انواع انبر در دنیای ابزارهای دستی!

0

در دنیای ابزارهای دستی یک عبارت جذاب وجود دارد آن هم تعلق می‌گیرد به، “انبرهای ساختمانی”.هنگامی که نیاز به گرفتن، قرار دادن، پیچاندن، برش، سفت کردن یا شل کردن چیزهای مختلف دارید، انبر می تواند طیف وسیعی از کاربردها را پوشش دهد. طراحی کلی آنها از دو دسته، یک محور و یک سر تشکیل شده است. در نتیجه، بسیاری از انواع مختلف انبر برای کاربردهای خاص ساخته شده اند. اگرچه تنوع انبر تقریباً بی پایان است، امروز ما نگاهی به انواع مختلف انبر و کارهایی که انجام می دهند برای کمک به آموزش هر کارآموز فعلی یا آینده خواهیم انداخت.

 انبر های فشارقوی کنیپکس

غیرممکن است که بگوییم همه یک جفت انبردست در خانه دارند، اما غیرمنطقی نیست اگر بگوییم که همه باید داشته باشند. حتی اگر این فقط یک مجموعه ساده از انبردست های لغزنده باشد که در کشوی آشغال جمع شده اند، این یک ابزار دستی ضروری است که می تواند در هنگام انجام تعمیرات خانه DIY تفاوت زیادی ایجاد کند. با این حال، انواع مختلفی از انبردست وجود دارد.

اکنون، برخی از ما چند مجموعه مختلف انبردست برای انواع مشاغل داریم، و افرادی که سرگرمی‌ها یا حرفه‌های تخصصی دارند، انبردست‌هایی دارند که تعداد کمی از افراد از وجود آن‌ها مطلع هستند. بسیاری از ما قبلاً در مورد برخی از آنها می دانیم.

فک : این انتهای کار انبر شما است و بیشتر برای گرفتن استفاده می شود. انبردست های ترکیبی وجود دارند که دارای فک هستند و همچنین حاوی دستگیره های لوله و/یا برش هستند.

تکیه گاه (که به آن نقاط محوری نیز می گویند): این جایی است که فک ها و دسته ها به هم متصل می شوند و همچنین برای ایجاد نیروی مورد نیاز برای فک های انبردست برای انجام کارشان عمل می کند.

دستگیره های لوله: این سوراخ در فک است که به شکل بیضی یا گرد درست شده است. دستگیره های لوله برای گرفتن لوله ها و سایر اقلام گرد ساخته شده اند.

دسته: این همان چیزی است که روی انبردست نگه می دارید. آنها گاهی خمیده یا مستقیم هستند و سطح آنها می تواند با روکش پلاستیکی یا فلز لخت باشد.

کاتر: برخی از انبردست ها برای برش سیم و فلز طراحی شده اند. کاترها معمولا در نزدیکی تکیه گاه قرار دارند.

انبر پرس سر سیم ( کابل شو )

انبر پرس سرسیم کنیپکس مدل ۹۷۵۲۱۴

طبق گفته تی اف شاپ جالب است بدانید که انبر پرس سر سیم مدل ۱۴ ۵۲ ۹۷ کنیپکس یک ابزار مخصوص پرس سوکت های مادگی بدون روکش یا همان فیش های کولری است.

این ابزار اتصال سوکت را به شکل حرفه ای و ایمن ایجاد کرده و می تواند توسط افراد غیر حرفه ای نیز به راحتی مورد استفاده قرار بگیرد. این انبر به صورت بسیار دقیقی در کارخانه کالیبره شده و به همین دلیل از سرعت عمل و دقت بسیار بالایی برخوردارست.

طراحی مهندسی شده این ابزار موجب انتقال بهینه نیروی دست در حین کار می شود، بنابراین برای استفاده از آن نیاز به صرف انرژی زیادی ندارید. این ویژگی در کنار طراحی ارگونومیک و خوش دست دسته و همچنین وزن کم آن مانع از ایجاد خستگی در استفاده مداوم می شود.

قسمت فک انبر پرس سر سیم ۹۷۵۲۱۴ دارای زاویه ۲۰ درجه بوده و به همین دلیل استفاده از آن بسیار آسان است. این ابزار از جنس فولاد کروم وانادیوم و در طی عملیات سخت کاری در روغن ساخته شده و به همین دلیل از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردارست.

