جدیدترین مدل های پیراهن مجلسی مخملی زنانه و دخترانه ۱۴۰۲

0

پیراهن مجلسی مخملی : مخمل پارچه‌ای محکم و لوکس است که جلوه‌ای غنی و باشکوه به لباس می‌بخشد و آن را به انتخابی مناسب برای لباس مجلسی تبدیل می‌کند. به همین دلیل ما مجموعه ایی از مدل های لباس مجلسی زنانه و دخترانه ۱۴۰۲ همراه راهنمای خرید را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

پیراهن مجلسی مخملی

جدیدترین مدل های پیراهن مجلسی مخملی زنانه و دخترانه ۱۴۰۲

انواع پارچه مخمل زنانه :

مخمل کوبیده :

این نوع مخمل همان طور که از اسمش مشخص است، ظاهری کوبیده شده دارد که با چرخاندن پارچه در حالت خیس یا فشار دادن پرز‌های پارچه در جهت‌های مختلف به دست می‌آید. شکل ظاهری آن براق، طرحدار و دارای بافتی منحصربه‌فرد است.

پیراهن مجلسی مخمل

مدل پان :

مخمل پان، نوعی مخمل کوبیده شده است که فشار سنگینی به آن وارد می‌شود تا پرزهای پارچه در یک جهت فشرده شوند. همین الگو می‌تواند در پارچه‌های بافتنی مانند پارچه ولور (Velour) نیز ظاهر شود که معمولا از پلی‌استر ساخته می‌شود و مخمل واقعی نیست

پیراهن مجلسی

پارچه مخمل برجسته :

مخمل برجسته نوعی مخمل چاپ شده است که از طریق تمبر حرارتی ایجاد می‌شود که برای فشار آوردن به مخمل و پرزها، برای ایجاد الگو استفاده می‌شود. این نوع مخمل دارای الگوهای حروف، نمادها و یا شکل‌های مختلف است که قسمت برجسته کمی کوتاه‌تر از مخمل اطراف آن است که با لمس کردن هم می‌توان آن را حس کرد.

پیراهن مجلسی زنانه

نحوه‌ی شست‌وشو و اتوکشی پارچه‌ی مخمل

مهمترین نکته‌ای که باید درباره‌ی پارچه‌های مخمل بدانید این است که هرگز آن را مستقیما اتو نکنید زیرا با این کار پرزهای پارچه را از بین می‌برید. با استفاده از بخار چین و چروک و بوی بد لباس را از بین ببرید. حتما دقت داشته باشید که لباس را از سمت وارونه آن بخار دهید و اجازه ندهید که بیش از حد خیس شود.

پیراهن مخمل زنانه

برای از بین بردن چروک‌های کوچک و یا بوهایی مانند بوی سیگار و پخت وپز، می‌توانید لباس مخمل‌تان را روی یک وان پر آب بسیار گرم که در حال بخار کردن است به مدت ۱۵ دقیقه آویزان کنید تا بخار به پارچه نفوذ کند و سپس لباس را در دمای اتاق خشک کنید.

تونیک مخملی زنانه

درحالی که لباس مخمل مرطوب است آن را نپوشید، زیرا از بین بردن چروک‌ها بسیار دشوارتر می‌شود. اگر روی لباس مخمل لکه‌ای ایجاد شد، با یک چاقو و یا لبه‌ی یک کارت، مواد جامد را از روی پارچه پاک کنید و یا با استفاده از یک پارچه‌ی سفید، مایعات روی لباس را بگیرید و سریعا لباس را به یک خشکشویی بسپارید.

از نظر فنی، همانطور که گفتیم هرگز نباید پارچه‌ی مخمل را اتو کنید، بلکه باید آن را بخار کنید. پارچه‌ی مخمل دارای الیاف و پرزهایی است که به بافت پارچه اضافه شده و سپس بریده می‌شود تا بافتی متراکم ایجاد شود. اتو کردن باعث از بین رفتن این الیاف می‌شود و اثر اتو بر روی پارچه باقی می‌ماند.

انواع پارچه مخمل

قیمت پارچه مخمل

مدل های شیک لباس مجلسی مخمل

راهنمای خرید لباس مجلسی مخمل

همراه ما باشید

نظرات