پر فروش ترین لباس های فوتبال

0

لباس فوتبال برای دوست داران این ورزش جذاب یه نوع عشق و علاقست که خیلی وقت ها افراد برای داشتن یک لباس از تیم محبوبشون دست به هر کاری زدن و یا از هر خرج واجب زندگیشون کم کردن تا به کیت محبوبشون برسن.

اینجاست که میشه متوجه شد این عشق و علاقه چیزی نیست که بشه ازش گذشت.

توی این مقاله میخوایم پر فروش ترین لباس های تاریخ این ورزش رو با هم ببینیم اما قبلش شاید براتون جالب باشه بدونید چه عواملی میتونن توی این افزایش فروش دخیل باشن.

پس با ما همراه باشید تا این موارد رو باهم بررسی کنیم.

لباس های فوتبال

معیار های فروش لباس فوتبال

۱-    محبوبیت بازیکن

در سال های اخیر، به شدت شاهد این موضوع بودیم که با تغییر تیم ستاره های بزرگ فوتبال، تعداد بیشمار از هوادارهای اون بازیکن، به سمت تیم جدید رفتن و لباسش رو خریداری کردن.

نقش بازیکنان بزرگ و محبوب دنیای فوتبال در استقبال از لباس ها کاملا واضح و مشخصه که میتونه مهمترین عامل باشه. یک بازیکن بزرگ و ستاره دنیای فوتبال میتونه تعداد زیادی از هوادارای این ورزش بزرگ رو طرفدار خودش و تیمش کنه که نتیجه اش میشه تغییر تعداد درخواست ها برای خرید یک لباس خاص.

در چند سال گذشته انتقال رونالدو ستاره پرتغالی دو بار بر این مورد مهر تایید زد که یک ستاره چطور میتونه روی تعداد فروش لباس یک تیم اثر بذاره.

فصل ۲۰۲۱ وقتی لیونل مسی قصد تغییر تیم گرفت هم شاهد این مطلب بودیم که یک حجم بی سابقه درخواست برای کیت باشگاه جدید ایجاد شد.

در اون سال شرکت نایک لباس بازیکنان دیگه و حتی لباس های بدون چاپ اسم رو تبدیل به لباس مسی کرد ولی باز هم نتونست جوابگوی درخواست های متعدد هواداران باشه.

حتی اکثر فروشگاه های غیر رسمی هم که کیفیت های کپی بفروش میرسونن نتونستن جوابگوی تقاضای مشتریاشون باشن.

در عرض کمتر از یک ماه شاهد یک فروش بی سابقه از لباس تیم جدید مسی بودیم که رکورد زد.

۲-    محبوبیت تیم

همیشه تیم های بزرگ و موفق دنیای فوتبال فروش خوبی از لباس هاشون دارن چون اونا برنده میشن و قهرمانی بدست میارن و همین باعث میشه افراد زیادی که همگی به بردن علاقه مند هستن طرفدار تیم قهرمان و برنده بشن. یعنی در جایی که اون تیم طرفداری نداشته زیباترین لباس ها هم فروش بالایی نداشتن.

شاهد و ناظر این مطلب، تیم اول شهر مادرید هست که در فصل ۲۰۲۳ با اینکه طراحی نا مناسبی داره ولی بازم ازش استقبال میشه و این نقش محبوبیت تیم رو نشون میده.

ناگفته نماند که بعضی از افراد نسبت به تیم محبوبشون تعصب خاصی دارن و حتی اگر اون تیم بزرگ و موفق نباشه، بازهم لباسش رو عاشقانه خریداری میکنن.

۳-    طراحی لباس فوتبال

هرچقدر هم که عوامل بالا بتونن روی فروش یک کیت فوتبال اثر بذارن قطعا از عاملی مثل طراحی نمیشه گذشت. یک طراحی زیبا گاها تونسته حتی از یک تیم غیر معروف آمار خیلی بالایی رو ثبت کنه.

ما شاهد این موضوع بودیم، تیمی که مردم در یک کشور حتی اسمش رو نمیشناسن بخاطر طراحی عالیش مورد استقبال قرار گرفته و فروش بی سابقه ای رو رقم زده.

۴-    ترکیب رنگ

بعد از یک طراحی خوب مهمترین عامل رنگ ها هستن. رنگ ها حس زیبایی پسندی آدم ها رو تحریثک میکنن. اگر عالی ترین طرح ها روی رنگ مناسب اجرا نشن هیچ موقع مورد استقبال قرار نمیگیرن.

