روش های جلوگیری از آسیب دائمی به چمن مصنوعی

0

چمن‌ مصنوعی برخلاف چمن طبیعی نیازی به آبیاری منظم، کوددهی، انجام فرآیند سم پاشی و… را ندارد. البته، این مسئله به آن معنا نیست که چمن‌های مصنوعی نیازی به نگهداری و مراقبت ندارند. بلکه، برای افزایش طول عمر چمن نیاز است، هرزگاهی بسته به شرایط، برای جلوگیری از آسیب به چمن، نظافت کنید. چمن مصنوعی یکی از متریال‌هایی است که می‌توانید از آن برای ساخت چمن مصنوعی فوتسال، زمین بازی، روف گاردن، زیباسازی حیاط در مجتمع‌های مسکونی، ایجاد کفپوش برای ویلاهای مدرن و… استفاده کنید.

 چمن مصنوعی

در همین راستا، در این مقاله قصد داریم شما را با روش‌های جلوگیری از آسیب دیدگی چمن آشنا کرده و موارد مهم نگهداری از این محصول را بیان کنیم.

راه‌های جلوگیری از صاف شدن چمن

به دلایل مختلفی ممکن است با مشکل صاف شدن و خرابی سطح چمن مصنوعی مواجه شوید. به همین دلیل، نیاز است تا دید کاملی در مورد این مسئله داشته باشید تا بتوانید پیش از صاف شدن چمن، از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنید. اگر بخواهیم شما را با راه‌های نگهداری چمن مصنوعی و جلوگیری از این مشکل آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱ .      قرار ندادن وسیله سنگین

وسایل سنگین

الیاف چمن مصنوعی به گونه ای تولید شده است که مقاومت و استحکام قابل توجهی دارد و این مسئله باعث شده این محصول در برابر نیروهای برشی و کششی، مقاومت بالایی از خود نشان دهند. با این حال، اگر اجسام سنگین روی چمن مصنوعی قرار دهید و یا اقدام به کشیدن وسیله های مختلف روی سطح چمن کنید، به فیلامنت‌های چمن فشار بسیار زیادی وارد می‌شود. این اتفاق، باعث پارگی چمن و جدا شدن الیاف آن می‌شود.

یکی از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، خرابی چمن مصنوعی در محل‌هایی است که خودروها به صورت معمول از آن عبور می‌کنند. وزن بسیار زیاد خودرو می‌تواند، باعث صاف شدن چمن مصنوعی شود.

۲ .      قرار ندادن باربکیو روی چمن

اشیای فلزی، سنگی، شیشه‌ای و… که لبه‌های تیز دارند، در هنگام قرارگیری روی چمن مصنوعی باعث خرابی و آسیب دیدگی سطح چمن‌ می‌شوند. علاوه بر این موارد، یکی از مهم ترین مواردی که باعث خرابی و صاف شدن چمن مصنوعی می‌شود، قرارگیری باربکیو روی سطح آن است. استفاده از باربکیو روی این محصول باعث می‌شود تا سطح چمن مصنوعی خراب شود و همچنین، چمن در تماس با آتش و گرما شدید قرار می گیرد.

۳ .      نریختن آدامس و روغن از چمن

عدم مراقبت و نگهداری چمن مصنوعی ممکن است، باعث شود تا مواد چسبناکی نظیر صمغ، شیره درختان، آدامس، روغن و… روی چمن مصنوعـی قرار بگیرد و باعث چسبندگی آن شود. برای بر طرف کردن این مشکل، شما می‌توانید از یخ‌ استفاده کنید. در صورتی که آدامس و روغن روی چمن قرار بگیرد و آن را به درستی تمیز نکنید، این مسئله، موجب صاف شدن چمن مصنوعی می شود. یکی از اشتباهاتی که افراد برای تمیز کردن این آلاینده‌ها انجام می‌دهند، استفاده از چاقو، برنده و تیز است.

