ربات آربیتراژ ارز دیجیتال چیست؟

0

هم اکنون معاملات بازار ارز به کمک ربات ارز دیجیتال آسان‌تر، دقیق‌تر، سودآورتر و مطمئن‌تر از قبل شده است. این ربات‌ها بدون توقف معامله می‌کنند. اما چگونه؟ با ما همراه باشید و با این ربات‌های شگفت انگیز و معاملاتی که به جای شما انجام می‌دهند بیشتر آشنا شوید. ما همچنین در مورد انواع ربات‌های معامله‌‌گر و بهترین ربات ارز دیجیتال یعنی ربات آربیتراژ نیز مطالبی را ذکر کرده‌ایم.

  ربات آربیتراژ ارز دیجیتال

آشنایی با ربات ارز دیجیتال

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که بات معامله گر چیست؟ این ربات‌ها مجموعه‌ای نرم افزار هستند که در انجام برخی امور به انسان کمک می‌کنند. در گذشته بازار فارکس و سهام از این ربات‌ها به عنوان یک دستیار کمکی استفاده می‌کردند و امروزه این ربات‌ها وارد بازار ارز دیجیتال هم شده‌اند. ربات‌های ارز دیجیتال به عنوان یک دستیار هوشمند برخی از معاملات را در این بازار بر عهده می‌گیرند. در ادامه شما را با مفهوم ربات ارز دیجیتال، نحوه‌ی کار کردن آن و انواع بات‌های معامله گر بازار کریپتو کارنسی آشنا می‌کنیم.

ربات ارز دیجیتال چیست

بات معامله گر ارز دیجیتال، معاملات ارز دیجیتال شما را آسان و بدون ریسک انجام می‌دهد، به طوری که هیچ فرصت معاملاتی را از دست نخواهید داد. قطعاً با معامله در بازارهای سنتی آشنا هستید. معاملاتی که محدودیت زمانی و مکانی دارند. تعطیل می‌شوند و فقط در برخی ساعات مشخص امکان معاملات را برای معامله گر فراهم می‌کنند. اما بازار رمزارزها اینگونه نیست. این معاملات به صورت ۲۴ ساعته برپا هستند و تریدرها در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند به معاملاتی با بیشترین سود و کمترین ضرر بپردازند.

نحوه عملکرد ربات ارز دیجیتال

نحوه عملکرد ربات ارز دیجیتال به الگوریتم‌هایی بستگی دارند که سازنده در ساخت نرم افزار به کار برده است. میزان دقت عمل این ربات‌ها بسیار بالاست. این دقت عمل باید به موفقیت در معاملات و کسب سود بینجامد. بنابراین سازندگان باید طوری ربات‌ها را بسازند که بتواند در معاملات موفق شود. به بیانی دیگر این درک و دید سازندگان ربات است که تعیین می‌کند ربات چگونه معاملات را انجام دهد. یعنی اگر سازنده درک درستی از معاملات و شاخص‌های بازار نداشته باشد ربات نیز معاملات را اشتباه انجام خواهد داد.

ربات آربیتراژ ارز دیجیتال

فعالیت‌هایی که ربات ارز دیجیتال انجام می‌دهد

ربات ارز دیجیتال یا همان بات معامله گر سه فعالیت عمده را در بازار ارزهای دیجیتال انجام می‌دهد. هرکدام از این فعالیت‌ها با توجه به نوع الگوریتم‌های به کار رفته در این ربات‌ها تعیین می‌شود.

  • ربات تریدر ارز دیجیتال: این ربات‌ها به خرید فروش ارزهای دیجیتال و به نوعی تریدینگ ارز می‌پردازند.
  • ربات تحلیلگر ارز دیجیتال: این ربات‌ها قابلیت پیش بینی قیمت ارز دیجیتال و پیش بینی‌ وضعیت و روند بازار را دارند. به بیانی دیگر ربات‌های ارز دیجیتال قادر به تحلیل فاندامنتال بازار هستند. ربات‌هایی که قادر به تحلیل بازار و پیش بینی قیمت‌ها هستند در بدنه‌ی خود از الگوریتم‌های اندیکاتور بهره‌مند هستند. سازنده نرم افزار این الگوریتم‌ها را به ساختار آن اضافه می‌کند. بدین ترتیب ربات می‌تواند همچون یک انسان وضعیت بازار را بررسی و روند آن را پیش بینی نماید.
  • ربات کپی بردار ارز دیجیتال: برخی از نسخه‌های Trader Bot ها قابلیت کپی برداری یا کپی تریدینگ (Copy Trading) دارند. ربات‌هایی که از این قابلیت برخوردارند می‌توانند از سبک معاملات تریدرهای حرفه‌ای تقلید کنند. بدین ترتیب معاملاتی انجام می‌دهند که حداکثر سود و حداقل ضرر را داشته باشد. ربات‌ها زمانی که به سود تعیین شده می‌رسند یا زمانی که به نقطه‌ی ضرر یا همان (Stop Loss) می‌رسند مقدار تعیین شده‌ای از ارزها را به فروش می‌رسانند.

