فرق پرایمر و کانسیلر و کانتور و کورکتور و هایلایتر

0

فرق پرایمر و کانسیلر و کانتور و کورکتور و هایلایتر

در پی پیشرفت تمام صنایع در دنیا، بسیاری از لوازم آرایش در صنعت زیبایی نیز پیشرفت و گسترش چشم گیری داشته اند. لوازم آرایشی که امروزه مورد استفاده افراد قرار می گیرند، انقدر زیاد و پیچیده اند که اغلب آنها را با یکدیگر اشتباه گرفته و تفاوت بین شان را نمیدانند. یک سری محصولات مکمل کرم پودر صورت هستند که قبل یا بعد از زیرسازی میتوان از آنها استفاده کرد.

 فرق پرایمر و کانسیلر و کانتور و کورکتور و هایلایتر

پرایمر، کانسیلر، کانتور، کالر کورکتور و هایلایتر جزو پرکاربردترین محصولات آرایشی هستند که در این مطلب میخواهیم به شرح کاربرد و چگونگی استفاده از آنها بپردازیم. توصیه میکنیم با خواندن این مقاله برای یکبار تفاوت بین این ابزارهای آرایشی را دانسته و از این بعد مطابق با نیاز خود هرکدام از آنها را تهیه کنید.

پرایمر کانسیلر هایلایتر کانتور کورکتور
کاربرد: ماندگاری بیشتر میکاپ کاربرد: پوشاندن نواقص پوستی کاربرد: برجسته تر کردن زیر ابرو و بالای استخوان گونه ها کاربرد: زاویه سازی صورت کاربرد: پوشش لکه های شدید رنگی
محصول جایگزین: کرم مرطوب کننده یا بی بی کرم محصول جایگزین: – محصول جایگزین: – محصول جایگزین: کرم پودر تیره تر نسبت به پوست محصول جایگزین:  کانسیلر
زمان استفاده: قبل از کرم پودر زمان استفاده: قبل یا بعد از کرم پودر (دلخواه) زمان استفاده: بعد از پرایمر زمان استفاده: بعد از کرم پودر زمان استفاده: بعد از پرایمر

۱ . پرایمر

پرایمرها بیشتر برای کنترل چربی پوست یا بستن منافذ باز صورت کاربرد دارند. این ابزار آرایشی با رطوبت رسانی به پوست موجب شادابی آن و ماندگاری بیشتر میکاپ کمک می کند. در بازار پرایمرهای مختلفی وجود دارند. از جمله پرایمر لب و … . ویتامین A، C و E، عصاره های انگور و چای سبز و مواد مغذی دیگر اغلب در فرمولاسیون این محصولات وجود دارند که تمامی این مواد به نرم کنندگی پوست و آبرسانی آن بسیار کمک کرده و در نتیجه باعث می شوند تا سطح پوست شما کاملا صاف و شفاف باشد.

مزایا:

  • رطوبت رسانی به پوست
  • کمک به پخش بهتر کرم پودر
  • کاهش منافذ باز
  • ایجاد یک زیرسازی عالی برای میکاپ
  • کمک به ماندگاری بیشتر آرایش روی صورت
  • جلوگیری از پیل شدن، تغییر رنگ و جمع شدن کرم پودر روی پوست

پرایمر

۲ . کانسیلر

کانسیلر (concealer) کرم پودر فشرده ای که برای پوشش لکه های سیاه زیر چشم، قرمزی پوست، جای جوش و آکنه، آفتاب سوختگی یا لک های مادرزادی و حتی دیگر عارضه های پوستی که باعث کاهش زیبایی چهره می شوند، کاربرد دارد. به طور کلی کانسیلر شباهت زیادی به کرم پودر دارد اما این محصول کاربرد موضعی داشته و میتوان آنرا قبل یا بعد از کرم پودر استفاده کرد. چنانچه موردی با کرمپودر پوشانده نشد میتوان از کانسیلر بصورت ضربه ای استفاده کرد.

تفاوت بعدی بین این ۲ محصول آرایشی میزان تراکم رنگدانه های آنهاست که این تراکم در ساختار کانسیلر بیشتر است، به همین دلیل می تواند لایه ای ضخیم و صاف روی سطح پوست ایجاد کند. این محصولات در انواع جامد یا استیکی، مایع و پودری برای تمامی تناژهای پوستی موجودند. توصیه میشود برای جلوه بهتر رنگ کانسیلر یکی دو درجه از رنگ پوست روشن ‌تر باشد.