رنگ ها زمانی که در کنار هم قرار میگیرن بیشتر جلب توجه میکنن و یکی از نکات مهم و حساسی که طراح باید بهش توجه کنه استفاده ی درست از رنگ ها در کنار همدیگه هست.

مثال های زیادی داریم از ترکیب شدن دو یا سه رنگ که در کنار هم تجربه های موفقی رو ایجاد کردن.

یکی از معروف ترین و جذاب ترین ترکیب ها بین مشکی و طلایی هست که اینقدر تجربه موفق ازش هست که حتما همین الان شما هم یک کیت با این مشخصات به ذهنتون آمده.

۵-    جزئیات

جزئیات هم نقش خیلی مهمی داره و قابل انکار نیست. جزئیات در اصل قسمتی از طراحی هست که در جلوه تصویری یک کیت خیلی تاثیر داره.

بارها پیش اومده که یک کیت فوتبال ساده و تک رنگ بوده و یک جزئیات ریز و زیبا باعث شده به یکی از پرفروش ها تبدیل بشه و برخلاف انتظار مورد استقبال بی نظیری قرار گرفته.

این جزئیات میتونه شامل موارد زیر باشه:

۱-    خط های روی سرشانه یا بغل آستین

۲-    جنس، مدل یقه و سر آستین ها

۳-    اسپانسرها

۴-    لوگو ها و تگ ها

لباس های پر فروش تاریخ فوتبال

پر فروش ترین لباس های فوتبال دنیا رو میتونیم در دو دسته کلی بررسی کنیم.

در حالت اول یک یا ترکیبی از عوامل پنج گانه ای که بالاتر گفتیم دست در دست هم میدن و یک کیت رو در حدی مورد توجه قرار میدن که غیر قابل مقایسه با موارد مشابه میشه.

در این حالت معمولا بعد از پایان فصل شور هیجان اون لباس هم میخوابه و به دست فراموشی سپرده میشه. لباس هایی وجود داشتن که اینقدر ازشون استقبال میشد که فکر میکردیم هیچ وقت این اشتیاق برای خریدشون کم نمیشه اما به مرور و با گذشت یک سال در حدی تقاضا برای داشتنش کم میشد که حتی تولید کننده ها هم دیگه تمایلی برای ادامه کار روی اون مورد رو نداشتن.

مثال های ما در این مورد به ترتیب میشن

لباس اول پاریس فصل ۲۲-۲۰۲۱

لباس اول یوونتوس ۱۹-۲۰۱۸

لباس دوم سیتی ۲۲-۲۰۲۱

حالت دوم اینه که هنگام استفاده از لباس یک اتفاق ویژه و خاص میفته و باعث میشه در ذهن همه باقی بمونه و تا سال های زیاد درخواست هاش به منظور تهیه و زنده کردن خاطرات قدیمی وجود داشته باشه.

مثال های ما در این مورد به ترتیب میشن:

لباس اول آلمان سال ۱۹۹۰

لباس اول آرژانتین ۱۹۸۶

لباس اول برزیل ۲۰۰۲

مقدار فروشی که لباس های مدل اول دارن بسیار زیاده ولی بعد از مدتی به نزدیکی صفر میرسه اما فروش لباس های حالت دوم همیشگی هست و نه تنها کم نمیشه، بلکه با گذشت سال های متعدد بیشتر هم میشه.

بهترین فروشگاه لباس فوتبال آنلاین

امروزه خرید و فروش لباس های فوتبال در اختیار سایت ها یا آنلاین شاپ ها قرار گرفته. سرعت بالا، قیمت مناسب، امکان اضافه کردن تگ ها، چاپ روی لباس و اطمینان از گارانتی محصول دلیل های مهم و تاثیر گذاری در شکل گیری این روش خرید بوده.

مجموعه خدماتی که از یک فروشگاه آنلاین میشه انتظار داشت به شرح زیر هست:

  • امکان پرداخت هزینه با سیستم های متنوع بانکی و پولی
  • امکان دیدن فیلم و تصاویر محصول قبل از خرید
  • امکان ادیت محصولات مثل چاپ، تگ و یا هر کار سفارشی
  • امکان ارسال با روش های متنوع از جمله اقتصادی و سریع
  • سیستم پشتیبانی و خدمات پس از فروش آنلاین

در این قسمت میخوایم چند مورد از بهترین سایت های فروش آنلاین کیت فوتبال رو با هم ببینیم و بیشتر باشون آشنا بشیم.

۱-    فروشگاه jdsports.co.uk

یکی از بزرگترین و بهترین مراجع در تامین لباس فوتبالی در دنیا برای هر سنی و از هر تیمی رو با کیفیت اصلی و اورجینال اینجا میتونید ببینید و خرید کنید.