انواع بات معامله گر در بازار کریپتوکارنسی

در بازار کریپتوکارنسی تعداد زیادی بات معامله گر وجود دارد. تریدرها برای ترید روزانه از آن‌ها کمک می‌گیرند. در این قسمت سه ربات معروف و پرطرفدار را به شما معرفی می‌کنیم.

ربات ترند (Robots Trending)

ربات ترند نوعی ربات یا بات معامله گر است که می‌تواند رشد قیمت یک ارز را تشخیص دهد. سپس براساس مشاهدات خود و به صورت اتوماتیک سفارش خرید آن ارز را باز می‌کند.

ربات وام دهی (Lending robot)

ربات وام دهی همانطوری که از نامش پیداست یکی از انواع ربات ارز دیجیتال است که به سایر معامله گران این بازار وام‌ می‌دهد؛ سپس در زمان تعیین شده مبلغ وام را به همراه سود آن دریافت می‌کند.

ربات آربیتراژ (Arbitrage Robots )

ربات آربیتراژ را می‌توان محبوبترین و بهترین ربات ارز دیجیتال دانست. کار این ربات نیز همانطوری که از نامش مشخص است انجام معاملات آربیتراژ است. معامله آربیتراژ به معنی خرید سکه در یک صرافی و فروش آن در صرافی دیگر و کسب سود از تفاوت قیمت دو صرافی است. این معاملات ریز و حاشیه‌ای به کمک پلتفرم‌های ربات آربیتراژ ارز دیجیتال به نحو احسن انجام می‌شود.

ربات آربیتراژ ارز دیجیتال

آیا ربات ارز دیجیتال قابل اعتماد است

همانطوری که اشاره کردیم بات‌های معامله گر با سرعت و ظرفیت پردازش بالا، بدون وقفه و بدون دخالت احساس، ترس، هیجان و طمع معاملات را انجام می‌دهند. این‌ها دلایل خوبی برای استفاده از ربات‌های معامله گر است. اما برای اینکه بتوان به این ربات‌ها اعتماد کرد به دلایل بیشتری نیاز داریم.

یک ربات ارز دیجیتال پیشرفته با الگوریتم‌های دقیق‌تر بدون شک قابل اعتمادتر است. هرچند قیمت ربات ارز دیجیتال پیشرفته نسبت به سایر ربات‌ها بیشتر است اما کارایی، عملکرد و اعتماد به آن نیز بیشتر بوده و می‌توان گفت ارزش خرید را دارند.

خرید ربات ارز دیجیتال یا تهیه ربات معامله گر رایگان؛ کدام بهتر است

شاید فکر می‌کنید که با وجود ربات ارز دیجیتال رایگان در سایت‌های مختلف دیگر چه نیازی به خرید داریم. به همین دلیل ذکر این نکته لازم است که ربات‌های معامله‌گر رایگان به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند. پس برای جلوگیری از ضرر و از دست دادن سرمایه بهتر است گام‌های مطمئن و محکم بردارید و حتی از تست کردن چنین نرم افزارهایی جدا خودداری کنید.

همچنین ذکر این نکته نیز ضروری است که بات معامله گر یا ربات‌های ارز دیجیتال هرگز مانند مغز انسان نمی‌توانند موفق شوند. این ربات‌ها فقط به عنوان یک دستیار هوشمند و خستگی ناپذیر می‌توانند در انجام معاملات شما را یاری کنند.

ربات آربیتراژ ارز دیجیتال

کلام پایانی

اگر ترید کردن را به عنوان یک منبع درآمد انتخاب کرده‌اید، با انتخاب و خرید بهترین ربات ارز دیجیتال می‌توانید سود تضمینی و مستمر داشته باشید. این بات‌های معامله‌گر با سرعت، دقت و ظرفیت بالا معاملات شما در ۲۴ ساعت شبانه روز انجام خواهند داد. ربات آربیتراژ ارز دیجیتال یکی از این ربات‌های پرطرفدار و محبوب است که با خرید و فروش ارز معاملات سودآوری را برای شما انجام خواهد داد. امیدوارم مطالب ذکر شده برایتان مفید باشد.

نظرات