مراحل تعویض کاسه توالت چیست؟

0

کاسه‌ توالت ایرانی معمولا از جنس سرامیک بوده و بسیار مقاوم و محکم هستند ولی ممکن است پس از سال‌ها استفاده دچار ترک‌ها و شکستگی‌هایی شوند و یا تغییر رنگ دهند. توجه داشته باشید که معادل دیگر این نوع سنگ توالت هندی یا سنگ توالت شرقی نیز نامیده می‌شود. خرابی این سنگ‌ها به ندرت پیش می‌آید ولی جای نگرانی نیست زیرا ما در این مقاله به شما مراحل تعویض کاسه توالت را آموزش داده و قدم به قدم همراه شما هستیم.

تعویض کاسه توالت

کاسه توالت ایرانی را چگونه تعویض کنیم؟

اولین کار از مراحل تعویض کاسه توالت خرید یک کاسه توالت دیگر است که دچار آسیب نشده باشد. فقط توجه داشته باشید که اندازه کاسه توالت خریداری شده حتما باید با قبلی یکی باشد و اگر متفاوت است باید تغییراتی در دستشویی ایجاد کنید تا فضای لازم برای نصب کاسه توالت ایجاد شود.

معمولا در زمان تعویض و نصب کاسه توالت جدید شما دو انتخاب دارید، اولین روش فقط منتج به تعویض کاسه توالت می‌شود و تغییری در جای دیگر ایجاد نمی‌شود و در روش دوم شما به همراه کاسه توالت، کاشی‌ها و موارد دیگر که نیاز به تعمیر دارند را تعویض می‌کنید.

حالا برای تعویض کاسه توالت قدیمی با مدل جدید بایستی کاسه قدیمی را از محل خارج کنید و برای اینکار ابتدا خروجی کاسه را توسط وسیله یا چیزی مطمئن مسدود کنید تا خرده‌های کاشی یا سرامیک داخل لوله‌های فاضلاب نشوند و برای شما دردسر ایجاد نکنند.

پس از تخریب کاسه توالت قدیمی و خرد کردن آن، باقیمانده‌ها را خارج کرده و مراقب باشید که در حین انجام عملیات تخریب به کاشی‌های کنار توالت و ایزوگام  و عایق کاری سرویس بهداشتی خود آسیب نزنید.

از طرفین محل قرار گیری کاسه توالت باید حداقل بین یک تا سه سانتی متر فاصله وجود داشته باشد تا کار تعویض به راحتی انجام شود. اگر گودی محل کاسه بسیار زیاد است باید با ماسه نرم ارتفاع را افزایش دهید و اگر کاسه در محل جا نمی‌شد، محل مورد نظر را بتراشید و گودی را افزایش دهید.

بخاطر داشته باشید که محل نصب کاسه همیشه باید با مواد و مصالح نرم پوشانده شده باشد تا وقتی که کاسه جدید را نصب می‌کنید مواد به فرم کاسه جدید تغییر شکل دهند و کاسه را در خود جای دهند و فشاری به کاسه وارد نکنند.

از این جهت بهتر است سنگی که تهیه می‌کنید از نظر اندازه و ارتفاع با مدل قبلی تا حد ممکن یکسان باشد. زمانی که سنگ را نصب می‌کنید توجه کنید که خروجی سنگ توالت درست در وسط لوله ۱۱۰ یا ۱۲۵ سیفون قرار بگیرد تا توسط قیرگونی یا ایزوگام روی لوله‌ها را بتوان آب بندی کرد.

توجه داشته باشید که در حین عملیات نصب لوله‌ها عاری از هرگونه آشغال یا موادی باشد تا مشکلی برای فاضلاب ایجاد نکند. پس از نصب سنگ توالت و اجرای قدم به قدم مراحل نصب سنگ توالت، شکاف‌های اطراف را با استفاده از بندکشی پوشانده و حداقل تا یک روز از توالت استفاده نکنید. بندکشی در نصب توالت با استفاده از پودر سنگ و سیمان سفید و یا چسب کاشی صورت می‌پذیرد.

