اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم بازمانده با نقش + عکس و داستان فیلم آخرین بازمانده

3

فیلم بازمانده (آخرین بازمانده) : خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم بازمانده با بیوگرافی و عکس ها و نقش های بازیگران فیلم آخرین بازمانده همراه با اسامی عوامل با بازی جیانا عید، سلما مصری و غسان مسعود و جمال سلیمان تا زمان در فیلم های آخر هفته در ادامه مطلب میخوانید.

فیلم بازمانده

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم بازمانده با نقش + عکس و داستان فیلم آخرین بازمانده

فیلم بازمانده با نام کامل آخرین بازمانده یکی از فیلم‌هایی قدیمی و تاریخی سینما و تلویزیون ایران به کارگردانی سیف‌الله داد و تهیه‌کنندگی مشترک منوچهر محمدی ،منوچهر عسگری‌ نسب و سیف‌الله داد و با بازی بازیگران عرب زبان سوری و لبنانی است که در سال ۱۳۷۳ تولید است. حالا در آخر هفته دی ماه ۱۴۰۱ پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۴ روی انتن شبکه سه می رود.

فیلم بازمانده جزو فیلم های تاریخی و مناسبتی محصول مشترک ایران و سوریه است که در آن بازیگرانی چون سلمی المصری، جیانا عید، جمال سلیمان، بسام کوسا، غسان مسعود، صباح برکات و .. به هنرنمایی پرداختند.

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم بازمانده با نقش + عکس و داستان فیلم آخرین بازمانده

از ویژگی های مهم «بازمانده» این است که با گذشت بیش از بیست سال همچنان نوگرا و مبتکرانه است و بدیهی ست سختی های بسیاری برای ساخت آن کشیده شده است.

تصویربرداری آن هم در شهرهای لاذقیه و دمشق در کشور سوریه انجام شده‌است.

سیف‌الله داد که کارگردانی، نویسندگی فیلمنامه و تدوین فیلم را بر عهده داشته، فیلمبرداری آن را هم علیرضا زرین‌دست به انجام رسانده، موسیقی آن ساخته مجید انتظامی و چهره‌پردازی آن هم بر عهده عبدالله اسکندری بوده‌است.

خلاصه داستان فیلم بازمانده

خلاصه داستان فیلم بازمانده

داستان فیلم بازمانده مربوط به حوادث سال ۱۹۴۸ در شهر حیفا فلسطین است. دکتر سعید به همراه همسرش لطیفه و نوزادشان فرهان در این شهر زندگی می‌کنند. دکتر سعید، شمعون همسایه و همبازی یهودی دوران کودکی خود را حین بمب‌گذاری در یک قطار می‌بیند اما مطلع کردن پلیس، آغاز دردسرهای او و خانواده‌اش است. شمعون با تهدید از او می‌خواهد شهر را ترک کند اما سعید امتناع می‌کند. صفیه مادر سعید برای تشویق فرزندش به ترک شهر، به حیفا می‌آید. اما صبح روزی که قرار است خانواده دکتر سعید شهر را ترک کنند، حیفا مورد تهاجم صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد و از این خانواده، تنها صفیه و فرهان زنده می‌مانند. خانه دکتر سعید به زن و شوهری یهودی می‌رسد و آنها سرپرستی فرهان را که در خانه تنها مانده، به عهده می‌گیرند. صفیه که می‌خواهد تنها یادگار خانواده‌اش را حفظ کند، به عنوان دایه فرهان وارد خانواده یهودی می‌شود.

از سوی دیگر، همسر صفیه که درگیر مبارزه با صهیونیست هاست نقشه انفجار بمب در یک قطار حامل صهیونیست‌ها را طرح‌ریزی می‌کند. صفیه می‌پذیرد تا چمدان حاوی بمب را حمل کند. شمعون، زن و شوهر یهودی، صفیه و نوه او نیز از مسافران قطار هستند. درست در لحظه‌ای که هویت صفیه در حال لو رفتن است، او با فرهان از قطار بیرون می‌پرد و انفجار روی می‌دهد. صفیه به شدت آسیب می‌بیند و براثر چپ شدن واگن قطار بی هوش می شوند.

فیلم سینمایی تاریخی آخرین بازمانده محصول مشترک ایران و سوریه در سال ۱۳۷۳ است در مورد نزاع اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۴۸، به کارگردانی سیف‌الله داد و بازیگری سلمی المصری، جیانا عید، بسام کوسا، جمال سلیمان و غسان مسعود.

