سری جدید فیدیبوک (اولین دستگاه کتابخوان فارسی) عرضه شد

0

سری جدید فیدیبوک – اولین دستگاه کتابخوان فارسی – با امکانات و قابلیت‌های تازه عرضه شد.

پیش از این اولین دستگاه فیدیبوک سری hannahf1 توسط شرکت فیدیبو و دیجیکالا به بازار عرضه شده بود، این دستگاه اولین دستگاه کتابخوان فارسی است که به راحتی امکان خواندن کتاب‌های فارسی را به صورت دیجیتالی فراهم می‌کند.

سری جدید فیدیبوک دارای مزایا و امکانات تازه‌ای نسبت به دستگاه قبلی است. سری جدید فیدیبوک با اپلیکیشنی کاملا جدید و بهبود یافته نسبت به نسخه قبلی به بازار عرضه شده که تجربه‌ای لذت‌بخش از مطالعه را برای خریداران به همراه دارد. همچنین این نسخه قابلیت استفاده از سرویس اشتراکی فیدی‌پلاس را نیز دارا است.

سیستم عامل فیدیبوک مبتنی بر سیستم عامل اندروید است، مشخصات فنی سری جدید فیدیبوک شامل؛‌ صفحه نمایش inch E-lnk Carta HD 6 ، رزولوشن (وضوح تصویر)۳۰۰ppi(HD) ، سیستم اجرایی Android 8.1، RAM:1GB، حافظه داخلی ۱۶GB وزن ۱۵۰GRو درگاه‌های ارتباطی Bluetooth 5 / USB-C / Wi-Fi 2.4GHz است.

از دیگر مزیت‌های سری جدید فیدیبوک می‌توان به ارائه کارت هدیه پانصدهزارتومانی به همراه این دستگاه برای خریداران اشاره کرد که همزمان با فروش دستگاه و به صورت آنی روی دستگاه ارائه می‌شود. همانطور که اشاره شد در سری جدید فیدیبوک امکان استفاده از سرویس اشتراکی فیدیبو، فیدی‌پلاس، برای خریداران فراهم شده و می‌توانند با این دستگاه به کتابخانه اشتراکی فیدی‌پلاس نیز دسترسی داشته باشند.

دستگاه فیدیبوک به عنوان اولین دستگاه کتابخوان الکترونیکی فارسی است که به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و امکان مطالعه‌ای ساده و دسترسی به هزاران عنوان کتاب فارسی را فراهم کرده است. فناوری استفاده شده در فیدیبوک مانند دستگاه کتابخوان مشهور آمازون،‌ کیندل، است که از جوهر الکترونیکی (E-ink) استفاده می‌کند. همین فناوری باعث شده علاوه بر سهولت مطالعه عمر شارژ باتری افزایش یابد، از سوی دیگر به دلیل مات بودن صفحه نمایش فیدیبوک بازتاب نور در مطالعه وجود ندارد و در هر میزان نوری می‌توان به راحتی با آن مطالعه کرد.

اولین سری فیدیبوک در سال ۱۳۹۷ و پس از برگزاری مراسم رونمایی آن در شهر کتاب معلم به طور رسمی در بازار ایران عرضه شد. با توجه به اینکه فیدیبوک اولین دستگاه کتابخوانی بود که به طور کامل زبان فارسی را پوشش می‌داد با اقبال بسیار زیاد از سوی خریداران و علاقه‌مندان به کتابخوانی مواجه شد.

دستگاه‌های کتابخوان طوری طراحی شده‌اند که تجربه‌ای کاملا مشابه خواندن کتاب‌های کاغذی ایجاد می‌کنند، جلوگیری از خستگی چشم به خاطر عدم بازتاب نور صفحه، کم مصرف بودن باطری دستگاه و شباهت صفحه نمایش به صفحات کتاب از مزیت‌های دستگاه‌های کتابخوان هستند.

با توجه به اینکه بسیاری از کتاب‌خوانان علاقه خاصی به خواندن کتاب‌های چاپی دارند، استفاده از فیدیبوک همان تجربه را برای آن‌ها یادآور می‌شود در کنار این نکته نباید از نظر دور داشت که کتاب‌های کاغذی نیز محدودیت‌هایی مثل حمل و نقل در تعداد بالا، عدم امکان مطالعه در تاریکی و یا نور کم، حجم بالای صفحات و سنگینی دارند که در کتابخوان فیدیبوک این محدودیت‌ها وجود ندارد. با استفاده از دستگاه کتابخوان فیدیبوک امکان دسترسی و مطالعه به صدها هزار عنوان کتاب وجود دارد و با توجه به ابعاد این دستگاه که به اندازه یک تبلت است،‌ محدودیتی برای حمل و نقل و جا به جایی آن وجود ندارد. با توجه به این نکات می‌توان اذعان داشت فیدیبوک به معنای واقعی مطالعه در هر زمان و هر مکان را محقق کرده است.

با توجه به قابلیت‌های ذکر شده دستگاه کتابخوان فیدیبوک در طی سال‌های گذشته توانسته بخشی از کسانی که به دلایل مختلف علاقه‌ای به مطالعه نداشته‌اند را نیز تبدیل به افرادی کتابخوان کرده و گامی در راستای ترویج و تسهیل فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداشته است.

فیدیبوک

در پایان لازم به ذکر است علاقه‌مندان با خرید فیدیبـوک به بزرگترین کتابخانه فارسی دسترسی دارند و می‌توانند به‌روزترین، محبوب‌ترین و پرفروشترین کتاب‌های عرضه شده در بازار نشر را از طریق اپلیکیشن فیدیبو مطالعه کنند. سری جدید فیدیبـوک از تاریخ ۱۳دی‌ماه و از سایت دیجی‌کالا قابل خریداری شد.

نظرات