مهم ترین موضوعی که توی این فروشگاه میبینیم مجموعه جامع و کامل از دسته بندی های مختلف تمام محصولات ورزشی هست جوری که امکان نداره یه نفر که به محصولات ورزشی علاقه منده وارد این سایت بشه و محو تماشای این حجم از تنوع محصولات نشه!

در مورد لباس های فوتبالی هم پوشش کاملی از تیم های فوتبال موجود هست.

جالب ترین موضوع درباره ی این فروشگاه داشتن لباس فوتبال برای نوزادی تا بزرگسالی هست که کار آدم رو راحت میکنه.

امکان ارسال به خیلی از کشور های دنیا در سایت تعبیه شده ولی خوب برای ایران متاسفانه این خدمات وجود نداره.

اپلیکیشن سایت هم در دسترس هست و میتونید اجناس رو از طریق اون هم دنبال کنید.

شاید خیلی سخت باشه از این فروشگاه بتونیم ایرادی بگیریم ولی تنها موردی که هست لباس های اول، دوم و سوم تمام تیم ها و یا حتی گاهی تیم های اصلی در دسترس نیست.

۲-    فروشگاه mandmdirect.com

یکی دیگه از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی لباس ورزشی توی دنیا که علاوه بر داشتن یه آرشیو خفن از تمام محصولات در مورد کیت فوتبالی هم فعالیت داره و اونا رو با قیمت عالی ارائه میده.

یکی از نکات مثبت فروشگاه اینه که روی محصول ها تخفیف های عالی میزنن که باعث میشه بتونید خریدتون رو با قیمت عالی انجام بدید.

پرداخت با روش های مختلف در سایت امکان پذیر هست.

در تمام شبکه های اجتماعی هم حضور دارن که عالیه و میتونید از این طریق هم باشون ارتباط بگیرید.

نقطه ضعف این سایت نداشتن محتوای تصویری و نبودن مجموعه کامل از تیم های فوتبال هست.

۳-    فروشگاه primashop.ir

یکی دیگه از فروشگاه های فعال در زمینه فروش لباس فوتبال که بصورت کاملا تخصصی در این مورد کار میکنه و مجموعه ای از خدمات فوق العاده رو میتونه به شما ارائه بده.

داشتن آرشیو نسبتا کامل کیت تیم های مطرح دنیای فوتبال در ورژن های متنوع که نیاز اکثر افراد رو شامل میشه.

یکی از نکات مثبت این سایت داشتن محتوا متنی و تصویری عالی و کامل هست که تمام جزئیات رو بصورت کامل به شما نشون میده تا قبل از خرید از کیفیت محصول بصورت کامل مطلع باشید.

خدمات پشتیبانی و مشاوره قبل و بعد از خرید رو هم میتونید توی سایت و شبکه های اجتماعی ازشون بگیرید. امکان برگشت کالا در این فروشگاه هم هست.

ارسال برای نقاط مختلف دنیا با هماهنگی با پشتیبانی سایت انجام میدن که اینم از آپشن های مفید هست.

امکان پرداخت با کارت ها بین المللی توی خود سایت وجود نداره ولی در صورت هماهنگی این امکان رو براتون مهیا میکنن.

نداشتن زبان بین المللی برای سایت و عدم امکان پرداخت و ارسال به سراسر دنیا بدون نیاز به هماهنگی از نقاط ضعف این فروشگاه محسوب میشه.

جدول مقایسه ای فروشگاه ها

سایت طراحی سایت محتوا آرشیو جامع تنوع روش پرداخت و ارسال زبان بین المللی
jdsports.co.uk عالی خوب عالی عالی عالی
mandmdirect.com خوب خوب ضعیف خوب متوسط
primashop.ir خوب خوب عالی متوسط ضعیف

سخن آخر

شاید خیلی ها هر سال لباس های فوتبال جدید رو به هزاران دلیل مختلف خریداری کنن و با شروع فصل بعد به دنبال لباس جدید تیم ها میرن اما برای اونایی که عاشق این ورزش هستن هدف فقط پوشیدن یک کیت جدید نیست. اونا به پیراهن محبوبشون عشق می ورزن و با احترام خاصی ازش نگهداری میکنن و یک کلکسیون خاطره انگیز دارن. اونا عاشق لباس ها هستن و اینقدر میگردن تا به هدفشون برسن.

ملاک شما برای تهیه یک لباس فوتبال چیه؟

نظرات