واریز سود سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومان کی واریز می شود (جدید ۱۴۰۱)

0

واریز سود سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومان کی واریز میشود (جدید ۱۴۰۱)

زمان واریز سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱

جدیدترین خبرها از واریز سود سهام عدالت در آذر و دی ماه ۱۴۰۱ نشان می دهد اولین مرحله سود سهام عدالت تا آخر آذر امسال (۱۴۰۱) یا حداکثر دو سه روز اول دی ۱۴۰۱ طبق وعده داده شده پرداخت می‌شود.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: برای دارندگان سهام به ارزش اسمی ۵۳۲ هزار تومانی در مرحله اول ۵۰۰ هزار تومان سود در آخر آذر پرداخت می‌شود و در مرحله دوم در اسفند امسال یا اوایل فرردین سال آینده ۵۰۰ هزار تومان دیگر پرداخت می‌شود.

در زمان جدید واریز اولین مرحله سود سهام عدالت برای دارندگان سهام به ارزش اسمی ۵۳۲ هزار تومانی در مرحله اول ۵۰۰ هزار تومان سود در آخر آذر پرداخت می‌شود و در مرحله دوم در اسفند امسال یا اوایل فرردین سال آینده ۵۰۰ هزار تومان دیگر پرداخت می‌شود.

واریز سود سهام عدالت کی واریز میشود

سود سهام عدالت کی واری میشود؟ آذر و دی ۱۴۰۱

از چند هفته گذشته مساله واریز سود سهام عدالت مطرح شد. ابتدا قرار بود همه دارندگان سهام عدالت، سود سهام خود را تا شب یلدا دریافت کنند. آنچه که بسیاری از رسانه‌ها آن را عیدی یک میلیونی رییسی در شب یلدا اعلام کردند. اما بعد از آن بود که اعلام شد احتمالا سود سهام عدالت ۴۹ میلیون سهامدار تا آذر ماه واریز نمی‌شود و احتمالا به دی ماه موکول می‌شود.

بر این اساس همه افرادی که سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی دارند یک میلیون تومان و دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی، دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

طبق گفته مشاور رئیس سازمان بورس در مورد پرداخت سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال گذشته شرکت‌های سرمایه‌پذیر، اظهار کرد: سود کسب شده شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت که مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ است، حدود دو برابر کل سود سال ما قبل است و امسال براساس مصوبه شورای عالی بورس در دو مرحله پرداخت می‌شود.

وی افزود: اولین مرحله سود سهام عدالت تا ‌آخر آذر امسال یا حداکثر دو سه روز اول دی‌ماه سال جاری طبق وعده داده شده پرداخت می‌شود.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: برای دارندگان سهام به ارزش اسمی ۵۳۲ هزار تومانی در مرحله اول ۵۰۰ هزار تومان سود در آخر آذر پرداخت می‌شود و در مرحله دوم در اسفند امسال یا اوایل فرردین سال آینده ۵۰۰ هزار تومان دیگر پرداخت می‌شود. یعنی در مجموع یک میلیون تومان سود به اندازه دو برابر کل سود سال گذشته پرداخت می‌شود و به همین نسبت برای کسانی که سهام عدالت به ارزش یک میلیون تومان دارند، در هر مرحله از پرداخت، یک میلیون تومان سود پرداخت می‌شود.

حدادی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سود خود را پرداخت نکرده‌اند، عنوان کرد: از ۳۶ شرکت بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت، دو شرکت تاکنون مجمع عمومی برگزار نکرده‌اند و چهار شرکت هم سود کسب نکرده‌اند. بنابراین ۳۰ شرکت سود داشتند که از این تعداد تاکنون ۱۲ شرکت سودهای متعلقه را کاملاً واریز کردند و برخی از شرکت‌ها قسمتی از سود را واریز کرده‌اند و طی دو سه روز آینده بقیه سود خود را هم واریز می‌کنند.

وی افزود: سودها متمرکز شده و به صورت غیر حضوری از طریق شماره حساب‌های اعلام شده در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام واریز می‌شود.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، در مورد تعیین‌تکلیف کسانی که شماره حساب آنها دچار مشکل است، توضیح داد: این افراد ظرف مدت باقی‌مانده باید نسبت به اصلاح شماره حساب خود در سامانه سجام اقدام کنند، سود سهام عدالت برای همه سهامداران چه در روش مدیریت مستقیم و یا مدیریت غیر مستقیم به صورت یکجا از طریق همان شماره حساب اعلام شده در سجام واریز می‌شود.

حدادی افزود: کسانی که ایراد شماره حساب خود در سجام را رفع کنند، سودهای ماقبل خود را هم دریافت می‌کنند.

مشاور رئیس سازمان بورس گفت: سود سهام عدالت برای همه سهامداران به صورت یکجا از طریق شماره حساب اعلام شده در سجام واریز می‌شود.تجارت نیوز

تکلیف جاماندگان

همچنین بر اساس تصمیم دولت قرار بود که ۳.۵ میلیون نفر جامانده سهام عدالت،‌مشمول سهام عدالت به ارزش ۱۰ میلیون تومان شوند. اما زمان تخصیص سهام عدالت به جاماندگان مشخص نبود که حالا مشخص شده است.

حسین قربان‌زاده با اشاره به تصویب‌نامه هیات وزیران درمورد جاماندگان سهام عدالت اظهار کرد: این تصویب‌نامه به تازگی ابلاغ شده و کارهای اجرایی آن درحال انجام است.

تصویب‌نامه هیات وزیران تکلیف جاماندگان سهام عدالت را تقریبا روشن کرد و به گفته رییس سازمان خصوصی‌سازی، طبق قانون بودجه سال جاری، سهاک عدالت جاماندگان امسال باید حتما پرداخت شود.

وی به این سوال که سهام عدالت چه زمانی به جاماندگان تخصیص خواهد یافت، پاسخ داد: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در قانون بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است و بنابراین فرایند آن امسال باید انجام شود. البته پرتفوی این سهام به اصلاحیه نیاز دارد که متن اصلاحیه به دولت ارسال شده و بررسی آن در نوبت است.

رییس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: این اصلاحیه درمورد تغییر برخی شرکت‌ها در پرتفو است که باید در هیات دولت بررسی و تصویب شود.

بر اساس این گزارش، افراد مشمول توسط نهادهای ذیربط شناسایی و معرفی خواهند شد و مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولین معادل حداکثر ۱۰۰ میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

طبق تصویل نامه هیات وزیران ، قرار است پرتفوی جاماندگان از بخشی از سهام بانک تجارت، بانک صادرات، بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس تشکیل شود که البته ممکن است طبق گفته قربان‌زاده این پرتفو تغییر کند.

از چند هفته گذشته مساله واریز سود سهام عدالت مطرح شد. ابتدا قرار بود همه دارندگان سهام عدالت، سود سهام خود را تا شب یلدا دریافت کنند. آنچه که بسیاری از رسانه‌ها آن را عیدی یک میلیونی رییسی در شب یلدا اعلام کردند. اما بعد از آن بود که اعلام شد احتمالا سود سهام عدالت ۴۹ میلیون سهامدار تا آذر ماه واریز نمی‌شود و احتمالا به دی ماه موکول می‌شود.

بر این اساس همه افرادی که سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی دارند یک میلیون تومان و دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی، دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

نظرات