بیوگرافی امیلیانو مارتینز دروازه بان آرژانتین و همسرش + سوابق و افتخارات

0

بیوگرافی امیلیانو مارتینز دروازه بان آرژانتین و همسرش + سوابق و افتخارات

امیلیانو مارتینز دروازه بان آرژانتین برنده دستکش طلایی جام جهانی ۲۰۲۲ متولد ۲ سپتامبر ۱۹۹۲ ‏مار دل پلاتا، آرژانتین است. او برنده دستکش طلایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد. در ادامه به بیوگرافی امیلیانو مارتینز دروازه بان آرژانتین و همسرش ماندینا با عکس ها و تصاویر خصوصی جذاب و سوابق ورزشی وی همراه با پیج اینستاگرام در زندگی و زندگینامه این دروازه بان تیم ملی فوتبال آرژانتین می پردازیم

امیلیانو مارتینز دروازه بان آرژانتین کیست

بیوگرافی امیلیانو مارتینز برنده دستکش طلایی جام جهانی ۲۰۲۲

امیلیانو مارتینز با نام کامل دامیان امیلیانو مارتینز (زادهٔ ۲ سپتامبر ۱۹۹۲) بازیکن فوتبال اهل آرژانتین است که در پست دروازه‌بان برای باشگاه استون ویلا و تیم ملی فوتبال آرژانتین بازی می‌کند. او که دارای قد ۱٫۹۵ متر است، در بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم ملی فوتبال آرژانتین قهرمان شد و جایزه انفرادی دستکش طلا را به دست آورد. امیلیانو مارتینس به دیبو معروف است و دوستانش او را دیبو صدا می کنند.

بیوگرافی امیلیانو مارتینز برنده دستکش طلایی جام جهانی 2022

سوابق ورزشی

مارتینز فوتبال را از کودکی آغاز کرد و سپس وارد فوتبال حرفه ای شد. او فوتبال حرفه ای را در رده‌های جوانان ایندیپندنته آغاز کرد و سپس در سال ۲۰۱۰ به آرسنال رفت. اما او در آرسنال دروازه‌بان ذخیره بود و چندین فصل به باشگاه‌های مختلف انگلیسی قرض داده شد، تا اینکه در ۲۰۱۹ وارد ترکیب اصلی شد و با سیو و درخشش توانست تیمش را قهرمان جام حذفی و جام اتحادیه فوتبال انگلیس کند.

ازدواج و همسر امیلیانو مارتینز دروازه بان آرژانتین

امی مارتینز در ۲۲ می ۲۰۱۷، با ماندینا بطور رسمی ازدواج کرد. مراسم ازدواج آنها در کاخ بروکت هال لندن برگزار شد.

در این عروسی چندین نفر از اعضای تیم آرسنال مانند سانتی کازورلا، دیوید اوسپینا، ناچو مونرئال و هکتور بلرین نیز حضور داشتند. این زوج دارای سه فرزند هستند.

ازدواج و همسر امیلیانو مارتینز دروازه بان آرژانتین

امیلیانو مارتینز دروازه بان استون ویلا

امی مارتینز در سپتامبر ۲۰۲۰، با انتقالی به ارزش ۲۰ میلیون پوند به تیم لیگ برتری استون ویلا نقل مکان کرد. مارتینز در اولین فصل حضورش (۲۱–۲۰۲۰) در این باشگاه، رکورد باشگاهی با ۱۵ کلین شیت در لیگ برتر را ثبت کرد و از سوی استون ویلا به عنوان بهترین بازیکن فصل این باشگاه معرفی شد.

امیلیانو مارتینز دروازه بان استون ویلا

تیم ملی آرژانتین

مارتینز یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال آرژانتین است که سابقه بازی در رده زیر ۱۷ سال و زیر ۲۰ سال را برای تیم ملی کشورش در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده است. او اولین بار برای تیم ملی آرژانتین در سال ۲۰۲۱ به میدان رفت و با درخشش در کوپا آمریکا ۲۰۲۱ و کلین شیت در بازی فینال مقابل برزیل به قهرمانی آرژانتین کمک کرد و به عنوان بهترین دروازه‌بان جام دستکش طلایی کوپا را کسب کرد.

جایزه دستکش طلا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

ماتینز در سال ۲۰۲۲ به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان در جام جهانی ۲۰۲۲ دستکش طلا کسب کرد.

در دوره قبل تیبو کورتوا بلژیکی به این مهم رسیده بود و حالا دروازه‌بان آرژانتین عنوان بهترین دروازه‌بان جام را کسب کرد.

جایزه دستکش طلا به امی مارتینز داده می شود. او ابتدا از آن به عنوان نماد فالیک استفاده می کند، سپس شست آن را می مکد. حدس می‌زنم که این راهی برای جشن گرفتن است. امیلیانو مارتینز می گوید خوشحال است که توانسته دین خودش به تیم ملی آرژانتین را ادا کند. او گفت: بازی سختی بود. بازی را در کنترل داشتیم. با دو شوت مزخرف بازی را مساوی کردند. ۳-۲ جلو بودیم اما یک پنالتی دیگر از ما گرفتند. وظیفه خودم را انجام دادم. همان گونه که رویای آن را داشتم. هیچ حرفی ندارم. در پنالتی ها آرامش داشتم. اولین پنالتی فرانسه را هم می توانستم بگیرم. از خانواده ام متشکرم که در سنین جوانی باعث شدند به انگلیس بروم و پیشرفت کنم.

عکس های امیلیانو مارتینز

امیلیانو مارتینز کیست

اینستاگرام امیلیانو مارتینز

بیوگرافی امیلیانو مارتینز دروازه بان آرژانتین و همسرش + سوابق و افتخارات

زندگینامه امیلیانو مارتینز دروازه بان آرژانتین و همسرش + سوابق و افتخارات

نظرات