ماجرای توهین جنجالی لیلی گلستان به شهناز تهرانی و تکذیب لیلی گلستان

0

ماجرای توهین جنجالی لیلی گلستان به شهناز تهرانی که حالا ۶۸ سال سن دارد و همه او را با نقش لیلا در فیلم های صمد به یاد دارند و واکنش ها را ببینید که از ساعاتی پیش به بحث داغ شبکه های اجتماعی تبدیل شده و الفاظ رکیک و لقب مثبت هجده برای شهناز تهرانی با واکنش های زیادی مواجه شده است که در زیر میخوانید: البته لیلی گلستان توهین به شهناز تهرانی را تکذیب کرد که در ادامه میخوانید

ماجرای جنجالی لیلی گلستان و شهناز تهرانی و واکنش ها را ببینید

ماجرای توهین جنجالی لیلی گلستان به شهناز تهرانی و تکذیب لیلی گلستان

روز گذشته کامنت توهین آمیز لیلی گلستان مترجم و نویسنده مشهور زیر پست شهناز تهرانی با لقب مثبت هجده در اینستاگرام با واکنش های زیادی همراه شد تا جایی که برخی چهره ها و هنرمندان از لیلی گلستان انتقاد کردند.

لیلی گلستان در کامنتش، خطاب به شهناز تهرانی می‌نویسد “به عنوان یک زن باتجربه می‌توانم بگویم که این خانم حق ورود به این خیزش را ندارد”.

شهناز تهرانی که حالا ۶۸ سال سن دارد را قدیمی‌ترها با چند گانه «صمد» در نقش لیلا می‌شناسند پس از انقلاب به آمریکا مهاجرت کرد و به تازگی وارد کارزار سیاسی شده است.

تکذیب توهین لیلی گلستان به شهناز تهرانی

ماجرای توهین جنجالی لیلی گلستان به شهناز تهرانی و واکنش ها را ببینید

در فضای مجازی کامنتی در واکنش به توییتی از من‌وتو منسوب به لیلی گلستان منتشر شده است که واکنش‌های زیادی در پی داشته است.

لیلی گلستان بعد از ایجاد برخی حواشی، در توضیح کامنتش، پست اینستاگرامی به اشتراک گذاشته.

البته خود خانم لیلی گلستان این کامنت و نوشته را تکذیب کرده و گفته از همه دلخورم.

برترین‌ها نوشت: شهناز تهرانی که حالا ۶۸ سال سن دارد را قدیمی‌ترها با چند گانه «صمد» می‌شناسند و با بی‌شمار آثاری که در آن رقصنده و یا بازیگر بود، بعدتر و پس از مهاجرت به آمریکا و به طور دقیق‌تر لس‌آنجلس او با همراهی کاراکتری به نام «حُجی جون» روی آنتن افکار عمومی باقی ماند، اشاره داریم به آن سال‌ها که نوارهای ویدئویی رونق داشت و حتما در میان «طنین» و «جام جم» و آن به اصطلاح «شوها» بخشی هم شهناز تهرانی و حُجی جون بودند.

بعدتر و در سال‌های اخیر حضور او در برخی دورهمی‌های کشورهای ارزان‌تر و حاشیه ایران بعضا نام او را در اینستاگرام زنده نگه داشته بود. او حالا به واسطه یک اَکت سیاسی و واکنش لیلی گلستان به رسانه‌ها برگشته، لیلی گلستان را با ترجمه‌های معتبرش، گالری‌داری پرحاشیه‌اش و البته نَسَب خانوادگی‌اش به خاطر داریم، اینجا مروری کرده‌ایم بر چند نقد و نظر پیرامون جدل میان لیلی و شهناز، همراه باشید لطفا

واکنش ها

نزهت بادی، منتقد سینما و تحلیل‌گر مسائل زنان نوشت: شهناز تهرانی، یکی از بازیگران سینمای ایران است که پس از انقلاب از ادامه فعالیتش منع شد و در نهایت وطنش را ترک کرد. او اخیرا وارد منازعه‌ای سیاسی شده و اعلام موضع کرده و لیلی گلستان زیر پست او در شبکه من و تو، کامنت گذاشته و او را “فاحشه” خطاب کرده است.

****

نیما حسنی‌نسب، منتقد و مدرس سینما نیز نوشت: با این‌که حد و قدِ فکر و‌جایگاه و اندازه‌ی واقعی لیلی گلستان را تا حدی می‌دانستم، باز هم باور نمی‌کنم چنین چیزهایی گفته و نوشته، یا اصلاً چنین یاوه‌های موهنی از ذهن و فکرش گذشته. به جِد و یقین باور و اصرار دارم که باید ریشه‌ی پوسیده‌ی این فکرها و نظرها درباره‌ی «زنان»را زد و این قدمِ اول و اول‌قدم در مسیر «زن زندگی آزادی» است… و در حیرتم از پیچیدگی و عجایبِ ذات بشر که گاهی حتی یک عمر مجاورت و همراهی با هنر و خلاقیت و تفکر و معاشرت و خویشاوندی با هنرمند و متفکر هم ذره‌ای تکانش نمی‌دهد و قدمی به طرف رشد راهش نمی‌برد و چه خوب که قرارِ دنیا هنوز بر این است که اگر حتی هفتاد سال پُز روشنفکری و هنر بدهی، ناگهان جایی با جمله‌ای همه چیز عین آفتاب صلاة ظهر روشن می‌شود. باید از لیلی گلستان بخواهیم توضیح بدهد، و پوزش بخواهد و عجالتاً – تا پیش از درمانِ چنین دیدگاهِ بیماری- از هنر و نمایش و انسان و اخلاق و نگاه مترقی چیزی نگوید.

****

بهناز اقبال، دبیر مجله فیلم امروز هم در یادداشتی درباره این کامنت نوشت: لیلی گلستان در زیر پست حمایتی شهناز تهرانی از یک چهره سیاسی، مینویسد فاحشه‌‌ها حق شرکت در این مسائل را ندارند. این کامنت برای منی که از جنس زن هستم عین سوت ممتد قطار، تیز و آزاردهنده است. پنج ماه پرتلاطم گذشته، در حالی که بغل گوشمان در وجود زنی که خودش را از قشر فرهیخته جامعه میداند و به واسطه پدرش سالها با روشنفکران زمانه برخورده کرده است نیز زن‌ستیزی در جریان است. فاحشه خطاب کردن زنان بخشی از فرهنگ ما شده است. برخی نیروها ما را فاحشه میخوانند، در فضای به اصطلاح فرهنگی هم باز هر کسی که رفتار و حرکاتش باب دلشان نیست فاحشه خطاب میکنند. اما ناراحت کننده این است که در تمام این سالها تنها مردان نبودند که بر جنسیت ما تاختند، ما زنان هم خودمان به هر بهانه‌ای بر وجود یکدیگر تازاندیم.

نظرات