سیف‌الله داد فیلمنامه این فیلم را بر اساس داستانی از غسان کنفانی نویسنده فلسطینی به نام بازگشت به حیفا نوشته‌است و موضوع آن به سال ۱۹۴۸ و تشکیل کشور اسرائیل و حکومت آن بر شهر حیفا بازمی‌گردد.

اسامی بازیگران فیلم بازمانده

اسامی بازیگران فیلم بازمانده

سلما مصری در نقش خاله صفیه
جیانا عید در نقش لطیفه
جمال سلیمان در نقش دکتر سعید
بسام کوسا در نقش مرد یهودی فیلمساز
غسان مسعود در نقش شمعون
صباح برکات در نقش هانا
علاءالدین کوکش در نقش رشید

دوبلورهای فیلم آخرین بازمانده

زبان اصلی فیلم عربی است و دوبله آن به فارسی توسط گوینده‌های ایرانی انجام شده‌است. رفعت هاشم پور (صفیه)، ناصر تهماسب (شمعون)، منوچهر والی زاده (سعید)، ژاله کاظمی (لطیفه)، سعید مظفری (مرد یهودی)، مینو غزنوی (همسر مرد یهودی)، احمد رسول زاده (رشید)، ژرژ پطروسی (مرد مسیحی همسایه)، ایران بزرگمهر (همسر مرد مسیحی) دوبلورهای نقش‌های اصلی این فیلم هستند.

زمان پخش

فیلم بازمانده پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۴ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

غسان مسعود

عکس بازیگر نقش شمعون
متولد ۲۰ سپتامبر ۱۹۵۸ (سن ۶۴)
دمشق، سوریه
ملیت عرب
شغل بازیگر
سال‌های فعال ۱۹۸۷–اکنون
کودکان ۲

غسّان مسعود زادهٔ ۲۰ سپتامبر ۱۹۵۸) بازیگر و فیلمساز سوری است. او در غرب بیشتر برای بازی در نقش صلاح الدین در فیلم پادشاهی بهشت ساخته ریدلی اسکات در سال ۲۰۰۵ شناخته می شود.

جمال سلیمان بازیگر نقش دکتر سعید فیلم بازمانده

جمال سلیمان بازیگر نقش دکتر سعید در فیلم بازمانده

سلما مصری بازیگر نقش صفیه

سلما مصری بازیگر نقش صفیه

سلما مصری بازیگر نقش خاله صفیه در فیلم اخرین بازمانده است او همچنین درباره تاثیربازی در این فیلم بر روی دیگر نقش‌هایش، گفت: در همان زمان بازی در فیلم «بازمانده» هر کسی من را خارج از فیلم و صحنه می‌دید باور نمی‌کرد که من در آن نقش بازی کردم زیرا من آن زمان سنم بسیار کمتر از نقشی بود که در آن بازی می‌کردیم. با این حال فیلمی بعداً بازی کردم به نام «الهویت» که شخصیتی مشابه «صفیه» داشت و من نقش «ام فواز» را برعهده داشتم. این نقش تا حدودی شبیه صفیه بود و بازی در این فیلم برایم یادآور صفیه بود.

عکس جدید بازیگران فیلم آخرین بازمانده

عوامل

  • کارگردان: سیف‌الله داد
  • تهیه کننده: منوچهر محمدی ،منوچهر عسگری‌ و نسب سیف‌الله داد
  • نویسنده:
  • موسیقی مجید انتظامی
  • فیلم‌بردار علیرضا زرین دست
  • تدوین‌گر سیف‌الله داد
  • تاریخ‌های انتشار ۱۳۷۳
  • محصول: ایران و سوریه
  • زبان عربی

3 دیدگاه در “اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم بازمانده با نقش + عکس و داستان فیلم آخرین بازمانده

  1. فردوس گفت:

    از فیلم های مورد علاقه ام.. خیلی دیدنش غم انگیزه.. هنوزم بهش فکر می کنم اشکم در میاد.. اون حس غربت و جنگ .. یهودی ها و هراس .. در وجودم هست‌. دلم می خواد دوباره فیلم رو ببینم.‌ اما می دونم خیییلی گریه خواهم کرد..

    خیلی فیلم طبیعی هست..

  2. حافظ حافظ پور گفت:
    10
    1

    اثری فوق العاده فوق العاده فوق العاده فوق العاده بی نظیر از زنده یاد سیف الاه داد

  3. محدثه گفت:
    11
    1

    خیلی این فیلم رو دوست دارم هر چقدر هم ببینمش سیر نمیشم

نظرات