ولادت حضرت فاطمه زهرا ۱۴۰۱ کی است + تاریخ ولادت حضرت فاطمه (س) ۱۴۰۱

0

تاریخ ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۱۴۰۱ برابر با روز جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ در ۲۰ جمادی الثانی ۱۴۴۴ که به روز زن معروف است. ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) مبارک

ولادت حضرت فاطمه زهرا ۱۴۰۱ کی است + تاریخ ولادت حضرت فاطمه (س) 1401

تاریخ ولادت حضرت فاطمه زهرا ۱۴۰۱ چه روزی و چند شنبه است؟

ولادت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام در تقویم سال ۱۴۰۱ مصادف با روز جمعه است و در تاریخ ۲۳ دی ماه قرار دارد که روز جمعه روز تعطیل محسوب میشود.

تاریخ دقیق ولادت حضرت فاطمه (س) در تقویم شمسی و قمری و میلادی برابر است با :

  • روز جمعه ۲۳ دی سال ۱۴۰۱
  • جمعه ۲۰ جمادی الثانی سال ۱۴۴۴
  • روز جمعه ۱۳ ژانویه سال ۲۰۲۳

البته ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) تاریخ معینی ندارد و به دلیل قمری بودن تاریخ تولد حضرت فاطمه زهرا (س) در ایران این روز تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این روز در تقویم شمسی ما در حال گردش است.

جزئیات

لازم به ذکر است که حضرت فاطمه زهرا (س) در روز ۲۰ جمادی الثانی سال پنجم پس از بعثت در مکه مکرمه به دنیا آمد و ۱۳ جمادی الاولی (به روایتی) یا سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری، و در سن ۱۸ سالگی در مدینه منوره به شهادت رسید.
حضرت فاطمه زهرا (س) دختر گرامی حضرت خاتم الانبیاء محمدبن ‌عبدالله و حضرت خدیجه کبری (س) دختر خویلد، همسر مکرمه حضرت امام علی (ع) و مادر ارجمند حضرت امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و حضرت زینب کبری (س) است.

پدر بزرگوارش خاتم پیامبران الهی و برترین مخلوق خداوند، و مادرش خدیجه، از زنان بزرگ، شریف و ثروتمند قریش و نخستین بانویی بود که به اسلام گروید و تمامی ثروت و دارایی خود را برای خدمت به اسلام و مسلمانان صرف کرد. خدیجه در دوران جاهلیت و دوران پیش از ظهور اسلام نیز به پاکدامنی مشهور بود، تا جایی که از او به طاهره (پاکیزه) یاد می‌شد.

نظرات