درمان سریع افسردگی با زعفران و نحوه صحیح دم کردن زعفران

0

سال های بسیاری است که زعفران جهت درمان بسیاری از بیماری ‌ها و ارتقای سطح سلامت جامعه در انواع نوشیدنی ها و غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. زعفران گنجینه گیاهی بسیار با ارزش و پر خاصیتی است. این گیاه به دلیل داشتن عطر و طعم بهشتی و تاثیری که بر سلامتی انسان ها دارد، از ادویه های پرطرفدار در سراسر جهان به شمار می آید.

از مهم ترین مزایای زعفران می توان به تسکین دردرد، تقویت روحیه، درمان افسردگی و… اشاره کرد. به علاوه زعفران تأثیر قابل توجهی بر خلق و خو داشته و شادی آور بودن آن بسیار مشهور است. اگر به دنبال راهکاری طبیعی و ارگانیک برای درمان افسردگی می گردید، می توانید روی زعفران حساب ویژه‌ ای باز کنید.

افسردگی را بهتر بشناسید!

افسردگی به نوعی اختلال خلقی گفته می ‌شود که معمولاً به اشکال غم و اندوه، فقدان یا عصبانیت بروز پیدا می‌ کند و موجب اختلال در فعالیت های روزمره افراد مبتلا به افسردگی می شود. این بیماری تاثیر منفی بر احساس تفکر و عملکرد افراد می‌ گذارد؛ اما خوشبختانه این بیماری امروزه قابل درمان است.

افسردگی موجب ایجاد احساس غم و اندوه در افراد شده و علاقه شخصی نسبت به انجام فعالیت های عادی و لذت بخش را ازبین می برد. به علاوه مشکلات عاطفی و جسمی ایجاد شده برای فرد در اثر افسردگی بسیار زیاد بوده و موجب کاهش توانایی عملکردی وی در محل کار و زندگی می‌‌ شود.

 زعفران

به طور معمول زنان بیشتر از مردان مستعد افسردگی بوده و تقریباً یک سوم از زنان در طول زندگی خود به افسردگی دچار می شوند. این بیماری ممکن است در اثر عوامل مختلفی مانند: از دست دادن عزیزان، شغل، پایان رابطه عاطفی و… اتفاق افتاد.

درمان سریع افسردگی با زعفران چگونه است؟

از دیرباز خواص شادی و نشاط آور زعفران در خانم ها و آقایان به اثبات رسیده و در طب سنتی به وفور مورد استفاده قرار می ‌گرفت. امروزه طب مدرن نیز به خواص ضد افسردگی زعفران رسیده و از این گیاه فرح بخش برای خنده آوری استفاده می شود.

معجزه زعفران برای درمان سریع افسردگی

زعـفران یکی از ادویه های بسیار مفید و مغذی برای سلامتی است. استفاده از زعفران برای درمان افسردگی بسیار رایج می باشد. این روش درمانی نسبت به سایر روش های درمان افسردگی از عوارض و خطرات کم تری برخوردار است. البته باید به این نکته توجه کنید که زعفـران به تنهایی نمی تواند این بیماری را به طور کامل درمان نماید؛ بلکه مصرف آن می ‌تواند موجب بهبود شرایط فرد شده و از عوارض داروهای شیمیایی جلوگیری به عمل آورد.

ترکیبات موثر زعفران در در درمان افسردگی

زعفران

گیاه زعفـران دارای کروسین و سافرانال است. این ترکیبات قادرند سطح استرس را در بدن به میزان قابل توجهی کاهش داده و سافرانال موجب تنظیم سیستم خواب در افراد مصرف کننده می باشد. با مصرف این گیاه کم ترین میزان استرس تجربه شده و بدن در حالت طبیعی خود قرار می گیرد.

زعفـران دارویی است که میزان سطح سروتونین در مغز را افزایش داده و موجب بهبود رفتار و خلق و خوی افراد می شود. این گیاه دارای مکانیزم مشابه با داروهای ضد افسردگی بوده و یک محرک هر چند ضعیف برای تحریک ترشخ میزان سروتونین در بدن است. سروتونین هورمونی است که موجب ایجاد سرخوشی و لذت در افراد مصرف کننده می شود.

دوپامین نیز موجب انتقال پیام نشاط و سرخوشی شده و بدین طریق موارد ذکر شده می تواند به درمان افسردگی کمک کنند. زعفران طی دوره های مختلف و توسط محققان مورد بررسی قرار گرفته و تاثیر زعفران و درمان افسردگی در آزمایشات بالینی مختلف انجام شده است. نتایج حاکی از آن بود که مصرف این دارو کم ترین میزان عوارض دارد.

