کلاهبرداری بروکر فارکس

0

احتمالا تا کنون بارها راجع به سرمایه گذاری و معامله در بازار فارکس چیزهایی شنیده‌اید؛ بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارید، به خوبی می‌دانید که فارکس تا چه حد پیچیده و گسترده است و باید قبل از هر چیزی یک بروکر معتبر را برای انجام معاملات مختلف انتخاب کنید. از طرفی ممکن است ذهنتان درگیر اعتبار بروکری باشد که لنتخاب کرده‌اید. این دغدغه ذهنی در انتخاب بروکر فارکس چندان هم بی جا نیست، چون ممکن است در هنگام شناخت بروکرهای مختلف در مورد کلاهبرداری این کارگزاری‌ها نیز چیزهایی به گوشتان خورده باشد؛ بنابراین بهتر است در همین ابتدای کار به شما بگوییم اطمینان از اعتبار بروکری که انتخاب کرده اید، بسیار حایز اهمیت است. در ادامه راجع به راه‌های کلاهبرداری بروکر فارکس و شناخت بروکر معتبر صحبت خواهیم کرد.

کلاهبرداری فارکس

برای این که بدانید در بازار فارکس امکان کلاهبرداری وجود دارد یا خیر باید فاکتورهای متعددی را بررسی کنید. این نکته در مورد ترید در فارکس همواره مطرح می‌شود. اگر به اندازه کافی تخصص و مهارت تریدری نداشته باشید، ممکن است در این بازار با شکست مواجه شده و حتی سرمایه خود را از دست بدهید. با توجه به این که امکان ترید مستقیم در فارکس برای کاربران وجود ندارد، تمامی معاملات توسط کارگزاری‌ها انجام می‌شود. به همین خاطر همواره توصیه می‌شود، قبل از انتخاب بروکر فارکس راجع به آن تحقیق کنید. ناگفته نماند هیچ بروکر بی عیب و نقصی در دنیا وجود ندارد. در مورد کلاهبرداری بروکرها یک نکته مهم وجود دارد. تمامی بروکرهای معتبر تحت نظارت سازمان‌های معتبر مالی در جهان هستند؛ بنابراین فرصتی برای کلاهبرداری نخواهند داشت. آن دسته از بروکرهایی که به عنوان کلاهبردار شناخته می‌شوند، قطعا رگوله نشده‌اند و تنها با ادعای معتبر بودن فعالیت می‌کنند. در ادامه فاکتورهای مهم جهت بررسی بروکرها را ذکر کرده‌ایم.

 بروکر

  • تمامی بروکرها خدمات خود را در بستر سایت ارائه می‌دهند؛ بنابراین در اولین قدم باید ظاهر سایت بروکر را بررسی کنید. قطعا بروکرهای قدرتمند سایت‌های قوی با سیستم و سرور سریع و پنل کاربری بی عیب و نقص دارند.
  • دومین فاکتور مهم در شناخت بروکر فارکس رگوله بودن آن است. بروکرهایی که توسط نهادهای رگولاتوری معتبر دنیا نظارت می‌شوند، از امنیت و پشتیبانی قدرتمندی برخوردار اند.
  • هرچند سابقه فعالیت بروکرها نمی‌تواند دلیل محکمی برای کلاهبردار بودن آن‌ها باشد؛ اما در کل سعی کنید بروکری را انتخاب کنید که سابقه فعالیت بیشتری دارد. بروکرهایی که چندین سال سابقه فعالیت دارد، قابل اعتماد تر هستند. شناخت زمان درست سرمایه گذاری یا انجام معامله در بازار فارکس به تجربه احتیاج دارد. قطعا این تجربه در مدت زمان کوتاه حاصل نمی‌شود. قطعا بررسی رزومه هر بروکر به کاهش ریسک سرمایه گذاری کمک می‌کند.
  • یکی از فاکتورهای جالب توجه در انتخاب بروکر، رتبه آن در وبسایت الکسا است. شاید به نظر شما رنک الکسا فاکتور مهمی در اعتبارسنجی بروکر نباشد، اما بررسی آن خالی از لطف نیست. در وبسایت الکسا اطلاعات مفیدی در مورد تمامی بروکرها و وبسایت آن‌ها وجود دارد. با بررسی این وبسایت‌ها می‌توانید میزان بازدیدکننده و اعتبار هر بروکر را بسنجید. در واقع بررسی رتبه بروکر فارکس در الکسا به شما کمک می‌کند که عملکرد سایت بروکر منتخب خود را بهتر شناخته و به یک ارزیابی کلی نسبت به آن برسید. قطعا هرچه سایت‌های بروکر بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشند، محبوبیت بیشتر و در نتیجه اعتبار بیشتری دارند.
  • یکی دیگر از فاکتورهای موثر در شناخت بروکرهای کلاهبردار، مارکت میکر بودن آن‌ها است. مارکت میکرها با تامین نقدینگی مشتریان، انجام معاملات مختلف و دریافت اسپرد به دنبال کسب درآمد و دریافت سود بیشتر هستند‌. هر چند مارکت میکر بودن نیز دقیق قانع کننده‌ای برای کلاهبردار بودن بروکر فارکس نیست؛ اما ممکن است برخی از بروکرها از این طریق اهداف کلاهبرداری خود را دنبال کنند؛ بنابراین بررسی این مورد نیز می‌تواند در انتخاب بروکر به شما کمک کند.

