تاثیر مبل بر سلامت کمر و ستون فقرات

0

مبل یکی از عناصر مهم برای آسایش و راحتی در هر مکان است. اگر مبلمان با کیفیت بالا تولید شود می‌تواند تاثیر زیادی در سلامت کمر و ستون فقرات نیز داشته باشد. برای خرید مبلمان باید به نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید از مبلمان طبی و باکیفیت بهره‌مند شوید. تولیدکنندگانی که مبل‌های مختلف را تولید می‌کنند با توجه به یک سری موارد می‌توانند تاثیر مبلمان را برای سلامت کمر و ستون فقرات افزایش دهند. مکان‌های اداری هم نیاز به مبلمانی دارند که کارمندان با نشستن‌های طولانی مدت دچار مشکل نشوند.

 تاثیر مبل بر سلامت کمر

تاثیر مبل در طولانی مدت

اگر شخصی از مبلمان استفاده زیادی داشته باشد در طولانی مدت تاثیر زیادی روی سلامت خود به وجود خواهد آورد. اگر از مبل استاندارد و طبی استفاده کنید می‌توانید به سلامت خود کمک کرده و برعکس این موضوع نیز امکان‌پذیر است. نشستن هر شخص روی مبلمان نیز باید به درستی انجام شود، اگر مبلمان به صورت طراحی شود که کمترین فشار روی ستون فقرات و دیسک وجود داشته باشد به سلامتی لطمه وارد نمی‌شود.

کیفیت پایین مبلمان باعث می‌شود که فرد روی مبل احساس راحتی نداشته باشد در طولانی مدت ممکن است به بیماری‌هایی مانند دیسک کمر و درد ستون فقرات دچار شود. راحتی مبل تاثیر بسیار زیادی در طولانی مدت برای افراد دارد. سعی کنید اگر زمان زیادی را به صورت نشسته روی مبل می‌گذرانید حالت نشستن خود را استاندارد کنید.

استفاده از مبل شنی

اکثر افرادی که دچار دیسک کمر هستند، می‌توانند از مبلمان شنی استفاده کنند. این مبلمان که موجب سلامتی و کاهش دردهای کمر می‌شود، طرفداران زیادی پیدا کرده است. مبلمان شنی معمولاً راحت‌تر از مبلمان دیگر است. طرز نشستن صحیح روی مبلمان تاثیر بسیار زیادی در سلامتی دارد. اگر شما مبلمان شنی را برای خود انتخاب نمایید پس بهتر است طرز نشستن شما نیز روی آن تاثیر بسیار زیادی دارد. با انتخاب مبلمان مناسب می‌توانید فشار کمتری روی ستون فقرات و دیسک کمر خود بیاورید. مبل شنی به صورت استاندارد تولید شده و فشار کمتری به کمر شما وارد خواهد کرد.

اگر به دیسک کمر دچار هستید، سعی کنید اهمیت زیادی به حالت نشستن خود روی مبلمان مختلف دهید. شما با انتخاب مبلمان طبی اگرچه هزینه بیشتری می‌پردازید اما می‌توانید از درد کمر جلوگیری کرده و هزینه درمان خود را کاهش دهیم. افرادی که دارای دیسک کمر و مشکل در ستون فقرات هستند، باید از مبلمان استاندارد و راحت استفاده کنند. یک مبل استاندارد و طبی باعث حالت طبیعی ستون فقرات و کمر شما خواهد شد. با نشستن‌های طولانی روی این مبلمان کمتر دچار خستگی و درد خواهید شد.

خصوصیات مبل مناسب برای دیسک کمر و ستون فقرات

مبلمان مناسب برای درد کمر دارای خصوصیات منحصربه فردی است. ارتفاع این نوع مبلمان تا سطح زمین باید به گونه‌ای باشد که پاهای شما به درستی روی سطح زمین قرار گیرد. طول نشیمن این نوع مبلمان نباید زیاد عریض یا باریک باشد. پاهای شما باید به طور کامل روی زمین قرار گرفته و به راحتی بتوانید تکیه دهید. پشت مبلمانی که استاندارد باشد باید تمام ستون فقرات شما را در بر گیرد.

شما باید در هنگام نشستن روی این نوع مبلمان احساس راحتی داشته باشید. اگر با نشستن صحیح و استاندارد باز هم دچار کمردرد میشود ممکن است یکی از خصوصیات را برای حالت استاندارد نداشته باشد. شما باید در انتخاب مبلمان دقت زیادی داشته باشید تا تمام این عوامل نصیب شما شوند.

تاثیر مبل بر سلامت کمر

مبلمان اداری

کارمندان اداره‌های مختلف زمان بسیار زیادی روی مبل و صندلی می‌نشینند. اگر مبلمان و صندلی از استاندارد لازم برخوردار نباشند، ممکن است در طولانی مدت بیماری‌هایی مانند دیسک کمر برای کارمندان به وجود آید. این روزها مبلمان اداری با حالت‌های استاندارد و طبیعی تولید می‌شوند. هر اداره موظف به خرید مبلمانی است که کیفیت لازم را داشته باشند.

مبلمان استاندارد با خصوصیات منحصربه فرد خود جایگاه ویژه‌ای برای جلوگیری از بیماری‌های گوناگون کارمندان پیدا کرده است. یک مبلمان اداری طبی راحتی را برای کارمندان به وجود می‌آورد و آنها دچار هیچگونه درد کمر و آسیبی در ستون فقرات خود نخواهند شد. تاثیر صندلی در سلامت کمر و ستون فقرات کارمندان بسیار زیاد است.

نکات مهم برای خرید مبل ‌طبی

برای خرید مبلمان طبی که تاثیر زیادی بر سلامت کمر و ستون فقرات دارد، باید نکاتی را رعایت کنید. اولین نکته مهم برای خرید این نوع مبلمان انتخاب مجموعه مناسب برای خرید این نوع مبلمان است. برخی از فروشندگان در بازار مبلمان بی‌کیفیت را با هزینه‌های بالا به فروش می‌رسانند. اگر بخواهید از مبلمان ا‌طمینان داشته باشید باید خصوصیات مبل استاندارد را بشناسید و یک فرد معتمد را برای خرید خود انتخاب نمایید.

آیا دنبال خرید مبل مدرن از بهترین فروشگاه مبلمان هستید؟

اگر به دنبال مبلمانی هستید که هیچگونه آسیبی به کمر و ستون فقرات شما وارد نکند، وبسایت های زیادی وجود دارند که به شما بهترین مبلمان هارو با کیفیت بسیار بالا ارائه میدهند مانند وبسایت های digikala.com یا sofadatis.com یا offedcor.com همچنین urbanladder.com. در این سایت ها تنوع بسیار بالایی از محصولات وجود دارد که جزئیات مبلمان در کنار تصاویر آنها برای شما قابل مشاهده است.  با انتخاب یک مبل مناسب و خرید مبل مدرن از آسیب رسیدن به کمر و ستون فقرات خود جلوگیری کنید.

اگر شما زمان زیادی روی صندلی و مبلمان به حالت نشسته می‌گذرانید، باید دقت بسیار زیادی در خرید مبلمان داشته باشید. سلامت کمر شما اهمیت بسیار زیادی داشته و با انتخاب یک مبل مناسب از هزینه‌های زیاد برای درمان خود جلوگیری خواهد کرد.

نظرات