بیوگرافی سیدمحمدحسین پناهی بازیگر قدیمی و علت فوت و درگذشت + زندگی خصوصی و آثار

3

بیوگرافی سیدمحمدحسین پناهی بازیگر قدیمی و علت فوت و درگذشت + زندگی خصوصی و آثار

سیدمحمدحسین پناهی‏ متولد سال ۱۳۲۶ در تهران بازیگر سینما و تلویزیون روز شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ در سن ۷۵ سالگی درگذشت مرحوم محمدحسین پناهی در آثاری چون کهنه سوار و تیرباران و زیر نورماه و سوخته دلان بازی کرده بود. در ادامه به معرفی بیوگرافی سیدمحمدحسین پناهی بازیگر قدیمی و همسر و فرزندانش و درگذشت و سن و اهل کجاست و آثار هنری و فیلم ها و سریال های او و علت درگذشت و فوت سید محمدحسین پناهی با عکس و تصاویر از او می پردازیم.

سیدمحمدحسین پناهی بازیگر درگذشت کیست

بیوگرافی سیدمحمدحسین پناهی بازیگر و همسر و فرزندانش

سید محمدحسین پناهی، بازیگر سینما و تلویزیون متولد دهه ۳۰ در تهران بود. این بازیگر پیشکسوت در روز شنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ از دنیا رفت. فیلم سینمایی زیر نور ماه، سریال تلویزیونی کهنه‌ سوار و فیلم سینمایی ده رقمی و تیرباران از جمله فیلم ها و سریال های این بازیگر ایرانی می باشد.

وی یکی از بازیگران سریال کهنه سوار بود که در کنار محمدعلی کشاورز و حسین ابراهیمی خوش درخشید.

سوابق بازیگری

مرحوم محمدحسین پناهی بازیگری را از دهه ۶۰ آغاز کرد. او در طول فعالیت های هنری خود در فیلم و سریال های متعدد نقش آفرینی کرده بود. پناهی نخستین بار در سال ۱۳۶۵ با بازی در فیلم تیرباران به کارگردانی علی‌اصغر شادروان وارد حیطه بازیگری شد.

یکی از مهم‌ترین آثار وی ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی کهنه‌ سوار» به کارگردانی اکبر خواجویی در سال ۱۳۷۷ بود که در کنار بازیگرانی همانند زنده یاد زنده یاد محمدعلی کشاورز، حمیده خیرآبادی، محمود پاک‌نیت و زنده یاد حسین ابراهیمی ایفای نقش کرد.

بیوگرافی سید محمدحسین پناهی بازیگر قدیمی و علت فوت و درگذشت + عکس و آثار

محمدحسین پناهی در مجموعه تلویزیونی «سوخته‌دلان» نیز بازی کرده است.

ده رقمی، سوخته دلان ، احضارشدگان، زیر نور ماه، عشق گمشده و سفر پرماجرا، کهنه سوار، و … از جمله فیلم ها و سریال های هستند که پناهی در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

شاید بسیاری از مخاطبین چهره او را به یاد نیاورند، اما او نیز یکی از بازیگران ایرانی است که در عرصه سینم و تلویزیون زحمات زیادی کشید و در نهایت در سکوت خبری درگذشت. از این بازیگر سال هاست اثر و عکسی در هیچ رسانه ای نیست و حالا خبر فوت و درگذشت ایشان منتشر شده است.

علت فوت و درگذشت سید محمدحسین پناهی بازیگر قدیمی

این بازیگر پیشکسوت در روز شنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ از دنیا رفت. درباره علت فوت و درگذشت ایشان خبری منتشر نشده و جزئیاتی ذکر نشده است. مراسم تشییع و خاکسپاری متعاقبا اعلام میشود

فیلم ها و سریال های این بازیگر

  • سریال کهنه سوار
  • فیلم ده رقمی
  • فیلم زیر نور ماه
  • فیلم احضار شدگان
  • سریال عشق گمشده
  • فیلم سفر پرماجرا
  • فیلم هراس
  • فیلم تیرباران

3 دیدگاه در “بیوگرافی سیدمحمدحسین پناهی بازیگر قدیمی و علت فوت و درگذشت + زندگی خصوصی و آثار

  1. مهدی گفت:

    خدا یش بیامرزدش. مرد نکو نام نمیرد هرگز
    چون نامش هست در دل

  2. علی اکبر معینی خادم العترة المحمدیة گفت:

    رحمة الله علیه

  3. مسیب گفت:

    اسکرین

نظرات