فیلم کامل معنی کارت سفید در فوتبال چیست و علت دادن کارت‌سفید را ببینید

0

در این مقاله معنی کارت سفید در فوتبال چیست و علت نشان دادنش را ببینید که اینروزها پس از صدور اولین کارت سفید در مسابقه فوتبال بحث داغ شبکه های اجتماعی تبدیل شده که در ادامه به بررسی معنی و عکس کارت سفید و علت نشان دادن یعنی چه و قانون آن می پردازیم.

معنی کارت سفید در فوتبال

فیلم کامل معنی کارت سفید در فوتبال چیست و علت دادن کارت‌سفید را ببینید

انتشار اولین کارت‌سفید در فوتبال در جریان بازی یک چهارم نهایی جام حذفی زنان بین بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون در ژانویه ۲۰۲۳ طی ساعات اخیر پربازدید شد و در شبکه های اجتماعی به یکی از بحث های داغ روز تبدیل شد. از آنجایی فوتبال دوستان و علاقه مندان به فوتبال به کارت های قرمز و زرد عادت کردند، حالا صدور کارت سفید به چالشی جذاب در بین کاربران تبدیل شده است.

معنی کارت سفید در فوتبال گفته شده است که این کارت برای نشان دادن بازی جوانمردانه در طول یک مسابقه و تلاش برای بهبود ارزش اخلاقی در ورزش طراحی شده است و ابتکار جدیدی است که در فوتبال برای ترویج بازی جوانمردانه و اخلاق ورزشی معرفی شده است.

در دیدار یک چهارم نهایی جام حذفی زنان بین بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون، بنفیکا ۳ بر ۰، از اسپورتینگ پیش بود که یکی از بازیکنان دچار مصدومیت و ناراحتی شد و کادر پزشکی هر دو تیم برای کمک به او با ورود به زمین، با هم متحد شدند. به همین خاطر داور بازی به تیم پزشکی کارت‌ سفید داد.

داور برای تمجید از اقدام تیم‌های پزشکی و اقدام حرفه ای و اخلاقی آنها نشان داد.

فیلم نشان دادن کارت سفید در فوتبال

اولین کارت‌سفید در روز شنبه ۲۱ ژانویه ۲۰۲۳ در جریان بازی یک چهارم نهایی جام حذفی زنان بین بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون نشان داده شد.

این دیدار به نفع بنفیکا پیش می رفت که با نشان دادن کارت‌سفید، ۳-۰ پیش بود و تماشاگران حاضر در ورزشگاه دالوز به آن واکنش مثبت نشان دادند.

در این دیدار تیم زنان بنفیکا با نتیجه ۵ بر صفر برابر اسپورتینگ پیروز شد تا به نیمه نهایی “تاکا دو” پرتغال صعود کند.

قانون صدور

کارت‌سفید اخیراً در کنار بسیاری از ابتکارات فیفا در پرتغال مورد استفاده قرار گرفته است. قرار است استفاده از آن در سایر بازی‌های فوتبال در لیگ های مختلف نیز مورد استفاده قرار گیرد.

جالب است بدانید از زمان جام جهانی ۱۹۷۰، کارت‌های زرد و قرمز از سوی داوران به بازیکنان متخلف داده شده است و حالا یک کارت دیگری نز پس از این در جیب داوران فوتبال قرار خواهد گرفت

 

نظرات