راهنمای خرید دو لوازم برقی پر کاربرد در آشپزخانه

0

غذا یک نیاز ضروری و اساسی برای انسان است که از قدیم ساعت‌ ها وقت صرف پختن و درست کردن آن می‌ کردیم، اما در دنیای پیشرفته امروز و با وجود تکنولوژی‌ های جدید دیگر لازم نیست زمان زیادی را در آشپزخانه صرف پخت غذا کنیم. آشپزخانه قلب خانه است، این جمله حقیقتا درست است، ما غذا را با عشق و علاقه درست می ‌کنیم، بسیاری از مواد غذایی را باهم ترکیب می ‌کنیم تا طعم بی ‌نظیری به وجود آوریم و به واسطه آن کل خانواده را دور هم جمع می کنیم و علاقه خود را با دورهم بودن نشان می ‌دهیم. در ادامه مطلب با دو دستگاه کاربردی غذاساز و آون توستر در آشپزخانه همراه ما باشید تا در رابطه با آن ها بیشتر بدانیم.

 لوازم برقی آشپزخانه

غذاساز

غذاساز یک دستگاه برقی چند کاره است که در تهیه انواع غذا و سالاد شما را یاری می ‌کند. غذاساز برای له كردن و پوره كردن و خورد كردن مواد غذایی استفاده میشود ،.به وسیله غذاساز می توان غذاها رو بدون اضافه كردن مایعات میكس و له كرد. شما با داشتن این دستگاه پیشرفته در آشپزخانه علاوه بر راحتی بسیار، زمان کمتری را نیز صرف تهیه غذا می‌ کنید.

برای انتخاب و خرید غذاساز مناسب با توجه به بودجه‌ تان بهتر است تمامی موارد زیر را به ‌صورت مجزا در محصول مورد نظر خود مورد ارزیابی قرار دهید.

ظرفیت و جنس غذاساز

ظرفیت محفظه یک غذاساز به‌ طور معمول بین یک تا سه و نیم لیتر متغیر است که همین امر بر قیمت غذاساز تاثیر مستقیم دارد. البته در این‌ بین غذاسازهایی با محفظه حدود نیم لیتری نیز در بازار موجود هستند. در صورتی‌ که قصد دارید برای جمعیت زیاد غذا تهیه کنید و یا همیشه چندین دستور غذایی را با یکدیگر آماده می ‌کنید بهتر است یک غذاساز با محفظه ۲ لیتری و یا بیشتر را خریداری نمایید. بسیاری از ظروف غذاسازها به‌ طورمعمول از پلاستیک پلیمری نشکن تولید شده ‌اند. این جنس علاوه بر دوام بالا، به ‌راحتی تمیز خواهد شد و در ماشین ظرفشویی نیز قابل ‌استفاده است.

درپوش ظرف

بهترین درپوش غذاساز آن است که روی درب ظرف محکم جفت ‌وجور شود. خوشبختانه تعداد کمی از غذاسازهای بازار مشکل درپوش دارند. مگر این‌که ایراد از ساخت غذاساز در کارخانه باشد. دقت کنید که هنگام خرید قطعات را یک دور سوار کنید تا از چفت‌وبست آن‌ها اطمینان حاصل نمایید.

برخی دیگر از درپوش‌ ها دارای بخش اضافه در اطراف دهانه تغذیه هستند که مانند یک سینی تغذیه عمل می‌ کند. هر چند در این صورت کار با حجم بالای مواد غذایی برای شما آسان خواهد شد اما باید دقت کنید این مدل‌ ها گران‌ تر هستند و البته تمیز کردن آن‌ ها نیز سخت‌ تر خواهد بود.

اندازه دهانه تغذیه ظرف

در برخی از غذاسازها دهانه ورودی مواد غذایی بزرگتر از حد معمول است که این موضوع به شما کمک خواهد تا کارهای خود را سریع ‌تر انجام دهید و از یک‌ سو نیز قطعات بزرگ‌ تر میوه و سبزی ‌ها را می ‌توانید داخل آن بریزید.

سرعت

غذاسازها به  ‌طور معمول دارای دو تنظیم سرعت هستند.

روشن و خاموش شدن

سرعت ثبت و کارکرد به‌ صورت پالس

گزینه پالس این اجازه را به شما خواهد داد تا در صورت ممتد اما با کنترل دقیق ‌تر کار خود را انجام دهید. همچنین در کارهای قدرتی مانند خرد کردن مواد غذایی جامد و یا خمیر کردن نیز بسیار بهتر عمل می‌ کنند. هرچند برخی مدل‌ ها حتی تا ۱۰ یا ۱۵ سرعت نیز قابل تنظیم می ‌باشند، اما در حقیقت این دو حالت روشن- خاموش و پالس تمام چیزی است که شما به آن نیاز دارید.

لوازم چند منظوره

دیسک‌ های ریز کردن و ورقه کردن به استاندارد تمام غذاسازها تبدیل‌ شده ‌اند. در غذاسازها تجهیزات لازم برای رنده کردن، آسیاب کردن، آبمیوه گیری، آب مرکبات گیری، خمیر کردن و مانند آن را می توان مشاهده نمود که به‌ صورت ظروف یا تیغه‌ های جداگانه عرضه می‌ شوند که روی پایه اصلی دستگاه نصب می ‌شوند.

