تجهیزات شهربازی سرپوشیده چیست؟

0

معرفی کامل تجهیزات شهربازی سرپوشیده

امروزه بسیاری از مراکز تفریحی مدرن در فضا‌های سرپوشیده و اغلب در مراکز خرید بزرگ یا هتل‌ها راه‌اندازی می‌شوند. در این شهربازی ها به دلیل محدودیت فضا و ارتفاع سقف، بیشتر از وسایل بازی مهیج و فکری استفاده می‌شود. البته بسیاری از دستگاه‌های بازی شهربازی‌های روباز با ابعاد کوچک‌تر در این مکان‌های تفریحی سرپوشیده نیز دیده می‌شوند. به‌طورکلی می‌توان گفت تنوع تجهیزات سرگرمی در آن به‌گونه‌ای است که پاسخگوی تمام سلیقه‌ها باشد و مخاطبان بسیاری را در تمام سنین به خود جذب کند.

اگر به فکر راه‌اندازی یا تجهیز مرکز تفریحی و سرگرمی خود هستید؛ تا انتهای متن با ما همراه باشید. ما در این مطلب، تجهیزات شهربازی سرپوشیده را بررسی می‌کنیم.

تجهیزات شهربازی

وسایل و تجهیزات بازی شهربازی‌های سرپوشیده کدام‌اند؟

در این شهربازی‌ها به‌طورکلی از ۳ نوع دستگاه‌های بازی تفریحی، مسابقه‌ای و تیکتی استفاده می‌شود. در این میان وسایل بازی تیکتی، محبوبیت بیشتری داشته و پس از آن بازی‌های مسابقه‌ای قرار می‌گیرد. برخی از این تجهیزات برای نصب، نیاز به اجرای فونداسیون و اقدامات ایمن‌سازی محیط دارند که باید به این موضوع دقت شود.

همچنین تجهیزاتی که به‌صورت بازی‌های روی میز هستند و خطر فیزیکی کمتری دارند، در این نوع شهربازی‌ها بیشتر استفاده می‌شود. این نوع دستگاه‌ها علاوه بر ایمنی بیشتر، به دلیل استهلاک کمتر، هزینه‌های تعمیر و نگهداری مقرون‌به‌صرفه‌تری دارند. به‌عنوان‌مثال بازی ایرهاکی ۲ یا ۴ کاربره، به‌صورت مسابقه‌ای و روی میز است که طرف‌داران زیادی نیز دارد. در ادامه به بررسی انواع تجهیزات شهربازی سرپوشیده می‌پردازیم.

۱- دستگاه‌های بازی مکانیکی شهربازی‌ها

از پرطرف‌دارترین بازی‌های شهربازی، دستگاه‌های مکانیکی هستند. این وسایل به دلیل ابعاد بزرگ و وزن سنگین، بیشتر در شهربازی‌های روباز مورداستفاده قرار می‌گیرند. اما به دلیل استقبال زیاد از این بازی‌ها، در هنگام ساخت وسایل شهربازی، این تجهیزات را با ابعاد کوچک‌تر و وزن سبک‌تر، برای شهربازی‌های سرپوشیده تولید می‌کنند. البته به دلیل اینکه این مراکز تفریحی معمولا در طبقات بالای مراکز خرید قرار دارند؛ باید تجهیزات به‌صورت ایمن و توسط کارشناس حرفه‌ای، نصب شوند.

۲- دستگاه‌های بازی الکترونیکی

این وسایل بازی، از مهیج‌ترین و اصلی‌ترین تجهیزات، در شهربازی‌های سرپوشیده هستند. کیدی راید‌ها (تکان‌دهنده‌ها)، بازی‌های مسابقه‌ای، تفنگی و چکش ضربه زن از انواع این بازی‌ها هستند. برخی از این وسایل از مانیتورهای بزرگ برای پخش تصاویر بازی استفاده می‌کنند.

۳- تجهیزات جایزه مستقیم

در این بازی‌ها، بازیکن باید سرعت عمل و دقت خود را به چالش بکشد تا برنده شود. دستگاه‌های جایزه مستقیم از تجهیزات محبوب شهربازی‌های سرپوشیده هستند. دستگاه ربات چنگکی (کرین) و ربات انگشتی از این وسایل بازی هستند که هدف آن‌ها، بیرون آوردن جایزه از دستگاه است.

۴- دستگاه‌های تیکتی

یکی از تجهیزات شهربازی که شما را ترغیب به بازی می‌کند، دستگاه‌های تیکتی هستند. پس از پایان بازی، در ازای عملکرد بهتر، تعدادی تیکت برنده می‌شوید. با جمع‌آوری تیکت‌ها و تحویل آن به باجه شهربازی، به انتخاب خود جایزه دریافت کنید.