مزایا:

  • پوشاندن تفاوت های رنگی در پوست و جای جوش و لک
  • تنوع رنگی بالا متناسب با پوست همه افراد
  • امکان استفاده به صورت موضعی فقط برای رفع نواقص
  • کمک به جلوه بیشتر رژلب و سایه
  • کاور متوسط چین و چروک ها

کانسیلر

۳ . هایلایتر

اگر تاکنون فکر می کردید که کانسیلر و هایلایتر دقیقا یک عمل را روی پوست انجام می دهند و تفاوت چندانی باهم ندارند، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

هایلایتر جزو لوازم آرایش پرطرفداریست که از آن برای برجسته و در خشان تر بعضی از اجزای چهره مانند زیر ابرو و بالای استخوان گونه ها استفاده می کنند. استفاده از هایلایتر در این نقاط از صورت باعث روشنی پوست و در نتیجه براق تر و درخشان تر شدن آن میشود. این محصولات در انواع مایع، پودری، کرمی و استیکی به بازار ارائه میشوند که کاربرد آنها با توجه به نوع پوست افراد تعیین میگردد. برای مثال پوستی که چرب است باید از هایلایتر فاقد چربی و حالت پودری استفاده کند تا از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری شود. از این محصول در گوشه‌ های داخلی چشم، روی شقیقه ها، استخوان ابرو و گونه و بالای لب ها میتوان استفاده کرد.

مزایا:

  • برجسته تر کردن اجزای صورت و در نتیجه پرتر نشان دادن فرم صورت
  • بالا بردن و لیفت فوری ابرو و برجسته تر کردن لب ها
  • شاداب تر نشان دادن حالت چشم ها
  • داشتن قابلیت جذب نور که به زیبایی بیشتر چهره به خصوص در عکس ها کمک میکند
  • تقویت پوست
  • عدم نمایش بی روحی پوست با افزایش درخشندگی آن

هایلایتر

۴ . کانتور

کانتور (contour) در لغت به معنی سایه زدن و در عمل برای برطرف کردن ایراداتی از صورت که مربوط به فرم آن است، استفاده می شود. ایراداتی مانند بزرگ یا گوشتی بودن بینی، بلند بودن پیشانی و یا حتی برای زاویه دهی به صورت در نواحی چانه و گونه ها میتوان از این محصول استفاده کرد. کانتور با ایجاد خطوط سایه روشن روی پوست صورت، خطای دید ایجاد می‌کند و از همین طریق فرم صورت را زیبا و متعادل تر نشان میدهد. این محصول برای افرادی که تمایلی به تغییر ویژگی های صورت خود از طریق عمل های جراحی ندارند، بسیار پرکاربرد است. توجه داتشه باشید که رنگ کانتور باید چندین درجه از تناژ پوست و حتی کرم پودری که استفاده می‌کنید تیره ‌تر باشد. در ۲ نوع پودری و کرمی موجود است.

مزایا:

  • متعادل سازی و ایجاد زاویه برای تمامی اجزای صورت مانند چشم، گونه، لب، چانه
  • کوچکتر کردن بینی و پیشانی
  • کمک به زیباتر شدن چهره و جوانسازی صورت

کانتورینگ

۵ . کورکتور

کالر کورکتور یا اصلاح‌ کننده رنگ محصولی با عملکرد مشابه و ورژن قوی تر کانسیلر است که برای پوشاندن تفاوت های رنگی پوست به خصوص در ابعاد گسترده تر مانند لکه های ماه گرفتگی یا مادرزادی بکار میرود. برای لکه های جزئی یا کک و مک میتوان از همان کانسیلر استفاده کرد. اما برای کبودی های پوست، لکه های قرمز ناشی از حساسیت یا تیرگی زیاد دور چشم کورکتور بهتر جواب میدهد. این محصول آرایشی رنگ بندی متنوعی دارد (قرمز، سبز، بنفش، صورتی، زرد و نارنجی) که میتوانید مطلبق با پایه رنگ پوست خود آنرا تهیه کنید. توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این محصول آرایشی افراط نکرده و آنرا با بلندر بصورت ضربه ای پخش کنید.

مزایا:

  • اطلاح کننده رنگ پوست
  • کاور لکه های متفاوت رنگی
  • دارای رنگ بندی متنوع

کالر کورکتور

جمع بندی:

گاهی اوقات تنوع بالای لوازم آرایشی باعث میشود تا کاربرد محصولی را به درستی ندانیم یا از آن به اشتباه استفاده کنیم. وجود محصولاتی مانند پرایمر، کانسیلر، کالر کورکتور در کنار کرم پودر با کمک به پوشش بهتر نواقص و عدم یکنواختی پوست منجر به زیرسازی کاملتر و دقیق تر و جلوه بهتر آرایش میشود. از طرفی محصولاتی مانند کانتور و هایلایتر با ایجاد درخشندگی و تغییرات زاویه ای روی نواحی خاص فرم صورت را متعادل تر نشان خواهند داد. هدف از استفاده از تمامی این ابزارها داشتن میکاپی زیبا و چهره ای بی نقص است.

حال که به طور کامل با این محصولات آشنا شدید و دانستید برای کدام نواحی از صورت کاربرد دارند، توصیه میکنیم در استفاده از آنها زیاده روی نکنید تا فینیش نهایی میکاپ جلوه غیرطبیعی نداشته باشد.

نظرات