بروکر

  • بررسی مواردی که ذکر کردیم به شما کمک می‌کند که از اعتبار و عدم کلاهبردار بودن بروکر مطمئن شوید. به هر حال سرمایه‌ای که در فارکس ذخیره می‌کنید، ممکن است تمام دارایی شما باشد و قطعا اطمینان از سرمایه گذاری درست بسیار حایز اهمیت است. پس از این که از قابل اعتماد بودن بروکر مطمئن شدید، می‌توانید به بررسی فاکتورهایی از جمله واریز و برداشت پول، حساب اسلامی، ارزها و دارایی‌های قابل عرضه، انواع پلتفرم‌های معاملاتی و فاکتورهایی از این دست بپردازید تا نسبت به انتخاب بهترین بروکر نیز اطمینان حاصل کنید.

آمارکتس بروکر فارکس

طبیعتا شما به عنوان یک سرمایه گذار ایرانی به دنبال برترین بروکرهای فارکس برای کاربران ایرانی هستید. اگر رتبه بروکر فارکس را بررسی کنید، خواهید دید که آمارکتس به عنوان یکی از بهترین بروکرهای فارکس در سه رتبه اول بروکرهای معرفی قرار دارد. اصلی ترین فاکتور در اعتبارسنجی بروکرها رگوله بودن آن‌ها است. آمارکتس توسط نهادهای معتبر مالی در دنیا رگوله شده است. این بروکر مجوز رگولاتوری اف اس آ سنت وینسنت را دارد. این بروکر میزان اسپرد بسیار کمی دارد، از حساب اسلامی و بدون سوآپ برخوردار است. در واقع معامله روی تکام جفت ارزها و ستیر دارایی‌ها بدون محدودیت و البته بدون سوآپ انجام می‌شود. یکی از فاکتورهای مهم در مورد این بروکر پشتیبانی از زبان فارسی است؛ این نکته برای کاربران فارسی زبان بسیار مهم است.

بروکر آمارکتس به صورت شبانه روزی خدمات پشتیبانی فارسی زبان را ارائه می‌دهد و شما می‌توانید به صورت تلفنی یا چت آنلاین با پشتیبان خود در ارتباط باشید. در این بـروکر فارکس معاملات با سرعت و دقت بالا انجام می‌شوند. امکان شارژ و برداشت ریالی نیز برای تریدرها فراهم است. در کل می‌توان گفت بـروکر آمارکتس از همه لحاظ ایده‌آل و قابل اعتماد است.

بروکر

جمع بندی

تا اینجا متوجه شدیم که شناخت بروکرهای کلاهبردار در فارکس بسیار حائز اهمیت است؛ اما هیچگاه نمی‌توان با قطعیت راجع به اعتبار یا کیفیت خدمات یک بـروکر نظر داد. مگر در حالتی که با بـروکر منتخب همکاری کرده و از خدمات آن رضایت نداشته باشید. این که شما چه توقعی از بـروکر خود دارید، کامل بودن یا وجود عیب و ایراد در کارگزاری را مشخص می‌کند. برای این که به شناخت کلی از یک بـروکر فارکس برسید باید چند فاکتور مهم را بررسی کنید که در این مطلب به شرح آن‌ها پرداختیم. بـروکر آمارکتس با امکانات و مزایای بالایی که ارائه می‌دهد، بالاترین امتیاز را در بین بروکرهای فارکس دارد.

نظرات