ساخت تخصصی کابین دوش در تتراگلس

0

با توجه به فضا، امکان ساخت تخصصی کابین دوش در تتراگلس فراهم است. برای ساخت کابین دوش باید در وهله اول فضای حمام و ارتفاع سقف را مورد بررسی قرار داد و قسمت های مختلف کابین را طراحی نمود. این قسمت ها می‌توانند محل قرارگیری درب و پنجره باشد. تجهیزات کابین دوش یکی دیگر از موضوعات مهم در ساخت تخصصی آن است.

کابین دوش

نحوه ساخت کابین دوش

با در نظر گرفتن فضای موجود و ارزیابی محل مورد نظر باید شکل و ساختار کلی کابین دوش و حمام را طراحی کرد. هنگامی که اقدام به طراحی کابین دوش و حمام می‌کنید باید اندازه و مدلی را که برای آن انتخاب کرده‌اید، با دقت در کنار عناصر و تجهیزات دیگر قرار دهید. علاوه بر این باید به فضای حرکتی نیز توجه داشته باشید. شایان ذکر است که قرارگیری کابین دوش بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و می ‌تواند فضای مناسب‌تری را به وجود بیاورد. در صورتی که قصد نصب کابین دوش به صورت تخصصی به جای یک دوش قدیمی را دارید کار شما آسان‌تر خواهد بود؛ چرا که نیاز به لوله کشی از بین می رود. نکته مهم و حائز اهمیت این است که در زمان تهیه و خرید کابین دوش حتماً به نام تجاری و همچنین کیفیت آن توجه داشته باشید.

انواع کابین دوش

کابین دوش تتراگلس در مدل‎های مختلفی تولید می‎شود که با در نظر گرفتن شرایط و محیط فضای حمام و سلیقه فرد درخواست‌کننده امکان استفاده از آن ها وجود دارد. این کابین ها شامل:

اتاقک های ساده

در حال حاضر نیز یکی از پرکاربردترین کابین های حمام که به شکل مستطیل یا مربع ساخته می شوند اتاقک های ساده هستند. این اتاقک ها فقط دارای یک دوش بوده و امکانات دیگری در آن‌ها وجود ندارد از اتاق های ساده به منظور به وجود آوردن یک فضای بهینه استفاده می شود. در صورتی که به دنبال گزینه های پیشرفته تر هستید می توانید اقدام به تهیه و خرید اتاق‌های پیشرفته نمایید.

کابین های پیشرفته

کابین‌های پیشرفته دارای تجهیزات مجهزتری هستند که در مدل ها و طرح های گوناگون، طراحی و اجرا می شوند. در حقیقت مدل‌های بسیار شکیل‌تری وجود دارند که معمولاً برای آن‌ها درب شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد. کابین های پیشرفته با در نظر گرفتن فضا و محیطی که قصد انجام طراحی و اجرای آن را دارید، از نظر ساختاری در طرح های مختلفی تولید می‌ شوند. لازم به ذکر است که این کابین ها در مقایسه با کابین های معمولی و ساده فضای بیشتری را اشغال نخواهند کرد اما به سیستم های پیشرفته تر و امکانات بیشتری نظیر جکوزی، جت های ماساژ و سونا مجهز هستند.

کابین های دست ساز

معمولاً کابین های دست ساز در قسمتی فرو رفته از فضا ساخته و طراحی می شوند که گرما و بخار را در خود نگه می دارد. در واقع در این کابین ها دو طرف آن را دیوار پوشش می دهد.

انواع درب های مناسب برای ساخت کابین دوش

درب های مختلفی با در نظر گرفتن فضا برای کابین تخصصی دوش طراحی و اجرا می ‌شود که برخی از این درب ها شامل موارد زیر هستند:

درب های کشویی

این درب‌ها به عنوان رایج‌ترین درب‌هایی هستند که برای بسیاری از کابین های دوش استفاده می شوند زیرا درب های کشویی فضای زیادی را در محیط حمام اشغال نمی‌کنند. بنابراین استفاده از آنها بسیار مرسوم است.

کابین دوش

درب های محوری یا لولایی

درب های محوری یا به عبارتی درب های لولایی در دو نوع وجود دارند. درب های محوری چپ بازشو و درب های محوری راست بازشو از انواع این درب ها هستند. به طور کلی در زمان استفاده از این درب ها باید فضای کافی برای نصب آن ها را در اختیار داشته باشید؛ چرا که در زمان باز شدن فضای بیشتری را اشغال خواهند کرد. به طور کلی برای ساخت تخصصی کابین دوش در تتراگلس از درب‌های شیشه ای استفاده می‌شود.

کابین دوش

 درب های تاشو

در برخی از موارد مشاهده می شود که فضای کافی برای نصب درب های محوری و درب های کشویی در حمام وجود ندارد. در این گونه از مواقع بهترین گزینه استفاده از درب های تاشو است که برای فضاهای کم مورد استفاده قرار می گیرد.

زیردوشی های کابین دوش

یکی دیگر از تجهیزاتی که برای ساخت تخصصی کابین دوش در تتراگلس مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از زیر دوشی است. در واقع زیردوشی یا سینی فضای دوش از یک سنگ یک تکه ساخته می‌شود که دقیقاً زیر دوش قرار می‌گیرد. وظیفه زیردوشی خارج کردن آب از محوطه حمام است. همچنین زیر دوشی باید آب بندی و مکش مناسبی داشته باشد. در واقع این سینی ها در اشکال و اندازه های مختلف و متنوعی وجود دارند.

کلام پایانی

استفاده از تجهیزات و امکانات جدید و به روز برای فضای داخلی حمام در حال حاضر بسیار مهم و حائز اهمیت است و به همین دلیل ساخت تخصصی کابیـن دوش در تتراگلس این امکان را فراهم می آورد تا بتوان در فضاهای بسیار کم، از تجهیزات بسیار کاربردی استفاده کرد. کابیـن دوش در انواع مختلفی وجود دارد که شامل دست ساز، پیشرفته و ساده می‌شود و فضایی زیبا به محیط می‌بخشند.

نظرات