بیوگرافی آیو IU خواننده کره ای و همسرش لی جونگ سوک + زندگینامه و عکس های جدید آی یو

0

بیوگرافی آیو IU خواننده کره ای و همسرش لی جونگ سوک + زندگینامه و عکس های جدید آی یو

آی‌یو (IU) متولد ۲۶ اردیبهشت ۱۳۷۲ در سئول خواننده، ترانه‌سرا، آهنگساز، بازیگر اهل کره جنوبی است. در ادامه بیوگرافی آیو خواننده کره ای و همسرش لی جونگ سوک با عکس و سوابق هنری و زندگی شخصی همراه با آهنگ ها و پیج اینستاگرام و ماجرای ازدواج و قرار عاشقانه آیو و لی جونگ سوک در ادامه صفحه میخوانید

بیوگرافی آیو IU خواننده کره ای و همسرش لی جونگ سوک + عکس های جدید آی یو

بیوگرافی آیو خواننده و بازیگر کره ای

لی جی ایون با نام هنری آیو (IU) زادهٔ ۱۶ مه ۱۹۹۳ به شمسی ۲۶ اردیبهشت ۱۳۷۲ در سئول، خواننده، ترانه‌سرا، آهنگساز، بازیگر و مدل و تهیه کننده اهل کرهٔ جنوبی است. یک برادر دارد و طرفدار کیم ته وو است. او هم‌اکنون هنرمند کمپانی EDAM است

بیوگرافی آیو خواننده و بازیگر کره ای

ماجرای آیو و لی جونگ سوک

آی یو در دی ماه ۱۴۰۱ ماجرای رابطه عاشقانه آیو با لی جونگ سوک خواننده کره ای لو رفت و برخی گفتند که این زوج قرار است با هم ازدواج کنند.

سوابق حرفه ای

آی یو از دوران دبیرستان و از سن ۱۵ سالگی وارد حیطه موسیقی شد و حالا همه او را به عنوان خواننده مطرح کره ای می شناسند. او در سال ۲۰۰۷ به عنوان یک کارآموز وارد کمپانی لئون انترتینمنت شد و پس از ۱۰ ماه دوره کارآموزی اولین آلبوم خود را به نام گمشده و یافتن منتشر کرد.

آلبوم‌های بعدی او، بزرگ شدن و آیو… آی ام برای او موفقیت‌هایی مهمی به ارمغان آوردند، اما انتشار تک‌آهنگ «روز خوب» (Good Day) از مینی آلبوم واقعی در سال ۲۰۱۰، او را به یک ستاره ملی و مشهور تبدیل کرد. آهنگ «روز خوب» پنج هفته متوالی در صدر چارت گائون قرار داشت و رکورد دار بیشترین مدت زمان باقی ماندن در رتبهٔ ۱ چارت‌ها است.

بیوگرافی آیو IU خواننده کره ای و همسرش + زندگینامه و عکس های جدید آی یو

آی‌یو تا به حال سه آلبوم کامل و ۹ تک آهنگ منتشر کرده‌است. به عنوان یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان سولوی صنعت موسیقی کره جنوبی، که تحت سلطهٔ گروه‌های پسر و دختر است.

آیو از سال ۲۰۱۲ تا کنون در لیست سالیانهٔ کوریا پاور سلبریتی مجله فوربز کره حضور دارد و بالاترین رتبهٔ او در سال ۲۰۱۲، سه بوده‌است. از جمله انتشارهای موفق او بعد از پالت (palette) می‌توان به شعر عشق (Love poem) و بلومینگ (blueming) و هشت با تهیه کنندگی و همکاری شوگا عضو بی تی اس اشاره کرد.

ازدواج آیو و لی جونگ سوک

ازدواج و همسر آیو

آی یو تا کنون ازدواح رسمی نکرده است، اما مدتی شایعه شده بود که با Eunhyuk از Super Junior و در آگوست ۲۰۱۳، شایعه شد که او با بازیگر لی هیون وو قرار ملاقات دارد. اما به تازگی خبرهای قرار ملاقات به لی جونگ سوک در شبکه های اجتماعی در حال انتشار است.

آیو در سال ۲۰۱۳ با چانگ کیها وارد رابطه شد اما پس از مدت ۴ سال از هم جدا شدند.

زندگینامه آیو خواننده بازیگر کره ای

سوابق بازیگری

آیو علاوه بر اینکه خواننده قابلی است، در زمینه بازیگری نیز تبحر دارد و تا کنون در چند فیلم و سریال به ایفای نقش پرداخته است

آیو در کنار شغلش در زمینه موسیقی، مجری‌گری رادیو و برنامه‌های تلویزیون و همچنین بازیگری نیز فعالیت دارد. بعد از نقش دومش در سریال رؤیای بلند و حضور کوتاه در برخی دیگر برنامه‌های تلویزیونی، آیو در سریال‌های تهیه‌کنندگان، پسر زیبا، تو بهترینی لی سون شین!، عاشقان ماه و آجوشی من نیز نقش بازی کرده‌است.

همچنین در سال ۲۰۱۹ در مینی سریال پرسونا و در تابستان آن سال در سریال موفق هتل دل لونا بازی کرد. او هم‌اکنون در حال فیلمبرداری فیلم جدیدی به نام رؤیا است که در سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شود. این اولین فیلم آی‌یو است.

در سال ۲۰۱۲ در یک برنامه تلویزیونی که به سوزی و یو اینا به عنوان مهمان مخفی آیو حضور داشتند به چگونگی دوستی خود با آی‌یو پرداختند. سوزی و آیو بعد از بازی در سریال رؤیای بلند بسیار بهم نزدیک شدند و دوستی آن دو یکی از بهترین دوستی‌ها در کی پاپ تبدیل شد.

بیوگرافی لی جی ایون معروف به آی یو

خصوصیات و علاقه مندی ها

  • خصوصیات و علاقه مندی ه
  • بهترین دوست: سوزی و جییون
  • عاشق خواندن کتاب، گوش دادن به موسیقی و اینترنت است
  • از محیط شلوغ متنفر است و در مکان های شلوغ سرگیجه می گیرد.
  • رنگ مورد علاقه اش بنفش است.
  • غذاهای مورد علاقه: ماهی خام و سیب زمینی شیرین و جگر خام
  • عدد مورد علاقه: ۸
  • از گرما متنفر است و هوای خنک را دوست دارد.
  • گروه خونی:

عکس های آیو خواننده و بازیگر

بیوگرافی آی یو خواننده بازیگر کره ای کیست

بیوگرافی آی یو خواننده بازیگر کره ایو همسرش

 

نظرات