خبر تعطیلی ادارات پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ + ادارات کدام شهرها تعطیل است؟

0

شایعاتی مبنی بر تعطیلی ادارات فردای شب یلدا یعنی پنجشنبه اول دی ماه ۱۴۰۱ وجود داشت که تا الان موضوع تعطیلی ادارات در استان گیلان به صورت رسمی اعلام شده است.

تعطیلی ادارات

تعطیلی ادارات استان گیلان پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ به منطور صرفه جویی در مصرف گاز

🔺عیدی استانداری گیلان به کارمندان به مناسب شب یلدا؟! / همه ادارات و سازمان‌ها و بانک‌های گیلان فردا تعطیل است

🔹تمام ادارات، نهادها، سازمان‌ها و بانک‌های گیلان به پیشنهاد قرارگاه مدیریت جهادی استان با هدف مدیریت مصرف گاز فردا (پنجشنبه) تعطیل است.

 

هنوز خبر جدیدی در مورد تعطیلی ادارات در استان های دیگر منتشر نشده است که به محض دریافت اخبار جدید در این باره به اطلاع شما عزیزان خواهیم رساند

 

در روزهای گذشته خبری مبنی شکسته شدن رکورد مصرف گاز منتشر شده بود

🎥 رکورد مصرف گاز شکسته شد

🔹مدیرعامل دیساچینگ شرکت گاز: با سردترشدن هوا مصرف گاز به رکورد ۶۹۲ میلیون مترمکعب در روز رسید اما تاکنون قطعی گاز نداشته‌ایم.

🔹این میزان مصرف، بی‌سابقه بوده و فشار زیادی به شبکه گاز وارد می‌کند. از مردم درخواست داریم که در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند؛ چون با این میزان مصرف و ادامه سردی هوا امکان هر اتفاقی وجود دارد.

۴ برابر شدن قبض گاز مرفه‌نشینان‌ و ثبات تعرفه ۶۴ درصد مردم

🔹دیروز مصوبه هیئت وزیران درباره اصلاح تعرفه گاز مشترکان خانگی ابلاغ شد.
🔷پله‌های ۱ تا ۳ بدون تغییر قیمت
🔷۴ تا ۶ ، ۳۰ درصد افزایش
🔷۷ تا ۱۰، ۵۰ درصد افزایش
🔷۱۱ و ۱۲ عدد ثابت ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ تومان به ازای هر متر مکعب

🔹در واقع می‌توان اینگونه بیان کرد که ضمن تثبیت قبض گاز مشترکان کم‌مصرف، قبض مشترکان پله آخر از ماهانه ۲۳۰ هزار تومان به ۹۸۰ هزار تومان رسیده است یعنی ۴.۲۵ برابر.

🔹اما نکته مهم اینجاست که مشترکان پله آخر (۲ درصد از جامعه) همچنان ۸۳ درصد مبلغ واقعی گاز را به‌صورت یارانه دریافت می‌کنند.

🔹طبق گزارش وزارت کار توزیع مشترکان پرمصرف تهرانی که در پله‌های ۸ تا ۱۲ مصرف گاز هستند، نشان می‌دهد که ۸۸.۸۳ درصد از آنها در مناطق گران و مرفه شمالی تهران ساکن هستند.

🔷حال هر چند اقدام دولت یک گام رو به جلو بوده اما سوال اساسی این است که چرا مرفه‌نشینان همچنان باید معادل۸۳ درصد گازبها را یارانه دریافت کنند؟

نظرات