ماشین لباسشویی دوو را خودتان تعمیر کنید!

0

با گذشت زمان تمامی لوازم برقی پیشرفته تر و پیچیده تر می شوند، همچنین این موضوع باعث شده است که کارایی های این دستگاه بیشتر شود و افراد منزل کمتر لباس ها را با دست بشورند. حال تصور کنید که با انبوهی از لباس های کثیف در منزل روبرو شده اید و ماشین لباسشویی شما دچار یک مشکل جزئی شده است، همین موضوع باعث می شود تا شما نتوانید از این دستگاه استفاده نمایید. توجه نمایید که برخی از این مشکلات به قدری آسان می باشند که شما عزیزان می توانید با آشنایی قطعات لباسشویی به تعمیر لباسشویی دوو در منزل خودتان بپردازید. اما برخی از مشکلات هم وجود دارند که به دلیل پیچیدگی داخل لباسشویی نیازمند تخصص بالایی برای تعمیر لباسشویی می باشد. تعمیرگاه مجاز سعی دارد که به شما عزیزان کمک کند تا در صورتی که با مشکلات پیش پا افتاده در لباسشویی روبرو شدید بتوانید به راحتی آن ها را برطرف نمایید. برای آشنایی بیشتر با مشکلات لباسشویی دوو و نحوه برطرف کردن آن ها می توانید به سایت تعمیرگاه مجاز (tamirgahmojaz.com) مراجعه نمایید و مقالات آموزش ما را مطالعه نمایید.

 ماشین لباسشویی دوو

تعمیر خانگی ماشین لباسشویی دوو

لوازم‌خانگی کره‌ای اعم از ماشین لباسشویی یا خشک‌کن به دلیل کیفیت ساخت، استحکام بالا، قیمت رقابتی اعتماد مصرف‌کنندگان را به خود جلب کرده‌اند. مهم نیست که لوازم‌خانگی چقدر باکیفیت باشند، چراکه در طول زمان به دلیل نحوه استفاده متفاوت ممکن است معیوب شوند. در زیر به نحوه تعمیر خانگی ماشین لباسشویی دوو و رفع سریع معایب رخ‌داده خواهیم پرداخت. اکثر ماشین‌های لباسشویی مدرن دوو می‌توانند به طور مستقل عیوب رخ‌داده در سیستم را تشخیص دهند. به لطف کنترل الکترونیکی، این ماشین‌های لباسشویی تجهیزاتی که دچار ایراد می‌شوند را شناسایی و کاربر را در خصوص آن مطلع می‌سازند و کد خطای خاصی را روی نمایشگر نمایش می‌دهند. دستگاه‌های نیمه اتوماتیکی که صفحه‌نمایش ندارند، با روشن‌کردن نشانگری روی صفحه کنترل، صاحب‌خانه را از نقص دستگاه مطلع می‌کنند. رایج‌ترین خرابی‌هایی که در ماشین‌های لباسشویی دوو رخ می‌دهد به شرح زیر هستند. در ادامه به توضیح کدهای نشان‌داده‌شده و مفهوم ان‌ها خواهیم پرداخت:

ماشین لباسشویی دوو

توجه داشته باشید که این کد خطاها به شما کمک می کند تا قطعه ای که در لباسشویی دچار مشکل شده است به راحتی شناسایی کنید و با بررسی و عیب یابی این قطعه به راحتی تعمیر لباسشویی دوو را خودتان انجام دهید.

-OE   این خطا مشکل در سیستم تخلیه را گزارش می‌کند. یکی از دلایل احتمالی نقص پمپ آب، واردشدن صدمه به سیم‌های منبع تغذیه منتهی به پمپ است. امکان گرفتگی فیلتر سطل زباله و سایر قسمت‌های سیستم تخلیه را نیز فراموش نکنید. از طرف دیگر، شاید شلنگ تخلیه به‌درستی وصل نشده یا بیش از حد پیچ‌خورده است.

