فیلم کامل لحظه وقوع زلزله در خوی امروز چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ را ببینید

0

فیلم کامل لحظه وقوع زلزله در خوی امروز چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ را ببینید

فیلم کامل لحظه وقوع زلزله در خوی آذربایجان غربی امروز ۲۸ دی ۱۴۰۱ را ببینید که ساعت حوالی ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ اتفاق افتاد و منجر به مصدوم شدن تعدادی از اهالی شهرستان های خوی شد این زمین لرزه در شهرهای تبریز و ارومیه احساس شد همراه با جزئیات و آمار تلفات و مصدومان را در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید:

فیلم زمین لرزه خوی 28 دی 1401

چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه امروز، زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۴ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری زمین در شهرستان خوی به وقوع پیوست که تاکنون ۱۲۰ مصدوم بر جای گذاشته است. در ویدئوی زیر لحظه وقوع زمین لرزه و زلزله در خوی را ببییند:

فیلم زلزله خوی امروز چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱

فیلم در حال باگذاری…

در همین رابطه، ذبیح الله کاظمی فرماندار خوی اظهار داشت: بلافاصله بعد از وقوع زلزله تیم ‌های ارزیاب به منطقه عازم شدند و طبق گزارش اولیه تاکنون به چند روستا خسارت وارد شده است.

وی تاکید کرد : تمام تیم ‌ها و دستگاه‌های امدادی و ستاد بحران در آماده باش کامل به سر می‌برند و بلافاصله پس از برآورد دقیق خسارات اطلاع رسانی‌خواهد شد.

گزارشات اولیه از خسارت به روستاهای قریس ،حصار،بجوک، رهال خبر می دهد.

محبوبی مدیرکل جمعی هلال احمر آذربایجان‌غربی نیز از اعزام تیم ‌های امدادی این جمعیت به مناطق زلزله زده خبر داد.

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه خوی دقایقی پیش:

محل وقوع: استان آذربایجان غربی – حوالی خوی

تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۴۰۱/۱۰/۲۸ ۱۳:۳۸:۱۲

طول جغرافیایی: ۴۴٫۸۵

عرض جغرافیایی: ۳۸٫۵۸

عمق زمین‌لرزه: ۱۲ کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:

۹ کیلومتری خوی (آذربایجان غربی)

۳۵ کیلومتری ایواوغلی (آذربایجان غربی)

۳۸ کیلومتری زرآباد (آذربایجان غربی)

نزدیکترین مراکز استان:

۱۱۶ کیلومتری ارومیه

۱۳۸ کیلومتری تبریز

 

فیلم زلزله خوی امروز چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱

به گزارش ایسنا، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۱۳:۳۸:۱۲ ثانیه روز زلزله خوی چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ این زمین‌لرزه را ثبت کردند.

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داده، ۳۰.۵۸ درجه عرض شمالی و ۴۴.۸۵درجه طول شرقی ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در ۹ کیلومتری خوی، ۳۵ کیلومتری ایواوغلی و ۲۸ کیلومتری زرآباد در استان آذربایجان غربی رخ داده است.

پیش از این زلزله، زمینلرزه دیگری در ساعت ۱۳:۱۹:۳۹ با بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۳ کیلومتری زمین در این منطقه رخ داده بود.

بعد از زلزله ۵.۴ تا لحظه ارسال این خبر، این منطقه با دو زلزله ۲.۹ و ۲.۸ لرزیده است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند. طبق گفته فرماندار این شهرستان، تعداد مصدومان زلزله به ۷۰ نفر رسیده و همچنین بر اساس برآورد اولیه از ۱۵ روستا مشخص شد که به ۳۰۰ منزل مسکونی خسارت وارد شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از مرکزلرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه در طول جغرافیایی: ۴۵.۸۵، عرض جغرافیایی: ۳۸.۵۸ و عمق ۱۲ کیلومتری زمین شهرستان خوی را لرزاند.

این زمین لرزه در تبریز و ارومیه نیز احساس شد.

پیش از این نیز یک زلزله ۳.۶ ریشتری با عمق ۱۳ کیلومتری در ساعت ۱۳ و ۱۹ دقیقه این شهرستان لرزانده بود.

ذبیح الله کاظمی فرماندار خوی اظهار داشت: بلافاصله بعد از وقوع زلزله تیم ‌های ارزیاب به منطقه عازم شدند و طبق گزارش اولیه تاکنون به چند روستا خسارت وارد شده است.

وی تاکید کرد :تمام تیم ‌ها و دستگاه‌های امدادی و ستاد بحران در آماده باش کامل به سر می‌برند و بلافاصله پس از برآورد دقیق خسارات اطلاع رسانی‌خواهد شد.

گزارشات اولیه از خسارت به روستاهای قریس ،حصار،بجوک، رهال خبر می دهد.

محبوبی مدیرکل جمعی هلال احمر آذربایجان‌غربی نیز از اعزام تیم ‌های امدادی این جمعیت به مناطق زلزله زده خبر داد.

در مناطق شهر فیرورق و نیز روستاهای  وار و چاوشقلی نیز خسارت به تعدادی از ساختمان‌ها گزارش شده است.

همچنین تا این لحظه هیچ مورد فوتی ناشی از زلزله گزارش نشده است و ۱۵ تیم ارزیاب نیز به مناطق اعزام شده‌اند.

سرپرست هلال‌احمر آذربایجان غربی: در زلزله خوی خسارت جانی گزارش نشده است

حمید محبوبی سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ساعت ۱۳:۳۸ امروز ۲۸ دی ۱۴۰۱، زلزله ۵.۴ ریشتری در عمق ۱۲ کیلومتری زمین حوالی خوی را لرزاند که بلافاصله تمامی پایگاه‌ها و امدادگران هلال‌احمر استان به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی با اعلام اینکه نزدیک ترین شهر ها به کانون زلزله ۹ کیلومتری خوی، ۳۵ کیلومتری ایواوغلی و ۳۸ کیلومتری زر آباد بوده است گفت: در پی این حادثه ۵ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند‌ و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

محبوبی با اشاره به اعلام تخریب توسط گزارش‌های مردمی بیان کرد: در محدوده بخش صفاییه بخش فیورق خوی اعلام شده که مناطق گشتیلاخ، شوربلاخ، روستای وار و قینانلو و بینانلو دچار خسارت‌هایی شده اند.

به گفته محبوبی در یک ساعت اخیر ۳ زمین لرزه حوالی خوی را لرزانده است که برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بارگیری اقلام از سوی امدادگران جمعیت هلال‌احمر صورت گرفته است.

تیم های عملیاتی از شهرستانهای خوی،چایپاره،سلماس و ارومیه به محل زلزله اعزام شده اند.

تعداد مصدومان

ذبیح الله کاظمی فرماندار شهرستان خوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به آخرین وضعیت خسارات و مصدومان زمین لرزه ۵.۴ ریشتری خوی اظهار داشت: تعداد مصدومان این زلزله تا کنون به ۷۰ نفر رسیده است.

کاظمی گفت: این افرادبه علت ترس و اضطراب ناشی از زلزله در حال فرار دچار مصدومیت شده اند که در بیمارستان قمر بنی هاشم علیه السلام خوی در حال درمان می‌باشند.

نظرات