سیم لخت کن خودکار کنیپکس مدل ۱۹۵ ۴۲ ۱۲

بر اساس توضیحات تی اف شاپ، نمایندگی رسمی محصولات کنیپکس در تهران، انجام یک سیم کشی صحیح و اصولی از نظر فنی در مرحله اول نیاز به ابزار حرفه ای و تخصصی دارد. یکی از ابزار های کاربردی در این زمینه سیم لخت کن اتوماتیک ۱۹۵ ۴۲ ۱۲ کنیپکس است که می تواند روکش انواع سیم ها را با سطح مقطع های گوناگون بسیار سریع و ایمن برش داده و جدا نماید. تمامی مراحل کار با استفاده از این ابزار به صورت خودکار انجام شده و شما تنها کافیست تا سیم را به میزانی که از قبل تنظیم نموده اید، وارد کرده و سپس دسته را فشار دهید. انبر به صورت خودکار روکش را برش داده و سپس آن را از روی سیم جدا می کند. در قسمت پایینی ابزار نیز یک کاتر قرار گرفته است که می تواند برای قطع کردن سیم ها از آن استفاده شود.

  1. تیغه های استفاده شده بر روی این مدل به خوبی انواع روکش های عایق استاندارد را برش داده ، بدون آن که کوچکترین آسیبی به رشته ها وارد نمایند. به دلیل حرکت خاص تیغه ها ، این انبر برای روکش های نرم که انعطاف پذیری بالایی دارند و یا روکش هایی که تقویت شده اند ، مناسب نیست.
  2. سیم لخت کن اتوماتیک ۱۲۴۲۱۹۵ کنیپکس یک ابزار پرطرفدار در میان متخصصان و تکنسین های صنایع برق و الکترونیک است زیرا زمان انجام سیم کشی را بسیار کوتاه می کند. این ابزار به جز تنظیم طول برش ، نیاز به انجام تنظیم دیگری ندارد و تمام مراحل بعدی را به صورت خودکار انجام می دهد. دسته این انبر بسیار نرم و روان حرکت می کند و نیاز به اعمال نیروی زیادی ندارد. این دسته طراحی ارگونومیک و خوش دستی دارد و به دلیل استفاده از یک روکش لاستیکی بر روی آن به خوبی درون دست قرار می گیرد. همچنین سبک وزن بودن این مدل باعث می شود تا در استفاده طولانی مدت کمتر احساس خستگی نمایید.

ابزار دستی کنیپکس

گاز انبر کنیپکس مدل ۹۹۰۰۲۵۰ سایز ۲۵۰ میلی متر

تی اف شاپ همچنین خاطر نشان کرد: انبر آرماتوربندی، گاز انبر مدل ۲۵۰ ۰۰ ۹۹ کنیپکس ابزاری حرفه ای ، با کیفیت و قابل اعتماد است که می تواند برای بستن و برش سیم های مفتولی در هنگام آرماتوربندی ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین می توان از این ابزار برای برش کاشی و یا به عنوان میخ کش نیز استفاده کرد. گاز انبر ۲۵۰ ۰۰ ۹۹ کنیپکس از جنس فولاد مخصوص ابزار ساخته شده است و به دلیل انجام عملیات آهنگری و سخت کاری چند مرحله ای با روغن از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردارست. میزان سختی لبه های برش در حدود ۶۱ HRC بوده و به همین دلیل امکان انجام برش های دقیق و سریع را فراهم می آورد. با استفاده از این گاز انبر کنیپکس می توان سیم های مفتول سخت تا حداکثر قطر ۱٫۶ میلی متر را به راحتی برش داد.

انبر مفتول بر فنری کنیپکس مدل ۷۱۲۲۲۰۰ سایز ۲۰۰ میلی متر

در وب سایت تی اف شاپ در مورد این محصول گفته شده که: انبر مفتول بر فنری مدل ۷۱۲۲۲۰۰ کنیپکس یک برش دهنده پر قدرت و بسیار دقیق برای برش سیم های نرم ، متوسط ، سخت و حتی سیم پیانو است. مکانیسم اهرم طراحی شده برای این مدل به گونه ای بوده که میزان اصطکاک بسیار کمی داشته و به همین دلیل علاوه بر امکان برش سریع تر قطعات ، به میزان انرژی بسیار کمتری در مقایسه با مدل های مشابه نیاز دارد. قسمت تیغه انبر مفتول بر ۷۱٫۲۲٫۲۰۰ کنیپکس دارای زاویه ۲۰ درجه نسبت به سطح می باشد و به همین دلیل فضای مناسبی برای قرارگیری دست در هنگام کار وجود دارد. همچنین این مدل قابلیت افزایش نیروی دست تا ۳۵ برابر را دارد و به همین دلیل شما برش هایی بسیار سریع تر و دقیق تر را با آن تجربه خواهید کرد.