-IE ورود بسیار کند آب به مخزن یا عدم ورود آن را گزارش می‌دهد. در بیشتر موارد، این کد نشان‌دهنده مشکلاتی در سیستم ماشین لباسشویی نیست. ممکن است فراموش کرده باشید که شیر آب ورودی را باز کنید، در نتیجه ماشین لباسشویی نمی‌تواند آب را دریافت کند. شاید هم فشار آب ناکافی باشد. اگر این‌طور نیست، شلنگ آب ورودی را از نظر پیچ‌خوردگی و گرفتگی چک کنید، فیلتر واقع در ورودی لوله را بشویید. در موارد نادر، کد عدم توانایی در تنظیم فشار آب و میزان مصرف آب را نشان می‌دهد. نقص در عملکرد شیر القائی را فراموش نکنید.

-UE  ممکن است در طول فرایند شستشو این خطا روی صفحه‌نمایش ظاهر شود که مربوط به عدم تعادل در مخزن است. یکی دیگر از دلایل نمایش کد، نصب نامناسب است، مثلاً ماشین لباسشویی روی سطح ناهموار قرار گیرد و تراز نباشد. این نوع خطا به‌ندرت رخ می‌دهد.

-LE  نشان‌ می‌دهد که دریچه محکم بسته نشده است. ممکن است قفل دریچه خراب شده باشد. همچنین، دریچه ممکن است به دلیل ساییدگی لولا خوب بسته نشود.

-E8   این کد برای ماشین لباسشویی مجهز به سنسور راه‌اندازی معمولی است و نقص عملکرد در المنت اندازه‌گیری و نیاز به نصب سنسور بار جدید را نشان می‌دهد.

-E9 زمانی که این کد بر روی صفحه‌نمایش ماشین لباسشویی دوو ظاهر می‌شود حاکی از خرابی سوئیچ فشاری (کنترلر فشار) یا سوئیچ سطحی است. برای اطمینان از محکم‌بودن اتصال لوله به المنت، باید شیلنگ منتهی به سنسور آبگیری را بررسی کنید. ممکن است نیاز به تعویض سوئیچ فشار داشته باشید.

H6   – این کد بر روی صفحه‌نمایش ماشین لباسشویی دوو خطای جریان نشتی مدار در آب‌گرم‌کن را نشان می‌دهد. در بیشتر موارد، گرمکن خراب می‌شود، در این شرایط، المنت دیگر باید جایگزین شود.

با داشتن اطلاعات کافی از این کدها می‌توانید به میزان زیادی در زمان عیب‌یابی ماشین لباسشویی خود صرفه جویی کنید. تعیین خطا به طور قابل‌توجهی دامنه عیب‌یابی رخ‌داده در سیستم را تسهیل می‌کند.

ماشین لباسشویی دوو

خرابی‌های رایج ماشین لباسشویی دوو و علل آنها

پس از ارزیابی کدهای خطای لیست شده، می‌توانید متوجه شوید که کدام اجزا و قطعات ماشین لباسشویی دوو آسیب‌پذیرتر هستند. در ماشین لباسشویی برندهای دیگر نیز، سیستم گرمایش‌‌، سنسور سطح مایع اغلب آسیب می‌بیند و فیلتر تخلیه مسدود می‌شود. علاوه بر این، صاحبان ماشین لباسشویی هوشمند دوو با مشکلات بالقوه  زیر نیز روبرو می‌شوند: ماشین لباسشویی دوو اغلب دچار نقص عملکرد واحد کنترل اصلی می‌شوند که عوامل زیادی می‌توانند این نقص عملکرد را نشان دهند، به‌عنوان‌مثال، توقف زودهنگام فرایند شستشو، یا برعکس، اجرای برنامه شستشو به‌صورت بسیار طولانی. آب‌کشی‌نکردن لباس‌ها از سوی ماشین لباسشویی نیز می‌تواند به نقص در بخش الکترونیک اشاره کند. گرفتگی توری فیلتر در شیلنگ ورودی آب؛ خرابی سنسور دما  همان‌طور که با گرم‌نکردن آب به‌اندازه کافی یا توقف عملکرد ماشین لباسشویی هنگام شستشو، پارگی تسمه محرک؛ نشتی از زیر دریچه به دلیل فرسودگی تسمه آب‌بندی و غیره نیز قابل‌مشاهده هستند.

