بیوگرافی سارا خادم الشریعه شطرنج باز و همسرش + ماجرای مهاجرت و عکس جدید

0

بیوگرافی سارا خادم الشریعه شطرنج باز و همسرش + ماجرای کشف حجاب و عکس جدید

سارا خادم الشریعه متولد ۱۳۷۵ در تهران است کیست بیوگرافی سارا خادم الشریعه شطرنج باز با عکس های جدید سارا خادم الشریعه استاد بزرگ شطرنج و همسرش با داستان زندگی شخصی سارا خادم الشریعه Sarasadat Khademalsharieh شطرنج باز ایرانی و همسرش و خانواده و سوابقش را در سایت حرف تازه ببینید

سارا خادم الشریعه (Sarasadat Khademalsharieh) شطرنج باز کیست

بیوگرافی سارا خادم الشریعه شطرنج باز

سارا خادم الشریعه (Sarasadat Khademalsharieh) با نام کامل سارا سادات خادم الشریعه زادهٔ ۲۰ اسفند ۱۳۷۵ تهران، شطرنج باز و استاد بین‌ المللی شطرنج اهل ایران است. که برای تیم ملی شطرنج ایران بازی می کند. او در دی ماه ۱۴۰۱ در مسابقات جهانی شطرنج بدون حجاب ظاهر شد.

سارا خادم الشریعه دارای عناوینی چون: استاد بین‌المللی استاد بزرگ زنان، استاد بین‌المللی زنان، استاد فیده زنان کسب کرده است. همسر او اردشیر احمدی است و به تازگی نیز مادر شده و دارای فرزند است.

بیوگرافی سارا خادم الشریعه شطرنج باز و همسرش + ماجرای مهاجرت و عکس جدید

سوابق

سارا سادات خادم‌الشریعه یکی از بانوان ورزشکار ایرانی است که در حیطه شطرنج فعالیت دارد. وی نخستین شطرنج باز زن ایرانی است که علاوه بر کسب درجه استادبزرگ زنان، در سن ۱۸ سالگی در هشتاد و چهارمین کنگرهٔ شطرنج جهان، توانست عنوان استاد بین‌المللی شطرنج را به دست آورد.

او در طی ۱۱ دوره مسابقه فقط یک بار شکست خورد ولی توانسته جمعی از ستارگان و بزرگان این رشته را شکست دهد.

خادم الشریعه تاکنون در مسابقات متعددی شرکت کرده و توانسته به مقام های قهرمانی و نایب قهرمانی دست یابد. او در ۱۳۹۴ قهرمان شطرنج زنان ایران و در سال ۲۰۱۴ موفق به کسب عنوان دومی مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان جهان و دومی گرندپری ۲۰۱۶ شد. وی تنها نماینده ایران در پایان دور ششم گرندپری شطرنج بانوان ۲۰۱۶ در خانتی مانسیسک روسیه بود.

بیوگرافی سارا خادم الشریعه شطرنج باز

جایزه اخلاق ۲۰۱۶

سارا در مسابقات گرندپری ۲۰۱۶ با حرکتی بزرگ‌منشانه پس از آن که دید وضع روانی حریفش مناسب نیست، با تساوی موافقت کرد و کاندیدای دریافت جایزه اخلاق ۲۰۱۶ شد. او در گرندپری روسیه به عنوان سوم دست یافت.

رفت و برگشت به تیم ملی

وی در دی ماه ۱۳۹۸ از حضور در تیم‌ملی منصرف شد، اما پس از چند ماه به تیم ملی بازگشت. او با حضور در محل فدراسیون شطرنج برای حضور در تیم ملی اعلام آمادگی کرد.

خادم‌الشریعه که چندی پیش به صورت ناگهانی روی صفحه اینستاگرام خبر از انصراف از تیم ملی داده بود، دوباره به تیم ملی بازگشت. بانوی شطرنج باز ایران در این حضور اعلام کرد که همچون گذشته در خدمت تیم ملی بوده و سعی در برافراشتن پرچم ایران در میادین بین المللی خواهد داشت.

مهاجرت و کشف حجاب سارا خادم الشریعه

مسابقات شطرنج سریع قهرمانی جهان در آلماتی (قزاقستان) در دی ماه ۱۴۰۱ در حال پی‌گیری است. در بخش زنان، ایران فقط یک نماینده دارد که خانم خادم الشریعه است که او نیز با بدون حجاب در مسابقات شرکت کرد.

خادم‌الشریعه که پس از تولد فرزندش مدتی دور از رقابت‌های شطرنج حرفه‌ای بود، در این رقابت‌ها دست‌به‌مهره شده است

عکس بی‌حجاب سارا خادم الشریعه در فضای مجازی منتشر شده است.

کشف حجاب سارا خادم الشریعه

همسر سارا خادم الشریعه کیست

همسر او اردشیر احمدی است، حانم خادم الشریعه در شهریور ۱۳۹۶ با اردشیر احمدی فیلمساز و مجری اینترنتی ازدواج کرده اسـت. اردشیر احمدی متولد ۵ اسفند ۱۳۶۸در اصفهان است که از کودکی به کانادا مهاجرت کرد. تحصیلات او در رشتهٔ فیلم و سینما است و از سری برنامه های وی برنامه آشپزی در سه سوت، از ونکوور تا لوس انجلس و برنامه ذره بین می باشد.

همسر سارا خادم الشریعه کیست

افتخارات

عنوان استاد بین‌المللی (۲۰۱۵)
استادبزرگ زنان (۲۰۱۳)
استاد بین‌المللی زنان (۲۰۱۱)
استاد فیده زنان (۲۰۰۸)
رده‌بندی فیده ۲۴۹۴ (ژوئن ۲۰۲۰)
بهترین ریتینگ ۲۴۹۴ (ژانویه ۲۰۲۰)

در سال ۱۳۹۴ قهرمان شطرنج زنان ایران (IRAN) شد
در سال ۲۰۱۴ در مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان جهان موفق به کسب عنوان دوم شد.
او نماینده ایران (IRAN) در پایان دور ششم گرندپری شطرنج بانوان ۲۰۱۶ درخانتی مانسیسک روسیه بود.
در گرندپری ۲۰۱۶ در تهران مقام دوم مسابقات را کسب کرد .
در مسابقات گرندپری ۲۰۱۶ کاندیدای دریافت جایزه اخلاق ۲۰۱۶ شد.
در گرندپری روسیه به عنوان سوم دست یافت.
در رقابت های شطرنج سریع و برق آسای قهرمانی جهان ۲۰۱۸ که در سن پترزبوگ روسیه ۹ امتیاز از ۱۲ دور رقابت، را کسب و به مقام نایب قهرمانی رسید.
با کسب ۱۳ امتیاز از ۱۷ امتیاز رده دوم رقابت های برق آسای جهان را نیز از آن خود کرد.
در سال ۲۰۱۸ عنوان قهرمانی مجموع مسابقات برق آسا را به خود اختصاص داد.

عکس های بی حجاب سارا خادم الشریعه

سارا خادم الشریعه کیست

عکس پدر و مادر سارا خادم الشریعه

زندگی شخصی سارا خادم الشریعه و همسرش

 

نظرات