نهالستان پالیز پرچم دار تولید نهال آلو و آلبالو در ایران

0

نهالستان پالیز پرچم دار تولید نهال آلو و آلبالو در ایران

گاهی منظره شکوفه ها روی درختان آنچنان ما را مجذوب خود می کنند که فراموش می کنیم همین گل های زیبا روزی به میوه های پربار و خوشمزه مبدل خواهند شد! عمر شکوفه ها روی درختان میوه بسیار کوتاه است و باید از آنها مراقبت کرد. یکی از دلایلی که بسیاری از سرمایه گذاران را به راه اندازی باغ میوه تشویق می کند، بهره مند شدن از همین منظره آرامش بخش است. این موضوع برای انواع درختان میوه وجود دارد.

نمی توانیم تفاوتی میان باردهی انواع درختان میوه قائل شویم؛ هر درخت میوه بسته به نوع واریته، یک باردهی معین دارد و در جای خود حائز اهمیت است. روی صحبت ما در بحث، درختان آلو و آلبالو هستند. میوه های گرد و درخشان با رنگ های قرمز و آلبالویی، همانند یک چراغ روی درختان خودنمایی می کنند!

 نهال آلو

از همین ویژگی ها می توان برای پرورش نهال های آلو و آلبالو استفاده کرد، آنها را کاشت و میوه های مرغوب برداشت کرد. از فروش محصول آلو و آلبالو در باغ می توان به سود چند صد میلیونی دست یافت. این ایده ای است که برای احداث باغ میوه به اکثر باغداران، به ویژه در مناطق با آب و هوای مربوط و معتدل پیشنهاد می شود.

بیایید درباره خرید نهال آلو و خرید نهال آلبالو از دیدگاه دیگر صحبت کنیم. ما همیشه به دنبال فروش بیشتر میوه های باغ خود هستیم، غافل از اینکه اگر میوه های خوبی در کار نباشد، فروش اتفاق نمی افتد! این تفسیر بسیار ساده است؛ نمی توانیم تمرکز خود را بر روی فروش بگذاریم، بدون اینکه مراقبت درختان باغ باشیم. فروش باید اولویت های بعدی ما و هر باغدار دیگری باشد. فروش در مرحله آخر قرار دارد؛ آنچه مهم اینکه انتخاب نهال آلو و آلبالو باید بر اساس نوع منطقه و شرایط اقلیمی صورت بگیرد.

پس اگر شما هم مانند ما به این نوع درختان میوه توجه ویژه ای دارید، نیاز است که جزئیات بیشتری را درباره ارقام جدید نهال آلو و آلبالو بدانید. اجازه دهید این مطلب را به معرفی بهترین و پربازده ترین نهال آلو اختصاص دهیم. نهال های آلبالو نیز بسیار متنوع هستند. می توانید همین حالا و قبل از مطالعه ادامه بحث، با کارشناسان در نهالستان پالیز صحبت کنید. اما بهتر است ابتدا تا پایان، ما را همراهی نمایید.

چرا نهالستان پالیز، کاشت نهال آلو را پیشنهاد می دهد؟

نهال آلو

گاهی اوقات، درختان آلو فقط برای زینتی بودن در باغ کاشته می شوند؛ با این حال، امروزه هدف از خرید نهال آلو و کاشت آن، تولید میوه های آلو با کیفیت است. درختان آلو از رایج ترین درختان در فرانسه محسوب می شوند و به طور قوی می توانند زمستان های سرد را پشت سر بگذارند. در کشور ایران و در مناطقی که اینچنین آب و هوایی وجود دارد، کاشت نهال آلو دیرگل بهترین انتخاب است.

اولین شکوفه های آلو در اوایل بهار روی درختان ظاهر می شوند، مگر آنکه رقم نهال آلو، دیرگل باشد. میوه ها در تابستان می رسند و آماده برداشت می شوند. میوه های دیررس در اواخر تابستان آماده هستند.

به خاطر همه این ویژگی ها، کاشت نهال آلو و برداشت میوه ها در یک دوره یک ساله بسیار منفعت دارد و نهالستان پالیز بر این مراحل مسلط است. میوه آلو، خوشمزه و پرطرفدار است و کاربردهای زیادی در صنایع غذایی دارد.

با وجود اینکه انواع نهال آلو از ارقام جدید امروزه توسط نهالستان پالیز، بهترین نهالستان کشور تولید می شود، اما تاریخچه درختان آلو و نوع استفاده از آنها بسیار شنیدنی است!

در حال حاضر، درختان آلو در اروپا رشد می کنند و بومی آن کشورها از جمله فرانسه هستند؛ اما کاملاً مشخص نیست که ریشه این درختان به کدام منطقه باز می گردد. برخی نهال های آلو، ارقام هیبریدی از اروپا و آسیا هستند که بیش از هزاران سال قدمت دارند. چه بسا که باستان شناسان، آثاری از درختان آلو را پیدا کرده اند که به عصر برنز مربوط می شود!

رد پای کاشت درختان آلو به سرزمین مصر باستان، در دوران فرعون ها و همچنین قرون وسطی، دوران رنسانس نیز پیدا شده است! این نشان می دهد که آلو، میوه های تاریخی و پر آوازه است!!

و اما برگردیم به سوال اصلی خودمان: “چرا نهالستان پالیز، کاشت نهال آلو را پیشنهاد می دهد؟

درختان آلو بسیار مقاوم هستند و بسیاری از انواع آن می توانند زمستان های سرد را تحمل کنند. اگر در منطقه‌ای با زمستان‌های سرد زندگی می‌کنید، انواع آلوی هیبرید آمریکایی را در نظر بگیرید؛ که برخی از آن‌ها می‌توانند در دماهای بسیار سرد، خوب عمل کنند. بهترین رقم، نهال آلو دیرگل می باشد. در این مورد در ادامه بیشتر صحبت می کنیم.