عیوب ذکر شده در قطعات عمودی و قسمت‌های جلویی برند دوو رایج است. موارد نام‌برده‌شده در تمامی مدل‌های ماشین لباسشویی آسیب‌پذیر هستند. مخزن ماشین لباسشویی نیز همواره در معرض زنگ‌زدگی و سایش است. برای استفاده بهینه و صرف‌نکردن هزینه گزاف برای تعمیر و نگهداری ماشین لباسشویی دوو، باید موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

تعویض قطعات و جلوگیری از سایش بیش از حد؛ جلوگیری از ورود آب بیش از حد سخت و آلوده به لباسشویی؛ جلوگیری از نوسانات برق؛ عدم استفاده از مواد شوینده باکیفیت پایین در لباسشویی. برخی از نقص‌ها را خودتان کاملاً می‌توانید رفع کنید. قبل از شروع، باید به‌دقت مشکل را پیدا و ببینید از پس آن برمی‌آیید یا نه؟ در این قسمت به تجزیه‌وتحلیل برخی معایب متداول و نحوه تعمیر آنها می‌پردازیم.

نحوة تعمیر سنسور سطح آب

نقص در عملکرد سوئیچ فشار می‌تواند باعث کندی ورود آب به سیستم یا عدم ورود آب به ماشین لباسشویی شود. بررسی قطعه به‌منظور اطلاع از میزان خرابی ضروری است و اقدامات به شرح زیر خواهد بود: پوشش بالایی بدنه دستگاه را بردارید. سوئیچ فشار را روی دیوار لباسشویی، نزدیک پایه درب پیدا کنید. سرلوله را از سنسور جدا کنید. برای این کار، ممکن است به انبردست نیاز باشد. شلنگ را عوض، لوله نازک را در آن وارد کنید.  هنگامی که سوئیچ فشار به‌خوبی کار کند، تقه‌ها باید به‌وضوح شنیده شوند. لوله‌ها را نیز از نظر نقص بررسی کنید.

ماشین لباسشویی دوو

تعمیر پرسوستات در ماشین لباسشویی دوو

اگر آسیبی بر روی لوله‌ها مشاهده کردید، لازم است نازل‌ها (سر شیلنگ) را تعویض و قسمتی که منسدد شده به‌صورت کامل پاک‌سازی کنید. هنگام الصاق لوله‌ها باید سوئیچ فشار را عوض کنید.

رفع مشکلات مربوط به آب در ماشین لباسشویی دوو

این نوع ایراد را نیز می‌توان به‌تنهایی و بدون کمک‌گرفتن از استادکار ماهر برطرف کرد. در بیشتر موارد، شستشوی فیلتر آب و شیلنگ ورودی کافی است و مراحل به ترتیب ذیل انجام می‌شود:

در دیواره پشتی ماشین لباسشویی دوو شلنگ ورودی آب را جدا کنید در انتهای لوله تور فیلتر را خواهید دید که باید جدا و به خوبی تمیز شود. علاوه بر این، شلنگ ورودی را بررسی، آن را با آب بشویید.

پس از بستن مجدد، شستشوی آزمایشی انجام دهید تا از چکه نکردن و رفع عیب اطمینان حاصل کنید. اگر هنوز مشکل برطرف نشد، باید شیر ورودی را بررسی و در صورت لزوم آن را تعویض کنید. اگر نمی توانید به تنهایی ایراد ماشین لباسشویی را برطرف کنید، بهتر است با کارشناسان امر تماس بگیرید.

مشکلات گفته شده تنها برخی از مشکلات ماشین لباسشویی دوو می باشد برای آشنایی بیشتر با این مشکلات می توانید به مقاله تعمیر لباسشویی دوو مراجعه کنید و با این مشکلات بیشتر آشنا شوید. اما در صورتی که اطلاعات این مقالات برای شما کافی نبود و یا نمی توانید خودتان دستگاه تان را تعمیر نمایید می توانید به نمایندگی تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید و مشکلات پیش آمده را در لباسشویی خود برطرف نمایید.

