سفره شب یلدا مدرن ۱۴۰۱ + تزئینات شب یلدا مدرن و امروزی ۱۴۰۱

0

سفره شب یلدا مدرن ۱۴۰۱ + تزئینات شب یلدا مدرن و امروزی ۱۴۰۱

در این پست می توانید انواع تزئینات شب یلدا و چیدمان شب یلدا و شب یلدایی شیک و سفره شب یلدا و سفره شب یلدا مدرن ویژه سال ۱۴۰۱ و تزئینات شب یلدا و چیدمان شیک مدرن و چیدمان شب یلدایی جدید ۱۴۰۱ و شیک ترین شب یلدایی زیبا را مشاهده کنید.

 سفره شب یلدا مدرن

سفره شب یلدا مدرن ۱۴۰۱

سفره شب یلدا مدرن

شب یلدا یا شب چله یکی از باستانی‌ترین عیدهای ایرانی بوده که از آیین زرتشت برای ما به یادگار مانده است. یلدا به آخرین شب ماه آذر گفته می‌شود که در واقع طولانی‌ترین شب سال و به باور پیشینیان، تاریک‌ترین شب سال است. در این مقاله قصد داریم تا فلسفه شب یلدا را به طور مختصر شرح داده، به برخی از آداب و رسوم آن اشاره کرده و در پایان عکس‌هایی از زیباترین سفره‌های شب یلدا را با شما به اشتراک بگذاریم. شاید بتوانید با الهام گرفتن از این عکس‌های زیبا، این شب زیبا و به یادماندنی را در ذهن خود و میهمانانتان خاطره‌ساز کنید. پس برای برگزاری شب یلدا و دیدن عکس سفره شب یلدا با ما همراه باشید.

سفره شب یلدا مدرن

سفره شب یلدایی

سفره شب یلدا از گذشته تا امروز به عنوان یکی از مهم ترین بخش های شب چله محسوب می شده و بانوان خوش سلیقه ایرانی از دیرباز تمام خلاقیت خود را به کار می گرفته اند تا سفره ای سنتی و زیبا برای این شب آماده کنند.

سفره شب یلدا مدرن

سفره آرایی شب یلدا برای عروس چگونه است؟

در این شب خاطره انگیز و دلنشین، همه در تلاش و تکاپو هستند تا سفره شب یلدا را تزیین کنند. تلاش‌ها تا آخرین لحظات برای هرچه زیبا‌ترشدن سفره این شب ادامه دارد. معمولا این تلاش ناشی از مهمان‌نوازی ما ایرانی‌ها است؛ زیرا می‌خواهیم مهمانان به بهترین شکل از خود پذیرایی کنند از زیبایی سفره‌شان لذت ببرند.

سفره شب یلدا مدرن

تزیینات سفره در همه حال بستگی به سلیقه، ایده وهمچنین درآمد شما دارد که تعیین کننده سبک تزیین و اقلام پذیرایی است. طبق رسوماتی که ازسال‌ها پیش پابرجا مانده است، در این شب یلدا عروس و داماد‌های تازه عقد شده یا نامزد برای یکدیگرعیدی می‌برند. در این شب میزبان خانواده عروس است و آن‌ها موظف هستند از خانواده داماد پذیرایی کند.

سفره شب یلدا مدرن

فلسفه شب یلدا

سفره شب یلدا مدرن

در باور پیشینیان، تاریکی نماد اهریمن بوده است و به این دلیل که آخرین شب ماه آذر (آغاز زمستان) طولانی‌ترین شب سال است، بر این باور بوده‌اند که تاریکی و اهریمن در این شب حضور بیشتری دارد. بر این اساس از غروب آفتاب شب ۳۰ آذر مردمان آتش روشن کرده و به جشن و پایکوبی می‌پرداختند تا اهریمن و تاریکی فرصتی برای ایجاد دشمنی و شر نداشته باشد.

سفره شب یلدا مدرن

در این شب مردم هر چیزی که خوشحالی جمع را افزون می‌کرد اعم از خوراکی‌ها و میوه‌های خوشمزه، داستان‌گویی، شعرخوانی، رقص و شادی، آواز و … را به دور آتش می‌آوردند و تا سپیده صبح بیدار مانده و آتش را روشن نگه می‌داشتند تا نور بر تاریکی غلبه کند.

سفره شب یلدا مدرن

پس از آن شب، اولین روز زمستان که با نام خرم روز شناخته می‌شد، نیز تعطیل می‌شد. همانطور که می‌دانید این سنت ادامه پیدا کرده و امروزه بسیاری به دنبال ثبت عکس سفره شب یلدا به همراه خود و اطرافیان‌شان در شب جشن یلدا هستند.

نظرات