جدیدترین کتاب های مرجع علوم پایه پزشکی

0

رشته پزشکی نیز مانند دیگر علوم و دانش‌ها دارای کتاب‌هایی است که به‌عنوان مرجع توسط دانشجویان رشته پزشکی و فعالین این حوزه در طول فعالیت پزشکی، مورداستفاده قرار می‌گیرند. به دلیل وسعت مطالب و مفاهیم در حوزه پزشکی، این رشته دارای کتب مرجع  متعدد و مهمی در بخش‌های گوناگون است.

کتب مرجع دانشجویان پزشکی تنها در طول سال‌های تحصیلی آن‌ها مورداستفاده قرار نمی‌گیرند، بلکه سال‌ها بعد، در طول دوره فعالیتشان نیز بسیاری از این منابع کاربردی بوده و باید همراه آن‌ها باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه مطالب با مهم‌ترین کتب مرجع دانشجویان پزشکی درزمینهٔ مختلفی همچون جنین‌شناسی، آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی آشنا شویم.

کتاب فیزیولوژی پزشکی گایتون

 کتاب های مرجع علوم پزشکی

رفرنس اصلی دانشجویان در دوره علوم پایه پزشکی برای مبحث فیزیولوژی کتاب گایتون است . آخرین ویرایش این کتاب در سال ۲۰۲۱ به چاپ رسیده است. از میان ترجمه های این کتاب میتونیم به چند کتاب اشاره کنیم . کتاب فیزیولوژی گایتون دکتر حائری روحانی و گایتون دکتر فرخ شادان یکی از بهترین و معتبرترین ترجمه های فارسی از این کتاب است.

کتاب بیوشیمی پزشکی هارپر

کتاب های مرجع علوم پزشکی

رفرنس اصلی دانشجویان علوم پایه برای درس بیوشیمی کتاب هارپر است . این کتاب که جدیدترین ویرایش آن در سال ۲۰۲۳ به چاپ رسیده توسط انتشارات اندیشه رفیع ترجمه و در دو جلد به بازار عرضه شده است.

کتاب جنین شناسی لانگمن

کتاب های مرجع علوم پزشکی

آخرین ویرایش کتاب جنین شناسی لانگمن در سال ۲۰۱۹ به چاپ رسیده است و ترجمه های مختلفی از این کتاب در بازار موجود است . اما توصیه میکنیم برای این کتاب از ترجمه های دکتر مهدی زاده که توسط انتشارات بابازاده به چاپ رسیده یا ترجمه ی دکتر حسن زاده که توسط انتشارات ارجمند به چاپ رسیده است استفاده کنید .

کتاب آناتومی گری

کتاب های مرجع علوم پزشکی

جدیدترین ویرایش از کتاب آناتومی برای دانشجویان گری در سال ۲۰۲۰ چاپ شده است . این کتاب که با نام Gray’s Anatomy for students  شناخته میشه , ترجمه های مختلفی داره . بهترین ترجمه از کتاب آناتومی گری توسط دکتر حسن زاده و انتشارات ابن سینا چاپ شده .

البته ما توصیه میکنیم در کنار این کتاب حتما از کتاب کلیات آناتومی دکتر مهدی زاده هم استفاده کنید . کتاب کلیات آناتومی دکتر مهدی زاده یک کتاب ساده و روان برای آشنایی با آناتومی عمومی است.

کتاب های مرجع علوم پزشکی

کتاب اطلس آناتومی نتر

کتاب های مرجع علوم پزشکی

این کتاب یکی از مهم ترین منابع برای آشنایی دانشجوهای مقطع علوم پایه با بدن انسان است . کتاب آناتومی نتر ۲۰۲۳ شامل شکل های بدن انسان و آناتومی تشریح است که توسط دکتر فرانک نتر نقاشی شده است . این کتاب بهترین منبع برای آموزش آناتومی بر اساس تصویر است .

در انتها توصیه میکنیم که تمامی کتاب های فوق رو به صورت زبان اصلی تهیه و مطالعه کنید . خواندن رفرنس ها به زبان مرجع و اصلی در ادامه در دوره های آتی پزشکی به شما کمک میکند تا همیشه به جدیدترین منابع انگلیسی دسترسی داشته باشید و برای ترجمه شدن این منابع منتظر نمانید . تمامی کتاب های افست زبان اصلی پزشکی از طریق سایت نشر اشراقیه قابل سفارش و تهیه هستند.

نظرات