بیوگرافی وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال ایران و همسرش + سوابق و عکس

0

بیوگرافی وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال ایران و همسرش + سوابق و عکس

وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال ایران میباشد. او متولد ۱۸ ژانویهٔ ۱۹۶۱ اهل مونته نگرو است و سابقه بازی در تیم تیم ملی هندبال منونته نگرو را در کارنامه دارد در ادامه صفحه بیوگرافی وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال ایران و همسرش و فرزندانش با سوابق و پیج اینستاگرامش و زندگی شخصی و ورزشی او می پردازیم.

زندگینامه وسلین وویوویچ سرمربی هندبال

زندگینامه و بیوگرافی وویوویچ مربی هندبال

وسلین وویوویچ از هندبالیست های قدیمی و با سابقه مونته‌ نگرویی و بازیکن حرفه‌ای سابق است. او سرمربی فعلی تیم ملی هندبال ایران است. ووسلین وویوویچ دارای قد ۱٫۹۶ متر می باشد و سال های متمادی به عنوان بازیکن در پست دفاع چپ در باشگاه هندبال بارسلونا، تیم ملی صربستان،
الشباب امارات، تیم ملی هندبال اسلوونی و … بازی کرده و سوابق درخشانی در عرصه مربیگری باشگاهی و ملی و همچنین دوران بازیگری در کارنامه او دیده می‌شود

زندگینامه و بیوگرافی وویوویچ مربی هندبال

سوابق ورزشی

وویوویچ در طول دوران حرفه‌ای خود برای تیم‌های RK Metaloplastika، بارسلونا و گرانولرز بازی کرد. او در دهه ۱۹۸۰ از نسل طلایی هندبال باشگاه بود و هفت قهرمانی لیگ، ۴ عنوان جام حذفی و دو عنوان قهرمانی جام قهرمانان اروپا را به دست آورد. وویوویچ همچنین یک فینال در سال ۱۹۸۴ و سه بازی نیمه نهایی در جام قهرمانان اروپا بازی می کرد شکست داد.

وسلین وویوویچ کیست

وسلین وویوویچ در سال ۱۹۸۴ عضو تیم ملی یوگسلاوی بود که مدال طلای المپیک را کسب کرد. او هر ۶ بازی را انجام داد و ۲۸ گل به ثمر رساند. چهار سال بعد او بخشی از تیم یوگسلاوی بود که مدال برنز را کسب کرد. او هر ۶ بازی را دوباره انجام داد و ۲۹ گل به ثمر رساند.

او در سال ۱۹۸۶ به عنوان بهترین ورزشکار یوگسلاوی انتخاب شد و او اولین بازیکنی بود که عنوان بهترین بازیکن سال IHF را دریافت کرد.

سرمربی تیم ملی هندبال ایران درباره کشورش می گوید: احساسات بسیار زیادی دارم و افتخار می‌کنم که اهل مونته‌نگرو هستم. امیدوارم که بازی به بازی بهتر شوند. لحظه بسیار احساسی بود وقتی سرود ملی کشورم را می‌شنویم

عکس همسر وسلین وویوویچ مربی هندبال

همسر و فرزندان وسلین وویوویچ

از زندگی شخصی و خصوصی و اطلاعی در دست نیست

عکس های جوانی وسلین وویوویچ مربی هندبال

عکس های جوانی وسلین وویوویچ

کسب عنوان چهارم المپیک سیدنی ۲۰۰۰ با تیم ملی یوگسلاوی سابق، کسب مقام دوم مسابقات قهرمانی جوانان جهان با تیم ملی صربستان و مونته‌نگرو در سال ۲۰۰۲ و قهرمانی جهان با همین تیم در سال ۲۰۰۵، کسب قهرمانی اروپا با تیم ملی جوانان صربستان و مونته‌نگرو در سال ۲۰۰۴، کسب مقام پنجم قهرمانی بزرگسالان جهان در سال ۲۰۰۵ با تیم ملی بزرگسالان صربستان و مونته‌نگرو و کسب مقام سوم رقابت‌های قهرمانی جهان سال ۲۰۱۷ با تیم ملی بزرگسالان اسلوونی از مهم‌ترین عناوین وسلین ووجوویچ در عرصه مربیگری ملی است.

وی در دوران بازیکنی خود به عنوان یکی از مطرح‌ترین بازیکنان جهان هندبال مدال طلای المپیک لس آنجلس ۱۹۸۴ و مدال برنز سئول ۱۹۸۸ را به دست آورده و یک طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان را به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۶ و ۱۹۸۲ را نیز به گردن آویخته است.

وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال ایران کیست

سرمربی تیم ملی هندبال ایران کیست

وسلین وویوویچ در سال ۲۰۲۲ سرمربی تیم ملی هندبال ایران شد. او با هندبالیست های کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان ۲۰۲۳ به عنوان سرمربی حضور داشت.

وویوویچ درباره فعالیت هایش در ایران می گوید: نباید فراموش کنیم که در تیم ایران، بازیکنان جوانی داریم که این رقابت‌ها نخستین تجربه آنها در مسابقات قهرمانی جهان است. من به بازیکنانم افتخار می‌کنم،

پیج اینستاگرام ووسلین وویوویچ

دوران مربیگری

وسلین ووجوویچ در عرصه مربیگری باشگاهی نیز سابقه درخشانی دارد. قهرمانی در باشگاه‌های اسپانیا با تیم رئال سوسیداد و همچنین قهرمانی در باشگاه‌های اروپا با همین تیم، سه قهرمانی در سوپرلیگ هندبال مقدونیه و دو قهرمانی در جام باشگاه‌های مقدونیه با تیم واردار، قهرمانی در لیگ هندبال کرواسی در دو فصل پیاپی با تیم زاگرب و قهرمانی در جام پادشاهی قطر از دستاورد‌های این مربی مطرح در عرصه باشگاهی به شمار می‌آید.

پیج اینستاگرام وسلین وویوویچ

صفحه رسمی سرمربی تیم ملی هندبال ایران با نشانی * در اینستاگرام فعال است

بیوگرافی وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال ایران و همسرش + سوابق و عکس

افتخارات

مدال طلا – جایگاه اول بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۸۴ تیمی
مدال برنز – جایگاه سوم بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۸۸ تیمی
مسابقات قهرمانی هندبال مردان جهان
مدال طلا – جایگاه اول ۱۹۸۶ Switzerland
مدال نقره – جایگاه دوم ۱۹۸۲ West Germany
مسابقات قهرمانی هندبال مردان اروپا
مدال برنز – جایگاه سوم ۱۹۹۶ Spain
مدال طلا – جایگاه اول ۱۹۸۳ Casablanca
سرمربی اسلوونی

قهرمان جهان
مدال برنز – مقام سوم ۲۰۱۷ فرانسه

سرمربی هندبال مردان ایران

 

 

نظرات