تعطیلی مدارس تهران تا کی ادامه دارد و وضعیت تعطیلی مدارس (آلودگی هوا)

0

تعطیلی مدارس تهران تا کی ادامه دارد؟ مدارس و مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها در تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس تعطیل در هفته جاری چند روز تعطیل اعلام شد و حالا دانش آموزان و والدین میخواهند بدانند تعطیلی مدارس تهران تا کی ادامه دارد؟!

تعطیلی مدارس تهران تا کی ادامه دارد

تعطیلی مدارس تهران تا کی ادامه دارد و وضعیت تعطیلی مدارس (آلودگی هوا)

مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها در تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس تعطیل در هفته جاری چند روز تعطیل اعلام شد و حالا دانش آموزان و مالدین میخواهند بدانند تعطیلی مدارس تهران تا کی ادامه دارد؟

مدارس کدام استان ها تا آخر هفته تعطیل شد؟

باتوجه به صدور هشدار زرد افزایش و تداوم آلودگی هوا در تهران و کرج و ورود سامانه بارشی به کشور و بارش باران و برف در غرب و نیمه غربی و پاک شدن هوا از آلودگی و بارش پراکنده باران در تهران و برخی شهرهای استان ها، احتمال دارد مدارس که به دلیل آلودگی هوا چند روز است تعطیل اعلام شد، حضوری شود.

کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران با تشدید وضعیت آلودگی هوا و افزایش شاخص آلودگی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف تشکیل جلسه داد.
این در حالیست که مدارس تهران طی هفته جاری به دلیل آلودگی هوا و افزایش شاخص‌های آلودگی تعطیل بوده‌اند و کلاس‌ها به صورت غیرحضوری تشکیل شده است.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۳۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم قرار داشت.

بر اساس دستورالعمل احتیاطی صادره از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، مبتلایان به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان جزو گروه‌های حساس محسوب می‌شوند و باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به‌طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می‌دهند و سبب می‌شود نفس کشیدن تاحدی سخت‌تر از حالت طبیعی صورت بگیرد. کار کردن در باغچه، فعالیت شدید خارج از منزل مانند دویدن و … از جمله این کارهاست.

وضعیت آب و هوای کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد افزایش و تداوم آلودگی هوا در تهران و کرج از ورود سامانه بارشی به کشور و بارش باران و برف در غرب و نیمه غربی خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز بارش‌های پراکنده برای برخی مناطق استان‌های کرمان و یزد و فردا در برخی مناطق استان کرمان پیش‌بینی شده است.

فردا سه‌شنبه بارش باران و برف در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود، همچنین در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل و چهارشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما روی می‌دهد، در این روز در استان‌های ساحلی دریای خزر و روز چهارشنبه در نیمه شرقی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد قابل‌ملاحظه‌ای پیش‌بینی شده است.

به گفته ملکی، همچنین با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری هوا تا روز چهارشنبه ممنوعیت تردد شبانه کامیون‌ها تا روز چهارشنبه اعمال خواهد شد و باید کامیون‌ها از مبادی بیرون شهر ممنوعیت ترددشان اعمال شود. همچنین واحدهای تولید بتن، شن و ماسه و آسفالت فعالیت‌شان تا روز سه شنبه متوقف خواهد بود.

وی اظهار کرد: شرکت پخش و پالایش باید نسبت به تامین گاز نیروگاه‌ها و صنایع اقدام کند و ممنوعیت استفاده از نفت کوره و مازوت در تهران اعمال خواهد شد و محیط زیست و وزارت صمت نیز باید بر این موضوع نظارت و دقت لازم را داشته باشند. بی تردید اگر کسی این قانون را رعایت نکند به مردم معرفی خواهد شد

نظرات