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که زمستان‌های نسبتاً سردی دارد، یکی از انواع ارقام آلو آمریکایی یا اروپایی را در نظر بگیرید. آلوهای اروپایی اگرچه به سختی ارقام هیبریدی آمریکایی نیستند، اما می توانند سرما را تحمل کنند.

اگر در منطقه ای با زمستان های معتدل زندگی می کنید، یک گونه آلو ژاپنی را برای خرید انتخاب کنید که در آب و هوای گرم تر، شبیه به درختان هلو، بهترین عملکرد را دارند.

همان طور که می بینید، انواع ارقام نهال آلو برای کسب و کار باغداری شما در نهالستان پالیز وجود دارد. شما می توانید با یک مشاوره ساده، بهترین نهال را انتخاب کنید. چند راهکار اصولی به شما می گوییم تا بتوانید از درختان آلو در باغ خود مراقبت کنید.

در ادامه، می خواهیم یکی از بهترین نهال های آلو برای خرید را معرفی کنیم.

نهال آلو شابلون کالیفرنیا؛ انتخاب برتر برای شهرهای سردسیر!

نهال آلو

در گذشته، باغدارانی که در مناطق سردسیر زندگی می کردند، چاره ای نداشتند جز اینکه فقط نهال هایی را بکارند که مخصوص این آب و هوا بوده و البته تعدادشان هم بسیار محدود بود؛ پس تنوع انتخاب برایشان وجود نداشت و عموماً باغداری آنها کلیشه ای و تکراری میشد.

اما امروزه اوضاع فرق کرده است. به لطف تکنولوژی های علم گیاهی و زیست شناسی، نهال های جدیدتر به بازار آمده که برای هر شرایط اقلیمی مناسب است. نهالستان پالیز هم به این نیاز بزرگ واقف بوده و در همین مسیر حرکت می کند.

یکی از بهترین، پربازده ترین و پرسودترین نهال های آلو برای خرید و کاشت در مناطق با زمستان های سرد، نهال آلو شابلون کالیفرنیا می باشد. برای کاشت این نهال آلو، محدودیت ارتفاع از سطح دریا ندارید و می توانید آنها را حتی در مناطق کوهستانی با بارندگی زیاد هم بکارید. مقرون به صرفه بودن قیمت خرید نهال و بازدهی داشتن آن، مهم ترین عواملی هستند که باغداران را به خرید این نهال ها تشویق می کنند.

نهال آلو شابلون کالیفرنیا، بهترین نهال با اهمیت تجاری است. این نهال ها، میوه های قرمز گوشتی درشت تولید می کنند؛ در برابر خشکی هوا و سرمای شدید مقاوم هستند و از ارقام دیرگل محسوب می شوند. این نهال های پایه کوتاه، بومی آسیا است و توانسته به کشورهای اروپایی و برخی مناطق آمریکا راه پیدا کند. اگر به خوبی از نهـال آلو شابلون کالیفرنیا مراقبت کنید، تا حدود ۵ متر رشد خوبی دارد.

باردهی نهال آلو شابلون کالیفرنیا چقدر است؟

هر باغدار قبل از خرید نهال آلو می خواهد بداند که این نوع ارقام نهال که انتخاب کرده است، چقدر برای او میوه تولید می کند. این موضوع درباره نهال آلو شابلون کالیفرنیا نیز صادق است. باید گفت میزان باردهی این نهال در هر هکتار، ۷ تن است و اگر به خوبی از نهال ها مراقبت کنید، شاید بتوانید تولید را به ۸ تن هم افزایش دهید.

از سال دوم پس از کاشت می توانید از این نهال ها میوه برداشت کنید و بیشترین تولید را در سال ششم و هفتم شاهد خواهید بود. حالا فکرش را بکنید اگر در چندین هکتار از باغ خود، نهال آلو شابلون کالیفرنیا داشته باشید، چقدر برایتان سودآور خواهد بود؟!

آیا برای نهال آلـو شابلون کالیفرنیا، به خرید نهال گونه گرده افشان نیاز داریم؟

سوال خوبی است! بسته به نوع ارقام نهال آلو، شاید نیاز باشد که ارقام گرده افشان را بخرید. برای نهال آلو شابلون کالیفرنیا، بهترین رقم گرده افشان، نهال ها زیتون هستند. نهالستان پالیز پیشنهاد می کند برای عملکرد بهتر، در ازای هر ۱۰ نهال آلو، یک نهال گرده افشان را بکارید.

آیا می توانیم نهـال آلو شابلون کالیفرنیا را در مناطق سرد و خشک بکاریم؟

خبر خوب این است که اگر باغ شما در یک منطقه سرد اما کم باران و خشک قرار دارد، باز هم می توانید نهال آلو شابلون کالیفرنیا را بکارید. این نهال، نیاز آبی معمولی دارد و در برابر کم آبی نیز مقاوم است. آبیاری کم اما منظم هم می تواند به نهال ها کمک کند تا باردهی عالی داشته باشند.

برای بررسی انواع نهال آلو و استعلام قیمت خرید نهال آلو شابلون کالیفرنیا، کافیست با نهالستان پالیز تماس بگیرید. این مجموعه بهترین نهالستان، پرچم دار تولید نهال میوه در ایران است. برای بررسی نهال ها می توانید سایت paliznahal.ir را ملاحظه فرمایید.

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

نظرات