علت محبوبیت وردپرس چیست؟

0

شاید برایتان جالب باشد که بدانید وردپرس محبوب‌ترین سیستم تولید محتوا در جهان است. اما چرا؟ بیایید تا با هم دلایل آن را بررسی کنیم.

در جهان بیش از ۱۰ میلیون وب سایت فعال و محبوب وجود دارد که تقریبا ۳۲ درصد آن با وردپرس طراحی شده است. در حال حاضر محبوبیت وردپرس در جهان غیرقابل انکار است و چه مواردی باعث این محبوبیت شده است؟ در ادامه با فراداده همراه باشید!

 محبوبیت وردپرس

وردپرس چیست؟

وردپرس در هسته خود ساده ترین و محبوب ترین راه برای ایجاد وب سایت یا وبلاگ خود است. در واقع، وردپرس بیش از ۴۳٫۳ درصد از تمام وب سایت های موجود در اینترنت را در اختیار دارد. از هر چهار وب سایتی که بازدید می کنید بیش از یک مورد احتمالاً توسط وردپرس پشتیبانی می شود.

در سطح کمی فنی تر، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است. سیستم مدیریت محتوا اساساً ابزاری است که مدیریت جنبه های مهم وب سایت شما مانند محتوا را بدون نیاز به دانستن چیزی در مورد برنامه نویسی آسان می کند.

در نهایت افرادی که دانش تخصصی درباره کدنویسی ندارند می‌توانند به راحتی وب سایت راه اندازی کنند.

علت محبوبیت وردپرس

همانطور که گفته شد وردپرس محبوب ترین سیستم تولید محتوا در دنیاست و دلایل آن را در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد:

وردپرس آسان است

نرم افزار اصلی وردپرس را به صورت رایگان می‌توانید از سایت دانلود و نصب کنید. یکی از دلایل اصلی محبوبیت وردپرس همین رایگان بودن آن است به طوری که طراحی یک وب سایت باکیفیت و حرفه‌ای را آسان می‌سازد.

البته متوجه باشید که تنها خودِ وردپرس رایگان است و برای استفاده از افزونه ها و قالب ها باید هزینه بپردازید. اما در هر صورت وردپرس به شما اجازه می‌دهد که یک وب سایت حرفه‌ای برای کسب‌وکار خود بسازید و در هزینه‌ها به میزان زیادی صرفه‌جویی کنید.

محبوبیت وردپرس

وردپرس متن باز است

وردپرس منبع باز است، به این معنی که سازندگان آن کد منبع نرم افزار را به صورت رایگان در دسترس دیگران قرار داده اند تا آن را برای مقاصد دیگر، از جمله اهداف تجاری، تغییر دهند و تطبیق دهند.

این ماهیت منبع باز اجازه داده است تا جامعه گسترده‌ای از مشارکت کنندگان وردپرس در طول سال ها رشد و شکوفا شوند. هدف نهایی آنها نوآوری مداوم وردپرس از طریق بهبود نرم افزارهای اصلی و توسعه نرم افزارهای جانبی مانند تم ها و افزونه ها است.

 تقریباً برای همه چیز یک افزونه وجود دارد

افزونه های وردپـرس بخش هایی از نرم افزار هستند که عملکرد وب سایت شما را افزایش می دهند. انواع مختلفی از پلاگین ها وجود دارد که برای پاسخگویی به طیف گسترده ای از نیازها طراحی شده اند، از سازنده صفحه تا فرم های تماس.

افزونه‌ها ممکن است رایگان یا پولی باشند و در حالی که بسیاری از افزونه‌های رایگان کار را انجام می‌دهند، برخی از افزونه‌های پولی وجود دارند که ممکن است ارزش سرمایه‌گذاری را داشته باشند.

هنگام تحقیق در مورد افزونه ها برای رفع نیازهای خود، یکی از بهترین راه ها برای ارزیابی کیفیت یک افزونه، جستجوی آن در مخزن افزونه وردپرس است. همه کاربران وردپرس به پورتال پلاگین های در حال گسترش دسترسی دارند که برخی از آنها رایگان و برخی دیگر پولی هستند.

محبوبیت وردپرس

در صورتی که قصد راه اندازی وب سایت فروشگاهی خود را دارید، برای خرید هاست ووکامرس خود از طرق فراداده اقدام کنید.

وردپرس سئو را در اولویت قرار می دهد

برای هر صاحب وب سایت، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) باید بخشی ضروری از استراتژی بازاریابی وب سایت باشد. چرا؟ سئو برای افزایش رتبه بندی نتایج جستجوی سایت شما کار می کند و تعیین می کند که آیا مخاطبان مورد نظر شما سایت شما را پیدا می کنند یا خیر. بسیاری از پلتفرم های ساخت وب سایت، اجرای استراتژی های جامع و موثر سئو را برای کاربران دشوار می کنند.

خوشبختانه در مورد وردپـرس اینطور نیست. وردپرس به دلایل زیادی بهترین CMS  را دارد و قابلیت سئو آن در مزایای آن قرار میگیرد. وردپرس سئو را برای همه کاربران از طریق طیف گسترده ای از افزونه ها ممکن ساخته است.

وب سایت های وردپرسی با شما رشد می کنند

اگر کسب و کار خود را گیاهی می‌دانید که همیشه در حال رشد است، پس وب‌سایت خود را به‌ عنوان گلدانی که در آن زندگی می‌کند تصور کنید. وقتی یک گیاه رشد می‌کند، ممکن است متوجه شوید که از گلدانش بیشتر شده است. با راه اندازی کسب و کار خود با یک وب سایت وردپرسی، به اصطلاح بزرگ کردن و “repot” کسب و کار خود را بسیار آسان کنید.

توسط یک جامعه و صنعت عظیم پشتیبانی می شود

این واقعیت که وردپـرس یک نرم افزار منبع باز است به این معنی است که هر کسی می تواند از کد منبع نرم افزار اصلی وردپرس برای یادگیری، ایجاد و نوآوری استفاده کند.

این آزادی باعث شده است که یک جامعه عظیم شکل بگیرد. اگرچه چیزهای زیادی برای یادگیری با وردپـرس وجود دارد، قیمت گذاری، سطح مهارت یا حتی پشتیبانی مشتری عامل محدود کننده ای نیست. هیچ مانعی برای دسترسی به نرم‌افزار وجود ندارد و کاربران آن وبلاگ‌ها، انجمن‌ها، کلاس‌های آنلاین، وبینارها و حتی کتاب‌هایی را طراحی کرده اند که دقیقاً نشان می‌دهد چگونه می‌توانید بیشترین بهره را از این پلتفرم ببرید. با کمی زمان برای بازی با داشبورد و تماشای برخی از آموزش های بی شماری که به صورت آنلاین در دسترس هستند، هر کسی می تواند از آن استفاده کند.

طراحی سایت حرفه ای با فراداده

در مطالب فوق درباره محبوبیت وردپـرس صحبت کردیم و خوشبختانه این محبوبیت در ایران هم مشاهده می‌شود. شرکت های بسیاری در حال فعالیت در زمینه طراحی سایت با وردپـرس هستند که فراداده یکی از بهترین آنهاست.

ما به عنوان یک شرکت طراحی سایت تخصصی در زمینه وردپـرس خدمات قابل توجهی از جمله افزونه های فارسی، پشتیبانی ۳ ماهه رایگان، ارائه هاست وردپرس پرسرعت، فروش هاست ووکامرس و … را ارائه می دهیم. برای اطلاع بیشتر جهت مشاوره با فراداده در ارتباط باشید.

نظرات