انبردست مورب

به این انبرها، انبرهای برش مورب، برش سیم و غیره نیز می گویند. فک‌های این انبردست‌ها زاویه‌دار هستند تا سیم‌های ضخیم را برش دهند. آنها بسیار قوی هستند و همچنین می توان از آنها برای کوتاه کردن ناخن استفاده کرد. بنابراین در کارهای برقی و نجاری کاربرد دارند.

انبر گیره شلنگ

به آنها شلنگ، شلنگ رادیاتور و گیره فنری نیز می گویند. این نوع انبردست برای فشرده سازی گیره های فنر و شلنگ برای محکم تر کردن اتصالات ساخته شده است. به همین دلیل، آنها در طرح های بسیاری عرضه می شوند. مدل هایی که بیشتر شناخته شده اند روی هر یک از فک ها دندان هایی به شکل میخ دارند و از آنها برای فشار دادن گیره استفاده می شود. برخی از مدل ها نیز ممکن است درست روی شلنگ استفاده شوند.

دم باریک

به این انبردست‌ها انبر دماغه بلند نیز می‌گویند زیرا بینی دراز است تا دقت بیشتری ارائه دهد. همچنین دارای لبه ای برای برش در نزدیکی پایه آن است. این انبرها بسیار متنوع هستند و می توان از آنها برای شکل دادن، برش و خم کردن سیم استفاده کرد.

آنها توسط بسیاری از مشاغل از جمله برق، جواهرات، ماهیگیری، مهندسی شبکه و غیره استفاده می شوند. آنها در اکثر جعبه ابزارهای خانگی قرار دارند.

انبر پرس سرسیم خودکار کنیپکس مدل ۹۷۵۳۰۹SB

انبر پرس سرسیم خودکار مدل ۰۹ ۵۳ ۹۷ کنیپکس مناسب برای پرس روکش های فرول بر روی سیم های سایز ۰٫۰۸ تا ۱۰٫۰ و ۱۶٫۰ میلی متر مربع است. همچنین این مدل قابلیت پرس سیم های دو قلو تا سایز ۱۰×۲ میلی متر مربع را نیز دارد. این انبر مجهز به یک اهرم چرخشی بوده که می توان از آن برای انتخاب بین حالت های ۰٫۰۸ تا ۱۰٫۰ یا ۱۶٫۰ میلی متر مربع استفاده کرد.

انبر پرس سرسیم ۰۹ ۵۳ ۹۷ به صورت خودکار بر اساس سایز فرول تنظیم شده و به همین دلیل استفاده از آن بدون خطا و بسیار سریع و آسان است. انبر در هنگام تولید و در کارخانه به صورت دقیق تنظیم و کالیبره می شود و از این رو دقت بسیار بالایی در حین کار دارد.

طراحی مهندسی شده این ابزار موجب انتقال بهینه نیروی دست در هنگام کار می شود، بنابراین برای استفاده از آن نیاز به صرف انرژی زیادی ندارید. این ویژگی در کنار طراحی خوش دست و ارگونومیک دسته و همچنین وزن کم آن مانع از ایجاد خستگی در استفاده مداوم می گردد. این انبر از جنس فولاد کروم وانادیوم و در طی عملیات سخت کاری در روغن ساخته شده و به همین دلیل از کیفیت و طول عمر بسیار بالایی برخوردارست.

انبر سوکت زن کنیپکس

انبر سوکت زن کنیپکس مدل ۹۷۵۱۱۲

انبر سوکت زن مدل ۹۷۵۱۱۲ کنیپکس با مکانیزم باز و بسته شدن بهینه شده مناسب برای پرس سوکت های ۴ ، ۶ و ۸ پینی است. همچنین از این انبر می توان برای برش و لخت کردن کابل های تخت تلفن نیز استفاده کرد. کیفیت و دقت بالای پرس ، ضریب انتقال نیروی بالا و امکان استفاده آسان و سریع از دیگر ویژگی های انبر سوکت زن مدل ۹۷۵۱۱۲ کنیپکس هستند.

انبر پرس سرسیم کنیپکس مدل ۹۷۵۲۱۴

انبر پرس سر سیم مدل ۱۴ ۵۲ ۹۷ کنیپکس یک ابزار مخصوص پرس سوکت های مادگی بدون روکش یا همان فیش های کولری است. این ابزار اتصال سوکت را به شکل حرفه ای و ایمن ایجاد کرده و می تواند توسط افراد غیر حرفه ای نیز به راحتی مورد استفاده قرار بگیرد. این انبر به صورت بسیار دقیقی در کارخانه کالیبره شده و به همین دلیل از سرعت عمل و دقت بسیار بالایی برخوردارست.

