۵ ویژگی مهم کرم ضد آفتاب مناسب برای تاتو و خالکوبی

0

کمتر کسی است که با کارآیی ضد آفتاب آشنا نباشد. محصول مراقبتی که از پوست (صورت و بدن) در برابر امواج خطرناک اشعه های UV نور خورشید محافظت میکند. کرم های ضد آفتاب برای طیف گسترده ای از افراد جامعه با نیازهای متفاوت طراحی و تولید شده اند و هر فردی بسته به شرایط پوستی خود آن را تهیه میکند. این محصولات در قالب کرم، اسپری، لوسیون و … در ورژن های زنانه، مردانه، بچگانه برای انواع تایپ پوستی عرضه شده است.
ضد آفتاب مخصوص تاتو هم یکی دیگر از انواع این محصولات موجود در بازار است. اگر در قسمتی از بدن خود که در معرض نور خورشید است، طرحی دارید، بهتر است بدانید که چه قدیمی و چه جدید باشد، باید با خرید کرم ضد آفتاب مخصوص، از آن نواحی در برابر اشعه های نور خورشید محافظت کنید. قرار گرفتن طولانی مدت در برابر نور آفتاب نه تنها رنگدانه های جوهر را از بین می برد، بلکه می تواند باعث چروک شدن پوست شما نیز شود. در ادامه به معرفی ۴ مدل ضد آفتاب مخصوص تاتو از بهترین برندها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 ضد آفتاب مخصوص تاتو

۶ ویژگی مهم کرم ضد آفتاب مناسب برای تاتو و خالکوبی

در کشور ما، تاتو و خالکوبی روز به روز محبوب تر می شود. پس باید از تاتوهای خود به خوبی مراقبت کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشند. یکی از مهم ‌ترین بخش ‌های آن، هنگامی است که میخواهید زیر نور خورشید بروید. قبل از هر چیزی این نکته را باید گفت که سعی کنید حداقل در ۲ تا ۴ هفته ابتدایی ناحیه تاتو زده را در معرض نور خورشید قرار ندهید و سعی کنید آنرا با لباس بپوشانید. همانطور که قبلاً ذکر شد، قرار گرفتن در معرض نور خورشید نه تنها باعث محو شدن رنگ خالکوبی می شود، بلکه ممکن است پوست شما را بسوزاند و آن را در اثر آسیب خورشید زخمی کند. کرم ضد آفتاب می تواند تا لایه جوهر موجود در پوست شما نفوذ کرده و از آن محافظت کند. اما برای خرید کرم ضد آفتاب مخصوص تاتو به چه ویژگی هایی باید دقت کرد؟

ضد آفتاب مخصوص تاتو

۱ .     سطح SPF بالا

برای اطمینان از اینکه تاتو شما در برابر نور خورشید محو نمی شود یا آسیب نمی بیند، به کرم ضد آفتاب با سطح بالایی از محافظت SPF نیاز دارید. به همین دلیل، بهتر است به دنبال ضد آفتاب هایی با حداقل ۳۰ SPF باشید.

۲ .     مواد مرطوب کننده

کارشناسان می گویند که مرطوب کردن خالکوبی به طور منظم بخصوص در چند هفته اول بسیار مهم است. به همین دلیل بهتر است به دنبال ضد آفتاب هایی باشید که مانند یک کرم مرطوب کننده پوست دارای ترکیبات هیالورونیک اسید، گلیسیرین، روغن های معدنی، انواع ویتامین ها و … باشند. این محصولات به شما کمک می کنند تا علاوه بر نور خورشید از سطح رطوبت پوست خود نیز محافظت کنید.

۳ .     حفاظت از طیف گسترده

UVA و UVB دو نوع مختلف از اشعه ماوراء بنفش هستند که یک محصول ضد آفتاب باید از پوست در برابر هر دو اینها محافظت کند. در این صورت میتوان گفت که کرم ضد آفتاب دارای محافظت با طیف گسترده است. هنگام خرید حتماً به دنبال گزینه‌هایی باشید که این ویژگی را دارند تا سهواً یک محافظ مهم برای تاتو خود را از دست ندهید.

۴ .     فرمولاسیون باکیفیت بالا

پس از زدن تاتو، باید تمام تلاش خود را برای تسریع درمان پوست آسیب دیده انجام دهید. خرید کرم ضد آفتاب مناسب به شما در انجام این کار کمک می کند. برخی از محصولات ضد آفتاب حاوی موادی مانند روغن هویج، آلوئه ورا، روغن دانه آفتابگردان بوده که علاوه بر رطوبت رسانی، سرشار از ویتامین‌های قدرتمند برای بازسازی پوست هستند.

۵ .     کرولتی فری بودن

در نهایت، هر شرکتی از روش های متفاوتی برای تولید محصولات خود استفاده میکند. برخی ممکن است محصولات خود را روی حیوانات آزمایش کنند. در حالی که دیگران ممکن است از مواد شیمیایی در فرمول های خود استفاده کنند که برای پوست شما و محیط زیست دریایی مضر است. در واقع با توجه به اعتقادات خود شیوه های تولید یک محصول میتواند آخرین آیتمی باشد که باید قبل از خرید کرم ضد آفتاب بررسی میکنید.

