بیوگرافی زهره رمزی بازیگر قدیمی و همسرش و فرزندان +عکس و علت درگذشت و آثار

0

بیوگرافی زهره رمزی بازیگر قدیمی و همسرش و فرزندان +عکس و علت درگذشت و آثار

زهره رمزی متولد سال ۱۳۲۶ در شیراز از بازیگران مطرح و با سابقه سینما و تلویزیون قبل از انقلاب ۲۰ دی ۱۴۰۱ به علت بیاری سرطان در لاس وگاس آمریکا درگذشت.

زهره رمزی بازیگر قدیمی

بیوگرافی زهره رمزی

زهره رمزی در سال ۱۳۲۶ در شیراز به دنیا امد و در طول قعالیت های بازیگری خود در فیلم های متعدد بازی کرد. او یکی از بازیگران سینمای پیش از انقلاب بود که با ویدا قهرمان و مسعود اسداللهی و گوهر خیراندیش و جمشید اسماعیل خانی همدوره بود.

او علاوه بر بازیگری در زمینه مدلینگ و خرید و فروش زمین هم در لاس وگاس فعالیت داشت و فرغ التحصیل رشته کامپیوتر بود و دوره های مدلینگ و میکاپ نیز گذارنده بود.

بیوگرافی زهره رمزی بازیگر قدیمی و همسر و فرزندان +عکس و علت درگذشت و آثار

سوابق بازیگری

مرحومه زهره زمری بازیگری را از تئاتر در شیراز آغاز کرد. او با گوهرخیراندیش و همسرش جمشید اسماعیل خانی در تئاتر شیراز همکاری داشته است.

نمایش «لیلیت» به کارگردانی زویا زاکاریان از جمله نمایش هایی بود که در آن با مرحوم رضا ژیان همبازی بود. «مرگ یزدگرد»، در «رویای امریکایی» با مسعود اسداللهی، ویدا قهرمانی و عبدالعلی همایون، در نمایش «نقطه بیدار» به کارگردانی پرویز ناظریان، بعدتر در سریال «پیوند» و … حضور داشته است.

گفته خودش : من با بازیگری بزرگ شده ام، از ۵‌ سالگی و سال اول دبستان با بازی ها و خواندن ها و رقصیدن ها، معلمین مدرسه مان را در شیراز کلافه کرده بودم، خودم می دانستم که هنر بازیگری در همه روح و تن من جاری است، حتی زمانی که با خانواده به مهمانی می رفتم، در بازگشت به خانه، نقش همه مهمانان را بازی می کردم و پدر ومادر و مادر بزرگم را از خنده روده بر می کردم. اینگونه عشق بازیگری در همه وجود من ریشه دواند.

او در اواخر زندگی و بدنبال ابتلا به سرطان دو سه سالی بود دست از فعالیت هنری کشیده و در لاس وگاس اقامت داشت.

سوابق زهره رمزی

مهاجرت به آمریکا

این بازیگر پس از مهاجرت به امریکا دست از فعالیت های هنری نکشید و همراه با ویدا قهرمانی، مسعود اسداللهی و عبدالعلی همایون با راه‌اندازی یک گروه تئاتری در آمریکا، فعالیت‌های هنری‌ خود را ادامه داد. زهره رمزی آخرین بازمانده این گروه هنری بود که امروز در شهر لاس‌وگاس دار فانی را وداع گفت.

علت درگذشت و علت فوت زهره رمزی بازیگر قدیمی

علت درگذشت و علت فوت زهره رمزی بازیگر قدیمی

زهره رمزی بازیگر باسابقه و معروف تئاتر و سینما که پس از انقلاب به آمریکا مهاجرت کرده بود، پس از سال ها مبارزه با سرطان سینه در ۲۰ دی ۱۴۰۱، در لاس وگاس درگذشت.

او در سال ۲۰۰۳ متوجه شد که به بیماری سرطان مبتلاست، اما به جدی درمان را آغاز نکرد. اما با پیشرفت بیماری سرطانش در ۲۰۰۷ اقدام به درمان کرد. زهره رمزی می گفت: من همیشه اراده قوی و عشق به زندگی داشته ام، من از صبح که بیدار میشوم، چه آن روزها که نوجوان بودم و یا خیلی جوان و چه امروز که کوله باری از تجربه با خود دارم و هنوز خود را پرانرژی و جوان میدانم، آن روی سکه زندگی ، یعنی زیبایی و خوشبختی و بهره از همه خوبی ها و امتیازات زندگی را میبینم، من همیشه بدی ها وزشتی ها و شکست ها را کوچک می شمارم، چون من از نوجوانی در صحنه تحصیل و کار بوده ام.
در آن زمان گوهر خیراندیش و همسرش جمشید اسماعیل خانی در تاتر شیراز فعال بودند، زنده یاد اسماعیل خانی اولین کسی بود که او را دعوت به بازی رسمی کرد.

پس از فعالیت در تئاتر، برای مدتی برای تحصیل به لندن رفت و در تاتر دانشگاهی محل تحصیلش روی صحنه می رفت.

همسر زهره رمزی کیست

ازدواج، همسر زهره رمزی کیست

زهره رمزی پس از بازگشت از لندن که برای تحصیل رفته بود ازدواج کرد و بعد از ازدواج به لندن و از آنجا راهی امریکا شد، سال ۱۹۷۹‌ به اتفاق شوهر و پسرش به سانفرانسیسکو رفت. اما ازدواج اولش دوامی نداشت و او از همسر اولش جدا شد. در ۱۹۹۰‌ بار دیگر ازدواج کرد و بعد از ۷‌ سال، کارشان به جدایی کشید و تا عمر ازدواج نکرد.

او اواخر عمر در لاس وگاس زندگی می کرد.

زهره رمزی در تلویزیون با پرویز صیاد و مری آپیک همکاری کرده بود و در زمینه گویندگی رادیو نیز کار کرده بود

او با میشل فایفر و ایرنه پاپاس در فیلم In to the Night‌ همبازی بود و در سریال Young and restless‌‌ به ایفای نقش پرداخته بود.

نظرات