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی دوو

تعمیرگاه مجاز با همکاری تعمیرکاران متخصص در زمینه تعمیرات لوازم خانگی آماده است تا بهترین خدمات را در این زمینه به شما ارائه دهد. تمامی تکنسین های تعمیرگاه مجاز دارای سال ها تجریه در زمینه تعمیرات لباسشویی دوو می باشند و دوره های آموزشی را در زمینه تعمیر لباسشویی دیده اند، به همین دلیل می باشد که خدمات ارائه داده شده در تعمیرگاه مجاز با کیفیت بالایی می باشد. در ادامه با ویژگی های دیگر تعمیرگاه مجاز آشنا می شویم.

ماشین لباسشویی دوو

ارائه خدمات در محل مورد نظر شما

دیگر نیاز ندارید در صورت خرابی ماشین لباسشویی دستگاه را به تعمیرگاه منتقل نمایید، بعد از اینکه خرابی دستگاه خود را در نمایندگی تعمیرگاه مجاز ثبت کردید منتظر می مانید تا تعمیرکاران ما با شما تماس بگیرند و بعد از هماهنگی های لازم در محل مورد نظر شما حاضر شوند تا به تعمیر، بررسی و عیب یابی لباسشویی شما بپردازند.

گارانتی خدمات تعمیرگاه مجاز

همچنین خدماتی که تعمیرگاه مجاز به شما عزیزان ارائه داده می شود دارای ۱۸۰ روز ضمانت می باشد.

هزینه تقریبی خدمات

توجه داشته باشید که جواب این سوال بعد از اینکه تعمیرکار در محل مورد نظر شما حاضر شد و دستگاه را بررسی و عیب یابی مشخص می شود. تعمیرکار به شما اعلام می کند که کدام قطعات نیاز به تعویض یا تعمیر دارد و بعد از آن هزینه تقریبی دستگاه را به شما عزیزان اعلام می کنند.

نحوه ثبت سفارش در نمایندگی تعمیرگاه مجاز

برای اینکه بتوانید سفارش خود را در زمینه تعمیر لباسشویی دوو در نمایندگی تعمیرگاه مجاز ثبت کنید باید از طریق یکی از روش های زیر اقدام نمایید:

ثبت سفارش به صورت آنلاین:

اولین روش این است که به سایت تعمیرگاه مجاز” tamirgahmojaz.com  “مراجعه نمایید و با استفاده فرم ثبت سفارش آنلاین خرابی دستگاه خود را ثبت نمایید و منتظر بمانید تا تعمیرکاران ما با شما تماس بگیرند و بعد از هماهنگی های لازم در محل مورد نظر شما حاضر شوند.

ماشین لباسشویی دوو

تماس گرفتن با یکی از شماره های تعمیرگاه مجاز:

در این روش تنها کافیست با یکی از شماره های نمایندگی تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید و بعد از آن مشکل پیش آمده را برای کارشناسان ما مطرح کنید تا بعد از همانگی های لازم تعمیرکار متخصص در زمینه مشکل شما در محل مورد نظرتان حاضر شود و دستگاه شما را تعمیر کند.

شماره های تماس تعمیرگاه مجاز

۵۵۸۱۰۷۴۲-۷۷۱۱۴۷۶۷-۸۸۵۹۲۶۵۰-۲۲۷۳۷۵۶۶-۴۴۲۸۷۹۹۳-۳۳۱۴۲۵۲۸ (۰۲۱)

مراجعه کردن به نمایندگی اصلی تعمیرگاه مجاز:

همچنین شما عزیزان می توانید به نمایندگی اصلی تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید و خرابی دستگاه خود را به صورت حضوری ثبت نمایید. آدرس نمایندگی اصلی تعمیرگاه مجاز در آخر این مطلب درج شده است.

آدرس نمایندگی تعمیرگاه مجاز:

تهران، نارمک، ۴۸ متری شرقی(ثانی)، بین خیابان مهر و مدائن بازار موبایل شرق، قسمت اداری، پلاک ۷۷، واحد ۶

نظرات