل بودند، چاره‌اندیشی به جایی نرسید و همچنان مدارس تعطیل بودند تا اینکه شب دوم بهمن وزیر آموزش و پرورش در شبکه خبر گفت: «با دوستان صحبت کردیم که واقعا تعطیلات دارد به دانش‌آموزان ضربه می‌زند و جدی هم این موضوع باید پیگیری شود. آقای رئیس‌جمهور در جلسه قبل و این جلسه هیأت دولت دستور داد که تعطیلی نباشد».

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس تهران فردا باز است و با استاندار هم تماسی داشتیم، گفت: «موضوع باز بودن مدارس برای کل کشور است و در این خصوص به مدیران‌کل آموزش و پرورش پیام دادیم با وزیر کشور هم صحبت کردیم. البته ممکن است در یک منطقه‌ای موردی به دلایلی چون یخبندان یا برف تعطیل باشد اما این موارد استثناست. بارها این را عرض کردیم مدارس باید آخرین جایی باشد که تعطیل می‌شود اما اکنون مدارس را گذاشتیم اولین جایی که تعطیل می‌شود».

متأسفانه در سال جاری نیز به دلایل ناکافی، آسان‌ترین راه برای حل معضل سرما یا آلودگی هوا، تعطیلی مدارس پیشنهاد می‌گردد. آیا راه حل دیگری وجود ندارد؟

تعطیلی مدارس با شاخص آلودگی کمتر از ۲۰۰ در دنیا رایج نیست. در بسیاری از کشورها هنگامی که کیفیت هوا در شرایط ناسالم یا بسیار ناسالم قرار می‌گیرد، مدارس تعطیل نمی‌شوند و فعالیت آموزشی برقرار است اما برای فعالیت‌های فیزیکی دانش‌آموزان محدودیت‌هایی در نظر گرفته می‌شود. برای مثال همین روزها شاخص آلودگی کشورهای هند، پاکستان و چین حتی بالاتر از ۲۰۰ بوده ولی هیچ یک دچار تعطیلی گسترده مدارس در حد کشوری نشده‌اند.

در این راستا اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان ضمن تقدیر و تشکر و حمایت از مواضع وزیر انقلابی آموزش و پرورش در مخالفت با تعطیلی مدارس به تمامی دست اندرکاران و تصمیم‌گیران اعلام می دارند «تعطیلی مدارس را تعطیل کنید» و راه‌های دیگری را برای کاهش آلودگی هوا جستجو نمایید. حفظ سلامت و جان دانش‌آموزان حتما دارای اولویت است اما دانش آموزان و معلمان اگر در مدرسه حاضر شوند از همان هوای ناپاک در کوچه و محله خود استنشاق می‌نمایند لذا هیچ تغییری در بهبود شرایط آنان ایجاد نمی‌شود و صرفا چرخ پیشرفت علمی کشور دچار آسیب جدی می‌گردد.

2 دیدگاه در “تعطیلی مدارس تهران و البرز فردا شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ مشخص شد (آلودگی هوا)

  1. Fofo گفت:

    یکی نیست به این جناب وزیر بگه مشتی تعطیلی مدارس روی آلودگی تاثیری نداره.اما آلودگی هوا روی بچه ها ی طوری تاثیر میزاره که در آینده کلا بودجه مملکت باید صرف درمان این طفل معصومها بشه.
    خدا عاقبت همه رو بخیر کنه.

  2. Mahmoud Dourandish گفت:

    جهش های سلولی ایجاد شده بین بچه ها که هوای ناسالم را بیشتر از زمانی که در منزل هستند استنشاق میکنند در بلند مدت مشخص میشود .
    اصلا هیچ صحبتی از تردد های حاصل از باز بودن مدارس در این نوشته نشده است .
    با باز بودن مدارس و با استفاده ابزاری از کودکان ما ، میخواهید شهر را رنگی کنید .
    اگر ذره ای شرف در وجود ممیز هست نظر مرا منتشر خواهد کرد.

نظرات