روش بدون تخریب تعویض کاسه توالت بسیار کم هزینه‌تر از جمع آوری توالت بوده و در عرض چند ساعت به اتمام می‌رسد همچنین در هزینه کاشی و اجرت نصب آن صرفه جویی می‌شود. علاوه بر کاشی کاری دردسرها و هزینه‌های عایق کاری نیز باعث توجیه پذیری بیشتر این روش شده است.

کاسه توالت را چگونه آب بندی کنیم؟

آب بندی کاسه توالت‌های ایرانی یکی از مهم‌ترین مراحل نصب کاسه توالت به شمار می‌رود و توسط عایق کاری استاندارد صورت می‌پذیرد. عایق کاری به این صورت است که ایزوگام یا لبه عایق شما به داخل لوله فاضلاب رفته و از این طریق عمل آب بندی انجام می‌شود و از نشت آب به بیرون کاسه جلوگیری می‌کند.

یکی از قسمت‌های مهم آب بندی کاسه توالت عایق بندی فلاش تانک یا لوله عصایی است که توسط چسب‌های سیلیکونی یا واشر و محکم کردن اتصالات در سوراخ پشتی کاسه است.

آب بندی درست و اصولی کاسه توالت سبب می‌شود تا از دردسرهای احتمالی در آینده جلوگیری شود و از خسارت‌های آتی جلوگیری می‌کند و از این جهت یکی از مهمترین مراحل تعویض کاسه توالت به شمار می‌رود.

توجه داشته باشید که حتما پس از عملیات آب بندی، فرصتی برای خشک شدن مواد و چسب‌ها بدهید و پس از ۲۴ ساعت به استفاده از سرویس بهداشتی خود بپردازید.

تعویض کاسه توالت

نکات مهم در مراحل تعویض کاسـه توالت ایرانی

برای تعویض کاسه توالت باید ابتدا روش تعویض خود را مشخص کنید و اگر خودتان قصد انجام این کار را ندارید از مجریان با تجربه برای نصب یا تعویض کاسه توالت کمک بگیرید. کارشناس و مجری پس از بررسی سرویس بهداشتی شما بهترین روش را به شما پیشنهاد داده و به کار تعویض خواهد پرداخت.

همچنین برای انتخاب بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی تحقیقات لازم را برای گرفتن ایده‌های مناسب انجام دهید و سپس به خرید بپردازید.

پیشنهاد ما به شما این است که خرید سنگ مناسب را با مجری هماهنگ کنید و از او برای خرید راهنمایی‌های لازم را بگیرید.

مواردی که باید در مراحل تعویض کاسه توالت در نظر بگیرید به صورت کلی شامل نکات زیر می‌شود:

    • میزان شن و ماسه نرمی که برای تعویض توالت لازم دارید
    • میزان و نوع عایقی که برای تعویض سنگ به آن احتیاج پیدا می‌کنید
  • تراز بودن سنگ با کاشی‌های کف
  • رعایت فاصله استاندارد با دیوارهای سرویس بهداشتی که ۳۰ سانتی متر است
  • استفاده از لوله ۱۰۰ سانتی متری و بیشتر برای فاضلاب
  • رعایت نکات نصب لوله فلاش تانک یا فلاش والو

و البته موارد دیگر که معمولا توسط کارشناس و مجریان با تجربه انجام می‌شوند و جای نگرانی نیست. همچنین اگر در خانه‌های آپارتمانی زندگی می‌کنید بهتر است که اگر در طقات بالاتر هستید با همسایه‌های خود هماهنگ کنید تا برای آن‌ها کمترین مزاحمت را ایجاد کنید. رعایت نکات فنی لازم و ایمنی مهمترین نکات در تعویض کاسه توالت هستند و بهتر است که تا حد ممکن به آن‌ها توجه کنید.

قبل از خرید کاسه موردنظر برای مطمئن شدن از قیمت سنگ می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف قیمت گرفته تا از گران نخریدن خود مطمئن شوید و با خیالت راحت خرید خود را انجام دهید.

همچنین پیش از شروع کار با مجری در رابطه با اجرت کار و هزینه نهایی و زمان انجام کار صحبت کنید و به توافق برسید.

نظرات