بوگاتی افغانستانی؛ ماجرای خودروی افغانستانی بوگاتی و واقعیت ها را ببینید

0

بوگاتی افغانستانی؛ ماجرای خودروی افغانستانی بوگاتی و واقعیت ها را ببینید

بوگاتی افغانستانی به نام مادا یا مدا ۹ (Mada 9) نخستین خودروی ملی افغانستان نام گرفت و همین چند روز پیش در خیابان های کابل رونمایی شد. خودروی افغانستانی بوگاتی توسط مهندس محمدرضا احمدی، مدیرعامل ارشد شرکت ENTOP ساخته شده است. اما ماجرا چیست و نخستین خودرو سوپر اسپرت افغانستان با نام مادا یا مدا ۹ چه ویژگی دارد؟ و آیا با خودروی بوگاتی معروف برابری میکند؟

 خودروی افغانستانی بوگاتی
خودروی افغانستانی بوگاتی

خودروی افغانستانی بوگاتی به نام (Mada 9)، ابر خودرو ملی افغانستان برای انجام تست‌های اولیه، راهی خیابان‌های افغانستان شد. این ابرخودرو افغانستانی قرار است پس از حضور در نمایشگاه خودرو ژنو، در ماه دسامبر و دی ماه ۱۴۰۲ راهی نمایشگاه خودرو دوحه در قطر شود.

پس از رونمایی از بوگاتی ساخت افغانستان، حالا برخی کارشناسان میگویند آیا طالبان با روی کار آمدن امارت اسلامی افغانستان و خروج نیروهای آمریکایی، به تکنولوژی ساخت هایپرکار دست یافته؟

ویژگی های خودروی افغانستانی بوگاتی

طبق اخبار این پروژه توسط مهندس محمدرضا احمدی، مدیرعامل ارشد شرکت ENTOP ساخته شده است و گفته می‌شود که طراحی و ساخت آن حدودا ۵ سال طول کشیده است.

به گزارش گجت‌نیوز: نخستین خودرو سوپر اسپرت افغانستان با نام مادا یا مدا ۹ به تازگی معرفی شده است که اولین هایپرکار در دولت طالبان به حساب می‌آید، چه مشخصاتی دارد.

احتمال می‌دهیم که هندسه طراحی در خودرو سوپر اسپرت مادا ۹ از بوگاتی شیرون الهام گرفته شده باشد (حداقل در نمای عقبی).

عکس مهندس احمدی را در کنار اولین خودرو سوپر اسپرت افغانستان

عکس مهندس احمدی را در کنار اولین خودرو سوپر اسپرت افغانستان

واقعیت ها

از همان ابتدای کار و با توجه طول کم کاپوت و فقدان هواکش در سپر جلو، این احتمال را می‌دادیم که خودرو سوپر اسپرت مادا ۹، یک هایپرکار با سیستم «موتور عقب» باشد و اکنون با منتشر شدن یک تصویر جاسوسی از «شاسی لخت» آن، متوجه می‌شویم که درست حدس زده بودیم.

قیمت خودروی افغانستانی بوگاتی

طبق تصویر بالا و با توجه به حجم رادیاتور، احتمالا یک پیشرانه‌ی نه چندان قوی در زیر کاپوت خودرو سوپر اسپرت مادا ۹ آرام گرفته است. همچنین با توجه به اینکه در دو طرف نمونه پروتوتایپ، شاهد هواکش بودیم، حدس می‌زنیم دو رادیاتور برای این پیشرانه تعبیه شده باشد. به علاوه سیستم جلوبندی هم از نوع دو جناغی است.پس با این تفاسیر و تصاویر بدست آمده، بدون شک باید اعتراف کرد که اولین خودرو سوپر اسپرت افغانستان یا همان مادا ۹ ، چیزی بیشتر از یک رپلیکای درجه چندم یا همان «نمونه کپی شده از خودروهای اسپرت» نیست. هرچند که این جوان افغان برای ساخت خودرو خود، تلاش زیادی کرده است اما باید گفت که چنین پروژه‌هایی در سطح جهانی، کاملا عادی به حساب می‌آیند.

خودروی افغانستانی بوگاتی

پس با این تفاسیر و تصاویر بدست آمده، بدون شک باید اعتراف کرد که اولین خودرو سوپر اسپرت افغانستان یا همان مادا ۹ ، چیزی بیشتر از یک رپلیکای درجه چندم یا همان «نمونه کپی شده از خودروهای اسپرت» نیست. هرچند که این جوان افغان برای ساخت خودرو خود، تلاش زیادی کرده است اما باید گفت که چنین پروژه‌هایی در سطح جهانی، کاملا عادی به حساب می‌آیند

نظرات