بهترین کرم های ضدآفتاب برای افرادی که تاتو دارند، کدامند؟

با مطالعه ویژگی های بالا دریافتیم که کرم های ضد آفتاب مخصوص تاتو تقریبا شبيه به سایر کرم های ضد آفتاب هستند با اين تفاوت که تنها از آن روی قسمت مشخصی از پوست، استفاده می شود؛ چراکه تاتو با کاهش ایمنی پوست را نسبت به اشعه ماوراء بنفش خورشید حساس‌ تر می‌ کند. سایر توصیه‌ ها نیز مانند قبل است. حداقل ۱۵دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب از SPF 30 به بالا استفاده و هر دو ساعت یکبار آنرا تمدید کنید. البته شاید افرادی که تاتو دارند مایل باشند، به‌ جای ضدآفتاب ‌های شیمیایی از نسخه های مینرال یا فیزیکی استفاده کنند، زیرا این کرم‌ ها از پوست هم در برابر نور خورشید و هم نور آبی محافظت می‌کند.

ضد آفتاب مخصوص تاتو

۱ .     ضدآفتاب Ultra Sheer نوتروژینا مدل Dry-Touch با SPF70

ضد آفتاب Neutrogena یکی از بهترین ضد آفتاب های موجود در بازار است که محصولی مخصوص تاتو نیز تولید کرده است. این ضد آفتاب حاوی اکسید روی به عنوان ماده اولیه، SPF70 با بافتی سبک و فرمولی غیر چرب است که قادر به محافظت از پوست برهنه و خالکوبی شده به طور یکسان میباشد. این ضد آفتاب شیمیایی نه تنها شفاف است، بلکه بدون ایجاد رد سفیدی به سرعت جذب پوست شده و منافذ را مسدود نمی‌کند، بنابراین یک انتخاب عالی برای پوست ‌های مستعد آکنه است. نسخه SPF 55 این ضد آفتاب یک گزینه محبوب و برنده جایزه Allure Readers’s Choice است.

۲ .     کرم ضد آفتاب فلویید بی رنگ لاروش پوزای مدل Anthelios با SPF 50

کرم ضد آفتاب بسیار سبک آنتلیوس معدنی La Roche-Posay با بافتی سبک و رقیق بدون برجای گذاشتن رد سفیدی، از تاتو در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند. این ضد آفتاب بدن بدون عطر است و با ترکیبی از دو پایه ضد آفتاب معدنی معروف، اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم، اشعه های UVB و UVA را مسدود می کند.

۳ .     ضد آفتاب طیف گسترده استیکی شیسیدو با SPF50

یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای ورزشکاران یا افرادی که تاتو دارند، کرم ضد آفتاب بی رنگ با طیف وسیع از برند ژاپنی Shiseido که با فناوری نوآورانهSynchroShield TM  فرموله شده و در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم است و محافظت خود را از دست نمیدهد. بسته بندی جمع و جور این محصول به نحوی است که می توانید آن را به ساحل، دفتر یا هر جای دیگری که نیاز دارید ببرید. این ضد آفتاب برای پوست صورت و بدن و انواع تایپ ها کاربرد دارد.

۴ .     لوسیون بدن ضد آفتاب آبرسان CeraVe SPF 30

لوسیون بدن ضد آفتاب مرطوب کننده این برند، حاوی اسید هیالورونیک و ۳ نوع سرامید و بدون عطر بوده و برای پوست های حساس عالی است. این محصول مینرال یکی دیگر از بهترین ضد آفتاب های موجود در بازار برای پوست های دارای تاتو است. با توجه به قابلیت آبرسانی این محصول برای پوست های خشک یک گزینه کاربردی خواهد بود.

۵ .     اسپری ضد آفتاب Ink Shield با SPF50

اسپری ضد آفتاب Ink Shield اولین برندی است که در جهان به طور خاص برای محافظت از پوست تاتو شده در برابر آسیب های نور خورشید تولید شده است. این محصول با فناوری ویژه Ink-BARRIER Ink Shield برای محافظت از خالکوبی ‌های افراد فرموله شده است. خواص ترمیم کنندگی طبیعی آن بدن را تحریک می کند تا با بازسازی سلول های پوستی نواحی آسیب دیده را بهبود ببخشد. جذب سریع، مسدود سازی اشعه های UVA / UVB، کرولتی فری بودن از دیگر ویژگی های این اسپری است.

جمع بندی:

همان طور که گفته شد پوست تتو شده به دلیل آسیب هایی که دیده نمی تواند از خود در برابر آسیب هایی همچون اشعه های مضر نور خورشید محافظت کند و نیاز به کمک دارد. این کمک از طریق ضد آفتاب مخصوص تاتو صورت می گیرد. توجه داشته باشید روزهایی ابتدایی تاتو که پوست التهاب داشته و یا زخم هست از زدن ضد آفتاب خودداری کرده و فقط با لباس نواحی مورد نظر را بپوشانید. کرم های ضد آفتاب مخصوص تاتو باید هر ۸۰ تا ۱۲۰ دقیقه تجدید شوند، به خصوص اگر در معرض مستقیم نور خورشید هستید. شما می توانید با توجه به ضد آفتاب های معرفی شده یکی از آن ها را بر اساس نوع پوست خود، نیاز، بودجه و… انتخاب و استفاده کنید.

نظرات