طریقه مصرف زعفران برای درمان سریع افسردگی

همان گونه که ذکر نمودیم زعفران دارای خواص بی شماری بوده و در موارد متعددی از جمله: درمان عقب افتادن پریود با زعفران، کنترل بیماری های قلبی، کنترل بیماری های گوراشی، کاهش علائم سندورم پیش از قاعدگی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

سوال اصلی که ایجاد می شود آن است که چگونه از زعفران برای درمان افسردگی استفاده کنیم؟! در پاسخ باید گفت که درمان افسردگی به کمک زعفران در طولانی‌ مدت اتفاق می ‌افتد و نباید انتظار داشته باشید که این گیاه یک شبه معجزه کرده و افسردگی را به طور کامل از بین ببرد. نکته حائز اهمیت این است که حتماً اقدام به خرید زعفران اصل و باکیفیت نموده و برای درمان از مرغوب ترین زعفران استفاده کنید.

“دیبا زعفران” با ارائه بهترین و باکیفیت ترین زعفران های ایرانی، امکانی را فراهم آورده است که هم وطنان عزیز در هر کحای ایران که هستند با خیالی آسوده آن را خریداری نموده و برای بهره مندی از خواص درمانی و دارویی مختلف مورد استفاده قرار دهند.

زعفران غیراصل می تواند آسیب های جدی را به سلامتی وارد سازد؛ بنابراین پس از خرید زعفران اصل نوبت به دم کردن آن می رسد. طبق دو روش زیر می توانید از زعفران برای درمان سریع افسردگی استفاده کنید.

روش اول طریقه مصرف زعفران برای درمان افسردگی

در این روش مقدار ۲۰ الی ۲۰ میلی گرم از زعفـران را به طور کامل پودر نموده و مقداری آب جوش به آن اضافه کنید. سپس آن را بر روی شعله غیر مستقیم قرار داده و مدت ۱۰ دقیقه به آن زمان دهید تا به خوبی دم بکشد. سپس آن را میل نمایید.

زعفران

روش دوم طریقه مصرف زعفران برای درمان افسردگی

در این روش می ‌توانید میزان ۲۰ الی ۳۰ میلی گرم از زعفـران که حدود دو الی سه عدد شاخه زعفـران می شود را درون قوری مخصوص زعفـران قرار داده و روی آن آب جوش بریزید و سپس به مدت ۱۰ دقیقه به آن زمان دهید تا توسط حرارت غیرمستقیم دم بکشد. سپس مصرف نمایید.

شما میتوانید جهت تهیه زعفران به صورت عمده و خرده به سایت دیبا زعـفران مراجعه نمایید و همینطور از محصول جدید دیبا یعنی میوه خشک دیدن نمایید.

میزان مصرف زعفـران برای درمان افسردگی

مصرف صحیح زعـفران در اندازه و دوز مناسب موجب درمان افسردگی می گردد؛ اما مصرف زیاد آن باعث بروز مشکلات جدی برای سلامت اشخاص مصرف کننده می شود. طبق تحقیقات به عمل آمده هر شخص می تواند به میزان ۳ گرم زعفران در ماه مصرف نماید. تنها در این صورت است که شخص بیشترین خاصیت درمانی را از زعـفران دریافت می کند.

بالاترین میزان مصرف زعـفران برای افراد مختلف ۵ گرم است که به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ زیرا که مشکلات جدی را برای افراد به همراه می آورد. بنابراین مقدار مصرف زعفران مجازی که برای درمان افسردگی توصیه می شود همان ۳ گرم یا ۳۰ میلی گرم است.

مصرف این اندازه از زعفران تاثیری دقیقا مشابه با قرص فلوکستین، ایمی پرامین یا سیتالوپرام دارد. برای تاثیرگذاری بیشتر و بهتر افراد می توانند میزان ۱۵ میلی گرم از زعـفران را در طول روز و میزان ۱۵ میلی گرم را در طول شب استفاده نمایند. به علاوه مصرف زعـفران به مدت ۴۲ الی ۵۶ روز به صورت مستمر برای بهبود افسردگی توصیه می شود.

زعفران

سخن آخر

افسردگی از شایع ترین بیماری هایی است که تحت تاثیر عوامل مختلفی به وجود می ‌آید. امروزه داروهای شیمیایی مختلفی برای درمان افسردگی وجود دارند اما دارای عوارضی هستند. این عوارض موجب تردید افراد در استفاده از داروها می شود.

بنابراین متخصصان طب سنتی و طب مدرن پیشنهاد می ‌کنند که از زعـفران اصیل و باکیفیت برای درمان سریع افسردگی استفاده کنید. برای خرید و اطلاع از قیمت زعفران نگین، زعـفران اصیل و با کیفیت می توانید به وب سایت دیبا زعفران مراجعه کرده و از میان طیف وسیع زعـفران های باکیفیت اقدام به خرید نمایید.

نظرات