  1. طراحی مهندسی شده این ابزار موجب انتقال بهینه نیروی دست در حین کار می شود، بنابراین برای استفاده از آن نیاز به صرف انرژی زیادی ندارید. این ویژگی در کنار طراحی ارگونومیک و خوش دست دسته و همچنین وزن کم آن مانع از ایجاد خستگی در استفاده مداوم می شود.
  2. قسمت فک انبر پرس سر سیم ۹۷۵۲۱۴ دارای زاویه ۲۰ درجه بوده و به همین دلیل استفاده از آن بسیار آسان است. این ابزار از جنس فولاد کروم وانادیوم و در طی عملیات سخت کاری در روغن ساخته شده و به همین دلیل از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردارست.

سیم لخت کن کنیپکس مدل ۱۶۶۰۰۶SB

سیم لخت کن ۱۶۶۰۰۶SB کنیپکس قابل استفاده برای برش روکش انواع کابل های کواکس مدل RG11 ، RG7 ، RG6 ، RG59 است. از این ابزار می توان برای برش روکش خارجی ، روکش محافظ و همچنین روکش عایق سیم استفاده کرد. این مدل مجهز به دو تیغه جهت برش و لخت کردن همزمان کابل های تلفن (۴P/6P/8P) می باشد.

ابزار فشار قوی کنیپکس

انبر سیم چین فشارقوی کنیپکس مدل ۷۰۰۶۱۲۵ سایز ۱۲۵ میلی متر

سیم چین فشار قوی سِری *** ۰۶ ۷۰ کنیپکس ابزاری صنعتی و حرفه ای برای استفاده روزمره تکنسین های برق ، مهندسین الکترونیک ، مکاترونیک و … است. دسته های این مدل مطابق با استانداردهای IEC 60900 / DIN EN 60900 تولید و برای ولتاژ ۱۰۰۰ ولت عایق شده اند و دارای تائیدیه تست VDE هستند. این سیم چین در مدل های ۱۲۵ ، ۱۴۰ ، ۱۶۰ و ۱۸۰ میلی متر تولید می شود و به همین دلیل می تواند پاسخگوی طیف وسیعی از کاربردها باشد و برای برش انواع سیم های نرم و سخت مورد استفاده قرار بگیرد. طراحی جمع و جور این ابزار ویژگی دیگریست که استفاده از آن را در فضاهای کوچک مانند تابلوهای برق و جعبه های تقسیم امکان پذیر می سازد.

سیم چین فشار قوی کنیپکس از جنس فولاد وانادیوم ساخته و آهنگری می شود و در طی مراحل سخت کاری با روغن به حداکثر کیفیت ، دوام و استحکام خود می رسد. لبه های برش دهنده به شیوه ای بسیار دقیق تراش داده می شوند و با استفاده از یک جریان فرکانس بالا به میزان سختی تقریبی HRC 62 دست می یابند و به همین دلیل توانایی انجام برش های بسیار دقیق را دارند. با استفاده از این سیم چین می توان به راحتی رشته های بسیار نازک را نیز با دقت بسیار بالایی برش داد. استفاده از روکش کروم نیز یک شیوه محافظت موثر از ابزار در برابر زنگ زدگیست و استفاده از ابزار را در فضای باز و تحت شرایط آب و هوایی مختلف امکان پذیر می سازد. به علاوه این روکش تمیز کردن سیم چین را نیز آسان تر می کند.

انبر کلاغی کنیپکس

انبر کلاغی فشار قوی کنیپکس مدل ۸۷۲۶۲۵۰ سایز ۲۵۰ میلی متر

انبر کلاغی مدل ۸۷٫۲۶٫۲۵۰ کنیپکس یک انبر پر قدرت ، سریع و بسیار دقیق از سری انبرهای سوسماری کنیپکس است. این مدل مجهز به سیستم قفل خودکار بوده و تنها با یک حرکت دست به راحتی بر روی قطعه چفت می شود. برای این کار کافی است تا دهانه انبر را با استفاده از دکمه قفل به اندازه مورد نیاز باز کرده و بر روی قطعه قرار دهید، سپس دسته بالایی را حرکت داده تا بر روی قطعه قفل شود.

انبر کلاغی ۸۷۲۶۲۵۰ کنیپکس مجهز به دسته های عایق دو جزئی بوده که علاوه بر مقاومت در برابر جریان قوی برق از یک طراحی ارگونومیک و خوش دست نیز بهره می برد. قسمت دهانه و مفصل این مدل دارای آبکاری کروم بوده و مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی دارد. قسمت فک ها نیز مجهز به دندانه های سخت کاری شده هستند تا علاوه بر استحکام بهتر بر روی قطعه ، مقاومت فک ها در برابر خوردگی و سایش نیز افزایش یابند.