۴ .      ضدعفونی کردن چمن

ورزش روی چمن مصنوعی

قرارگیری برگ پوسیده درختان و یا سایر زباله‌ها و آلاینده‌ها روی سطح چمن مصنوعـی باعث می‌شود تا شاهد بروز مشکلاتی همچون ایجاد قارچ، کپک و باکتری بر روی چمن باشید. به منظور حل این مشکل، باید اقدام به ضدعفونی کردن سطح چمن کرده و با شست و شوی چمن مصنوعی این آلودگی‌ها را پاک کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که به منظور جلوگیری از رشد باکتری و یا ویروس ها، پس از شست و شو و حذف زباله، سطح چمن مصنوعـی را ضدعفونی کنید. شما می‌توانید برای انجام این کار از محلول‌ آب و سرکه استفاده کنید. به این صورت که این ترکیب را درون اسپری ریخته و هفته‌ای یک بار محلول را بر سطح چمن مصنوعـی اسپری کنید. البته، لازم به ذکر است که ضدعفونی کردن اشتباه چمن مصنوعـی نیز می‌تواند آسیب بسیار زیادی وارد کند.

پیش از انجام فرآیند شستشو نیاز است تا بر اساس دستورالعمل‌های مخصوص به نوع چمن مصنوعـی که خریداری کرده اید، به بهترین شکل ممکن اقدام به تمیز کردن چمن کنید. پیشنهاد ما این است که هرگز به منظور شستشوی چمن از شوینده‌های قوی استفاده نکنید.

۵ .      جارو زدن چمن

قیمت چمن مصنوعی

برای جارو زدن چمن‌ مصنوعی باید از ابزار مخصوص استفاده کنید. در غیر اینصورت، اگر وسیله نامناسب بکار ببرید، می‌تواند به سطح چمن مصنوعـی آسیب بزند. در این بین، پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد دارید، سطح چمن مصنوعـی خود را تمیز کنید، جاروهای مناسب تهیه کنید و یا با استفاده از تجهیزاتی چون دمنده باد، اقدام به تمیز کردن چمن کنید.

چگونه از صاف شدن چمن مصنوعی جلوگیری کنیم

انجام کارهای اشتباهی چون قرارگیری اجسام سنگین نظیر مبلمان و وسایل بازی روی سطح چمن مصنوعـی، اشتباه در فرآیند تمیز کردن، کوبیده شدن سطح چمن، قرار دادن باربکیو روی چمن و… از مهم ترین دلایلی است که باعث خرابی و صاف شدن چمن‌های مصنوعی می‌شود. همچنین کشیدن اجسام روی سطح چمن مصنوعـی، مخصوصاً اجسامی که لبه‌های تیز و خشنی دارند نیز باعث می‌شود تا به سطح چمن یا لایه زیرین آن آسیب بسیار زیادی وارد شود.

نحوه تعمیر چمن مصنوعی مسطح

در صورتی که به هر دلیلی با مشکل خرابی چمن مصنوعـی مواجه شوید، امکان تعمیر آن برای شما وجود دارد. البته، میزان آسیب وارده شده تاثیر مستقیمی برای امکان تعمیر آن وجود دارد. از آن جایی که چمن مصنوعـی به صورت رولی فروخته می شود، در صورت پارگی یا پوسیدگی در یک بخش، شما می توانید آن قسمت را تعمیر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تعمیر چمن مصنوعی اینجا را کلیک کنید.

خرید چمن مصنوعی باکیفیت

در صورتی که قصد خرید چمن مصنوعی دارید، پیشنهاد ما این است که به سراغ مجموعه‌های معتبر بروید که در زمینه عرضه چمن مصنوعـی فعالیت دارند. خرید چمن از این مجموعه‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید با خیال آسوده از این محصولات استفاده کنید.

قیمت چمن مصنوعی

در صورتی که به دنبال خرید چمن مصنوعـی با کیفیت و با قیمت مناسب هستید، پیشنهاد ما به شما مجموعه خانه چمن است. این مجموعه، دارای تنوعی بالا از چمن مصنوعی اعم از ورزشی، تزئینی، گرین وال مصنوعی، چمن مصنوعی برای مهد کودک و … می باشد. در صورتی که سوال و ابهام خاصی در مورد خرید و نگهداری چمن مصنوعـی دارید، می‌توانید از خدمات مشاوره تخصصی خانه چمن استفاده کنید. انتخاب و خرید یک چمن مصنوعـی با کیفیت باعث می‌شود تا در کنار افزایش زیبایی محیط پیرامون خود، بتوانید آرامش فوق العاده‌ای را برای محیط مورد نظر خود ایجاد کنید.

نظرات