تجهیزات شهربازی

۵- دستگاه‌های رومیزی و اسپرت

از بازی‌های ورزشی و تحرکی، دستگاه‌های بازی رومیزی هستند. در این وسایل، بازیکنان در دو طرف میز قرار گرفته و باهم رقابت می‌کنند. ایرهاکی و میز فوتبال دستی از این نوع دستگاه‌های پرطرف‌داری بوده که علاوه بر سرگرمی و رقابت، باعث تحرک و انجام حرکات فیزیکی در افراد می‌شود.

۶- دستگاه‌های شبیه‌ساز

وسایل شبیه‌ساز شهربازی برای بازی‌های مختلف موتور، ماشین و هواپیما وجود دارد. این دستگاه‌ها، حرکات واقعی را با هیجان زیاد برای کاربر شبیه‌سازی می‌کند.

۷- تجهیزات واقعیت مجازی

به‌تازگی تجهیزات واقعیت مجازی (VR) با عینک‌های مخصوص در شهربازی‌ها قرار گرفته‌اند. این وسایل با استفاده از سنسور‌های حسی حرکتی و تصاویر سه‌بعدی جذاب که از طریق عینک برای کاربر پخش می‌شود، لذت هیجان یک بازی سرگرم‌کننده را برای افراد ایجاد می‌کنند.

۸- فضای مخصوص بازی‌های کودکان

این وسایل بازی ویژه کودکان ۲ تا ۶ سال بوده و در فضا‌های مخصوص با شرایط ایمن قرار گرفته است. در این بخش از شهربازی که با نام خانه بازی نیز معروف است از وسایل بی‌خطر مخصوص خردسالان استفاده می‌شود. معمولا این محیط با محصولاتی از جنس پلی‌اتیلن، فوم یا چوب ایمن‌سازی می‌شود.

دستگاه‌های بازی شهربازی سرپوشیده کدام است؟

تنوع ساخت وسایل شهربازی و تجهیزات آن بسیار زیاد است، بعضی از این دستگاه‌ها مخصوص شهربازی‌های سرپوشیده بوده و با استاندارد‌های فضای این مراکز تفریحی تولید می‌شود. اگر شما قصد راه‌اندازی یک شهربازی مجهز را دارید باید در انتخاب وسایل بازی، استاندارد‌های ایمنی، کیفیت و عملکرد دستگاه‌های بازی را در نظر بگیرید. همچنین بهتر است از قبل با اسم وسایل بازی آشنایی داشته باشید.

تانک شهربازی، رامبو، موتور برقی، داینو پاپ، فروت نینجا، بولینگ، تمپل ران، قطار شادی، بازی چرخ بزرگ، بازی شهربازی بسکت، دستگاه بسکتبال کودک و بزرگسال، آبپاش اردک داکی سوئیم، درتی درایو، پلامبر، اسنیکی تیکت، کریزی کلاک، فانی بال و ماشین شارژی، برخی از این تجهیزات شهربازی هستند.

تجهیزات شهربازی

سایر تجهیزات موردنیاز شهربازی‌های سرپوشیده

تا این بخش با وسایل بازی شهربازی آشنا شدید، ولی در این مراکز تفریحی، فضا‌های خالی نیز وجود دارند که بهتر است برای فعالیت‌های جانبی دیگر استفاده کنید تا علاوه بر سرگرمی افراد، یک منبع درآمد عالی برای شما باشد. به‌عنوان‌مثال می‌توانید با راه‌اندازی سالن بیلیارد یا بولینگ اختصاصی بخشی از محیط شهربازی را به این دو ورزش جذاب و سرگرم‌کننده اختصاص دهید. همچنین می‌توانید با راه‌اندازی سینما چندبعدی، تجهیز رستوران و کافی‌شاپ، فضایی را برای استراحت بزرگسالان، فراهم کنید.

سخن آخر

در این متن با انواع وسایل بازی برای شهربازی‌های سرپوشیده آشنا شدید. اما توجه به این نکته ضروری است که برای خرید دستگاه‌ها و تجهیزات، با افرادی که در زمینه ساخت وسایل شهربازی، تخصص دارند، مشورت کنید. این کارشناسان با بررسی فضای موردنظر شما، بهترین وسایل بازی را متناسب باسلیقه رده‌های سنی مختلف، پیشنهاد می‌دهند.

شرکت فنی و مهندسی شهربازی سازان طلایی با سال‌ها تجربه، ارائه‌دهنده انواع دستگاه‌های سرگرمی و بازی برای سالن‌های سرپوشیده شهربازی، خانه‌های کودک و مراکز تفریحی است. این شرکت، سازنده و وارد‌کننده تجهیزات شهربازی در ایران بوده که به‌صورت تخصصی برای تجهیز شهربازی سرپوشیده، تجربه‌ای بیش از دو دهه در بازار ایران دارد. امیدواریم مطالعه این مطلب به شما برای خرید وسایل بازی کمک کرده باشد.

نظرات