تیغه ‌ها

دلیل اصلی کارایی غذاسازها تعداد بسیار زیاد تیغه‌ های قابل تعویض آن‌ ها می باشد که می ‌توان در آن‌ ها مورد استفاده قرار داد. تیغه کلاسیک و معمولی که تمامی غذاسازها دارند، برای خرد کردن و ریز کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار می ‌گیرند. تیغه کوچک ‌تر مخصوص نان به شما این اجازه را خواهد داد تا در زمان بسیار اندک خمیر مورد نظر خود را آماده‌ سازید. صفحات ورقه کن و رنده نیز در سایزهای مختلف همراه با غذاساز ارائه می‌ شوند که شما را قادر خواهند ساخت مواد غذایی را در قطعات و بافت ‌های مختلف خرد و آماده نمایید. تیغه ‌های همزن نیز به بخش عمومی در غذاسازها تبدیل ‌شده ‌اند.

کنترل لمسی

امروزه دیگر روی وسایل برقی خانگی، صفحات کنترل لمسی با قابلیت ‌های مختلف را مشاهده کنید. در غذاسازها نیز برخی شرکت ‌ها به کلیدهای لمسی روی آورده ‌اند که باعث شده است بدنه دستگاه و سطح کلیدها بسیار راحت تمیز شوند.

ظرف مدرج برای حداکثر میزان مایعات

روی ظرف همزن و حتی مخلوط‌ کن بیشتر غذاسازها خطوط مدرج با ذکر اندازه و یا حداقل یک خط برای حداقل و حداکثر گنجایش درج ‌شده است. این ‌گونه دیگر به دلیل اضافه کردن میزان زیاد مایعات با سرریز و کثیفی و گاهی اوقات خرابی دستگاه مواجه نخواهید شد.

محفظه ویژه قطعات

این ‌که غذاساز شما حاوی یک محفظه داخل خود یا به‌ صورت جداگانه برای قرار دادن اجزاء دستگاه باشد می ‌تواند به مرتب بودن آشپزخانه و البته پیشگیری از گم‌ شدن قطعات تا حد زیادی کمک کند.

آون توستر

آون توستر یکی از کاربردی ترین وسایل برقی در آشپزخانه است که در واقع  نوعی گرم کن با ظاهری مشابه مایکروفر است. استفاده از آون توستر ضررهای مایکروفر را ندارد و با خیال راحت می توانید از این وسیله برای گرم کردن غذا، یخ زدایی و یا برشته و کباب کردن استفاده کنید. آون توسترها همچنین برای پختن انواع غذاها و کیک و شیرینی  قابل استفاده است.

لوازم برقی آشپزخانه

قبل ازانتخاب و خرید آون توسترها به موارد زیر توجه نمایید:

اندازه و ظرفیت آون توستر

آون توسترها اندازه و ظرفیت های متفاوتی دارند که تاثیر بسزایی بر قیمت  آون توستر دارد. قبل از خرید، فضایی که می‌ خواهید به آن اختصاص دهید را اندازه ‌گیری کنید و با مدلی که می‌ خواهید انتخاب کنید، مطابقت دهید.

توان مصرفی

توان مصرفی هم نشان دهنده مصرف انرژی دستگاه است هم می ‌توان از روی آن حدس‌ هایی در مورد المنت ‌های دستگاه و میزان گرمادهی آن‌ ها زد. توان مصرفی آون توسترها معمولا و حدودا بین ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ وات است. تعداد المنت ‌های دستگاه می ‌تواند در این مقدار تاثیرگذار باشد. آون توسترها معمولا ۲ یا ۴ المنت دارند که در قسمت پایین و بالای دستگاه تعبیه می ‌شوند.

جوجه گردان

اگر می ‌خواهید که با استفاده از آون توستر مرغ کامل را برشته و بریان کنید، دقت داشته باشید که دستگاه مورد نظرتان جوجه گردان داشته باشد. چرا که دستگاه‌ هایی که جوجه گردان دارند گنجایش داخلی نسبتا بزرگی دارند که بتواند یک مرغ درسته را در خود جای دهد.

محدوده دما

آون توسترها محدوده دمایی مشخصی دارند و حداکثر دمایی که می‌توانند ایجاد کنند مقدار معینی است که در دستگاه‌های مختلف متفاوت است. با توجه به اینکه دمای مورد نیاز برای طبخ غذاهای مختلف متفاوت است، دقت کنید که دستگاه مورد نظرتان دمای مورد نیازتان را تامین کند.

کانوکشن

کانوکشن یکی از کاربردی‌ ترین عملکردهای آون توسترهای جدید است که باعث می‌ شود غذاها سریع ‌تر و یکنواخت‌ تر پخته شوند. به این صورت که در  دستگاه فن ‌هایی تعبیه شده که گرمای تولید شده توسط المنت ‌های برقی را به گردش در می ‌آورند و گرما به صورت یکنواخت به همه قسمت ‌های غذا منتقل می ‌شود. این قابلیت کمک می ‌کند تا پخت غذاهایی مثل پیتزا و غذاهایی که مغز پخت شدن در آن‌ ها مهم است به شکل مناسب‌ تری توسط آون توستر صورت گیرد.

فروشگاه لوازم خانگی انتخاب سنتر از مطرح ترین فروشگاه ها در زمینه فروش انواع لوازم خانگی با برند های ایرانی و خارجی می باشد که شما می توانید در صورت تمایل به خرید، نمونه های مختلف دستگاه های خردکن و سرخ کن را از سایت انتخاب سنتر مشاهده نمایید. لاز م به ذکر است که شما با خرید از شهر لوازم خانگی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید.

نظرات