انبر پانچ چرم و پارچه کنیپکس مدل ۹۰۷۰۲۲۰ سایز ۲۲۰ میلی متر

به طور کلی افراد شاغل بیشتر وقت خود را در محل کار خود می گذرانند و به همین دلیل استفاده از ابزارهای با کیفیت و حرفه ای در حین کار علاوه بر تاثیرگذاری مستقیم بر روی سلامتی افراد ، باعث دلپذیری بیشتر محیط کار و همچنین افزایش انگیزه در اشخاص می شود. ابزارهای کنیپکس با توجه به نوع کاربردشان با بالاترین سطح دقت و کیفیت ساخته می شوند و دارای طراحی ارگونومیک و اصولی و همچنین دوام و طول عمر بسیار بالایی هستند.

انبر پانچ مدل ۹۰۷۰۲۲۰ کنیپکس یک ابزار پرطرفدار از برند کنیپکس است که می توان از آن برای سوراخ کردن انواع چرم ، پارچه ، کاغذ و مواد پلاستیکی نرم استفاده کرد. قسمت پانچ این انبر از شش پانچ توخالی از قطر ۲ تا ۵ میلی متر تشکیل شده است. به راحتی می توان با چرخش قسمت متحرک به سرعت سایز مورد نظر را انتخاب و با بالاترین سطح ایمنی و دقت اقدام به سوراخ کردن قطعه مورد نظر کرد. پانچ ها از جنس فولاد مخصوص سخت کاری شده با استفاده از روغن ساخته شده اند و از دقت و استحکام بسیار بالایی برخوردارند و به همین دلیل سخت ترین چرم ها را نیز به راحتی و با دقت بسیار بالایی سوراخ می کنند.

انبر پانچ ۹۰٫۷۰٫۲۲۰ کنیپکس مجهز به فنر بازشو است که پس از هر بار سوراخکاری انبر را در موقعیت آماده به کار قرار می دهد. به همین دلیل با نصف شدن تعداد حرکت دست در طولانی مدت ، خستگی ایجاد شده در عضلات دست نیز کاهش می یابد. همچنین می توان پس از اتمام کار ، انبر را با استفاده از قفل در حالت بسته قرار داد تا در هنگام نگهداری فضای کمتری از جعبه ابزار اشغال شود.

انبر برقکاری کنیپکس مدل ۱۳۸۲۲۰۰

برش دادن کابل ، جدا کردن روکش سیم ، باز کردن ورودی سیم در قوطی های پریز ، پرس سرسیم ، نگهداشتن قطعات و خم کردن ۶ عملکردی هستند که انبر برقکاری مدل ۲۰۰ ۸۲ ۱۳ کنیپکس برای شما انجام می دهد. این انبر یک ابزار چند منظوره جمع و جور و بسیار خوش دست است که می تواند توسط متخصصان و تکنسین های صنایع برق و الکترونیک مورد استفاده قرار بگیرد. انتخاب این انبر شما را از داشتن چندین ابزار مختلف مانند انبردست ، سیم چین ، انبر پرس و … بی نیاز می کند و موجب استفاده بهینه از زمان و فضا می شود. این مدل تنها ۲۰۰ میلی متر طول و ۲۸۰ گرم وزن داشته و در مقایسه با چند انبر مختلف ، فضای بسیار کمی را از جعبه ابزار شما اشغال می کند، همچنین در حین کار چون نیاز به تعویض مداوم ابزارها ندارید ، می توانید کار خود را سریع تر به پایان رسانید.

گاز انبر

treats-child-hyperactivity یکی از معروف ترین انبر آلات دستی، گاز انبر است که این روزها به گاز آرماتور نیز شهرت پیدا کرده است. از گاز انبر در کارگاه‌های ساختمانی، تجاری و آهنگری به وفور استفاده می‌شود. این روزها انواع گاز انبر را می‌توانید در بازار پیدا کرده و نسبت به خرید آن اقدام نمایید. این ابزار نیز درست مثل انبردست و سیم چین، برای نگه داشتن و برش قطعات مختلف استفاده می شود. بیرون کشیدن میخ به راحتی نیز از دیگر ویژگی های این انبر دستی است. می‌توانید گاز انبر کنیپکس را به راحتی فقط با چند کلیک  از وب سایت تخصصی تی اف شاپ خریداری نمایید.

نظرات