نکاتی برای دکوراسیون اداری

0

چیدمان دکوراسیون اداری یکی از اصول اساسی است که در حال حاضر هر مدیر و مسئولی برای افزایش بهره وری و راندمان کاری و ایجاد محیط امن و آرام برای کارکنان خود به آن اهمیت می دهد. در ادامه به نکاتی برای دکوراسیون اداری که رعایت آن توصیه می گردد می پردازیم همراه ما باشید.

دکوراسیون اداری

تاثیر دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری و چیدمان آن که شامل مبلمان اداری و پارتیشن اداری می گردد از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که علاوه بر راندمان و بهره وری بیشتر کارکنان که در بالا هم به آن اشاره شد در جذب و افزایش مشتری هم تاثیر گذار خواهد بود. بهتر است بدانید برای چیدمان هر چه بهتر محیط اداری تا جایی که ممکن است در استفاده هیچ چیزی اغراق نشود.

نکات مهم دکوراسیون اداری

۱ . استفاده از رنگ مناسب

این اصل جزو مهم ترین نکات است برای دکوراسیون محیط اداری خود در نظر بگیرید.

اگر به دنبال حرفه ای نشان دادن محیط کار خود هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ های تیره است البته تیره نه به معنی تاریک کردن دکوراسیون اداری خود. اینگونه می توانید القا کننده محیط کار حرفه ای و تخصصی تر باشید اما اگر به دنبال ایجاد محیط صمیمی هستید پیشنهاد ما استفاده از رنگ روشن در دکوراسیون و چیدمان است. رنگ های روشن باعث ایجاد صمیمیت، شکل گیری روابط بهتر و شادی می شود.

البته باید به این نکته اشاره کرد که انتخاب رنگ تیره و یا روشن به عنوان رنگ پایه برای محیط کار یک انتخاب کاملا شخصی است و به موارد مختلفی از جمله نوع کار، روحیه، رنگ سازمانی و .. دارد.

توصیه ما در ژاویز

ژاویز توصیه می کند برای مکان و محیط های خیلی رسمی که جلسات درون و برون سازمانی در آن برگزار می گردد از رنگ تیره استفاده کنید و برای بخش های داخلی و صمیمی از رنگ های روشن.

۲ . مسیر رفت و آمد را خلوت طراحی کنید

یکی از اصول مهم در طراحی دکوراسیون قرار ندادن المان های زیاد در مسیر رفت و آمد است. تا جایی که ممکن است باید مسیر رفت و آمد خلوت باشد و محصولات دکوراتیو را در چنین قسمت هایی قرار ندهید. سادگی بهترین گزینه برای این قسمت است.

۳ . استفاده از المان های متفاوت در بخش های مختلف سازمان

یکی از اصل های دکوراسیون اداری، استفاده از متغیرهای متفاوت برای بخش های متفاوت سازمان است. لازم و ضروری نیست که همه بخش های سازمان شرایط یکسان داشته باشد چرا که رفتار و شرایط کاری تمامی کارکنان در بخش های مختلف یکسان نیست. برای مثال در سالن غذاخوری می توانید از رنگ های شاد استفاده کنید و یا اینکه مبلمان سالن انتظار را طرحی کاملا متفاوت نسبت به سایر مبلمان اداره انتخاب کنید.

توصیه ما در ژاویز

سعی کنید برای هر بخش از اداره المان های متفاوتی هم از نظر رنگ و هم از نظر اندازه در نظر بگیرید.

۴ . استفاده از پارتیشن ها با درب های شیشه ای در دکوراسیون اداری

برای ایجاد حس همکاری بیشتر در میان کارکنان و ارتباط چشمی موثرتر پیشنهاد شرکت های طراحی دکوراسیون داخلی استفاده از دیوار یا همان پارتیشن شیشه ای است البته در این بین باید حریم شخصی هر فرد حفظ شود.

۵ . بهره مندی از نور طبیعی

شاید در همه سازمان ها نشود که از نور طبیعی بهره مند شد اما تا جایی که امکان دارد باید نور طبیعی را به داخل دکوراسیون اداری وارد کرد و از آن نهایت استفاده را کرد. نور طبیعی در آرامش کارمندان تاثیر بسیار زیادی دارد پس آن را دست کم نگیرید. همچنین ایجاد نور مناسب در عین مقرون به صرفه بودن مصرف برق در محیط، یک اصل مهم در دکوراسیون اداری است.

۶ . انتخاب کفپوش مناسب

برای انتخاب کفپوش باید به سایر المان ها هم توجه شود چرا که انتخاب کفپوش مناسب نیز یکی از اصول مهم در دکوراسیون اداری است که باید با سایر اجزای دکوراسیون هماهنگ باشد.

همچنین باید گفت که بسته به ماهیتی که هر محیط دارد باید کفپوش خود را انتخاب کنید برای مثال برای دکوراسیون های کلاسیک بهترین گزینه کفپوش های چوبی است همچنین سنگ و سرامیک برای سبک مدرن.

۷ . توجه به رنگ دیوار ها و مبلمان اداری

همه ما می دانیم که تطابق و هماهنگی میان اجزا یکی از نکات اصلی و مهم است. رنگ دیوارها و مبلمان، رنگ پایه محیط اداره شما می شود که نوع حرفه و رنگ سازمانی شما در این انتخاب تاثیر گذار هستند.

دکوراسیون اداری

کلام آخر

در این مقاله با مرور بخشی از نکات و اصول دکوراسیون اداری سعی کردیم تا شما را برای طراحی دکوراسیون دفتر کار راهنمایی کنیم. برای مشاوره هر چه بهتر می توانید با شماره ۰۲۱۴۴۰۴۷۱۸۸ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منبع: ژاویز

نظرات