نحوه خرید تتر از طریق شبکه‌های اجتماعی چگونه است؟

0

اگر قصد فعالیت در بازار ارز دیجیتال را دارید احتمالاً اسم تتر به گوشتان می‌خورد و از آن در معاملات اسپات و فیوچرز خود استفاده می‌کنید. در این مقاله قصد داریم پس از معرفی تتر، به روش‌های خرید تتر بپردازیم. با ما همراه باشید.

 نحوه خرید تتر

تتر (USDT) چیست؟

تتر (USDT) یک استیبل کوین ارز دیجیتال است که به دلار آمریکا متصل شده و بر اساس وب‌سایت آن، «۱۰۰ درصد از ذخایر تتر» پشتیبانی می‌شود. تتر متعلق به iFinex است، شرکت ثبت شده در هنگ کنگ که همچنین مالک صرافی رمزارز BitFinex است. تتر در جولای ۲۰۱۴ این استیبل کوین با نام RealCoin راه‌اندازی شد و در نوامبر ۲۰۱۴ با نام تتر تغییر نام داد. در فوریه ۲۰۱۵ تجارت خود را آغاز کرد.

تتر که در اصل مبتنی بر بلاک چین بیت کوین بود، اکنون از پروتکل‌های Omni و Liquid بیت‌کوین و همچنین بلاک چین‌های اتریوم، TRON، EOS، Algorand، Solana، OMG Network و بیت کوین کش (SLP) پشتیبانی می‌کند.

از می ۲۰۲۲، تتر سومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) و بزرگترین استیبل کوین با ارزش بازار نزدیک به ۸۳ میلیارد دلار بود. در آوریل ۲۰۲۲، USDT تتر دو سوم مبادلات خارج از بیت کوین را از نظر ارزش به خود اختصاص داد.

نحوه خرید تتر با روش‌های متفاوت

نحوه خرید تتر از طریق روش‌های متفاوتی انجام می‌شود. در ادامه تمامی روش‌های خرید آن توضیح داده و بررسی می‌کنیم.

خرید از طریق کیف پول

برخی از کیف پول‌های ارز دیجیتال نه تنها نگهداری بلکه خرید خرید تتر از طریق آنها هم امکان‌پذیر است؛ این کیف پول‌ها عبارتند از Trust Wallet ،Coinomi و Math Wallet. نکته قابل توجه این است که در استفاده از کیف پول دیجیتال، حتماً از آن یک نسخه پشتیبان داشته باشید.

ترید و انجام معاملات با تتر

از آنجایی که بایننس از سپرده‌های بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند، شما می‌توانید تتر مورد نیاز خود را از این طریق در بازار معامله کنید.

خرید از طریق صرافی‌ها

یکی از بهترین روش‌ها برای آشنایی با خرید تتر استفاده از صرافی‌‌های آنلاین است. صرافی‌هایی مثل کوین بیس (Coinbase) و صرافی بایننس از نمونه‌های صرافی‌های آنلاین خارجی هستند. صرافی‌های آنلاین خارجی، سرویس‌های بسیار خوبی برای خرید و فروش ارائه می‌دهند، ولی این روزها به دلیل تحریم‌ها و فیلترینگ، شاهد مسدود شدن حساب‌های کاربران ایرانی هستیم.

از این رو، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از صرافی‌های آنلاین ایرانی و معتبر استفاده کنید. به طور کلی، خرید و فروش تتر و دیگر ارزهای دیجیتال از صرافی‌های خارجی و ایرانی، امری پر ریسک است. پس بهتر است، قبل از اقدام به خرید، حسابی درباره آن صرافی تحقیق به عمل آورید. صرافی والکس یکی از صرافی‌های آنلاین ایرانی ایمن و معتبر است. توکن‌های تتر را می‌توان در صرافی‌های ارزهای دیجیتال از جمله بایننس، والکس، بیتفینکس و کراکن خرید و فروش انجام داد.

نحوه خرید تتر از طریق شبکه‌های اجتماعی

این روزها با علاقه روزافزون و استفاده مردم از ارزهای دیجیتال، خرید و فروش آنها نیز آسان‌تر شده است. یکی از همین روش‌های ساده خرید تتر و دیگر ارزهای دیجیتال، خرید از طریق شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً تلگرام است. در این روش تقریباً بطور سریع قیمت تتر بروز می‌شود ولی از آن جا که امنیت در این روش بالا نیست؛ به افراد توصیه نمی‌شود که ارز دیجیتال خود را از این طریق خریداری کنند.

خرید تتر از طریق معامله مستقیم

یکی دیگر از موارد در نحوه خرید USDT، خرید مستقیم به صورت حضوری یا غیر حضوری است. شما می‌توانید مستقیماً به دارندگان تتر متصل شوید و طبق شرایط خودتان از آنها تتر خریداری کنید.

تتر چگونه مفید است؟

تتر به سرمایه گذاران کمک می‌کند تا وجوه خود را بین بازارهای ارزهای دیجیتال و سیستم مالی سنتی جابجا کنند و نوسانات را در نتیجه پیوند ۱ به ۱ با دلار آمریکا به حداقل برسانند.

نحوه خرید تتر

چگونه تتر در ۱ دلار باقی می‌ماند؟

در حالی که تتر قبلاً به زیر ۱ دلار کاهش یافته است (و در مواردی بالاتر از ارزش یک دلاری خود افزایش یافته است)، تا زمانی که به بازخرید توکن‌های USDT برای هر یک دلار ادامه دهد، و تا زمانی که سرمایه گذاران همچنان معتقد باشند درآمدهای انتشار به وسیله دارایی‌های نقدی وثیقه به طور کامل محفوظ است، می‌تواند نزدیک به آن قیمت باقی بماند.

جدال سرسختانه

در اکتبر ۲۰۲۱، کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) اعلام کرد که تتر با پرداخت ۴۱ میلیون دلار جریمه “به دلیل ادعاهایی که تتر استیبل کوین به طور کامل توسط دلار آمریکا حمایت می‌شود” موافقت کرد. در واقع، طبق گزارش CFTC، تتر ذخایر فیات کافی در حساب‌های خود برای پشتیبانی از توکن‌های تتر USDT در گردش را تنها برای ۲۷٫۶ درصد از روزها در یک دوره زمانی نمونه ۲۶ ماهه از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ داشت. Bitfinex موافقت کرد که به عنوان بخشی از تسویه حساب، جریمه ۱٫۵ میلیون دلاری برای رسیدگی به اتهامات جداگانه CFTC بپردازد.

جمع‌بندی

تتر استیبل کوین جهانی است که هر معامله‎گر یا سرمایه گذار به آن نیاز دارد. قیمت usdt همواره سعی در تثبیت رد قیمت یک دلار را دارد. همچنین برای خرید تتر راه‌‌های مختلفی اشاره شد. استفاده از صرافی‌ها و شبکه‌های مجازی از جمله تلگرام به عنوان روش خرید یاد شد. برای خرید تتر و بررسی قیمت تتر از این لینک در صرافی والکس می‌توانید اقدام کنید.

نظرات