چیدمان شب یلدا سنتی ۱۴۰۱ + زیباترین چیدمان شب یلدا

0

در این پست می توانید انواع چیدمان شب یلدا ۱۴۰۱ و شیک ترین چیدمان شب یلدا ۱۴۰۱  و چیدمان زیبا شب یلدا برای تازه عروس ۱۴۰۱ و چیدمان شب یلدا سنتی و زیباترین چیدمان شب یلدا ۱۴۰۱  و سفره شب یلدا خاص و خاص ترین سفره شب یلدا را مشاهده کنید.

چیدمان شب یلدا سنتی

چیدمان شب یلدا سنتی ۱۴۰۱ 

دورهمی شب یلدا رو هیچ کسی فراموش نمیکنه از قدیم که خانواده ها سنتی بودند تا الان که همه مدرن هستند بازم شب یلدا همیشه برپاست و همه دور هم هستند . هر کسی به سلیقه خودش و در حد توانش سفره شب یلدا رو برای خانواده پهن میکنه

چیدمان شب یلدا سنتی

برای تزیین سفره شب یلدا به سبک کلاسیک باید از رومیزی پارچه ترمه یا پته کرمان یا هر نوع پارچه گلدار با طرح قدیمی استفاده کنید. این رومیزی یا سفره را بر روی میز چهار گوشی قرار دهید تا تداعی کننده کرسی باشد.

چیدمان شب یلدا سنتی

انواع مدل سفره شب یلـدا سنتی

شب یلدا اولین شب فصل زمستان است که به بلندترین شب سال نیز ملقب است. در این شب بر اساس سنن باستانی ایران انواع میوه های پاییزی، آجیل و خشکبار بر سر سفره ای گذاشته می شود.در این شب همه افراد خانواده دورهم جمع می شوند و علاوه بر خوردن خوراکی ها و صحبت های دورهمی، به حافظ خوانی و نواختن موسیقی های سنتی می پردازند.

چیدمان شب یلدا سنتی

معمولا تنقلات بسیار زیادی سر سفره شب یلدا قرار داده میشه و بیشتر خانم ها سعی میکنند که این تزیینات را به شکل هندوانه و انار در آورند

چیدمان شب یلدا سنتی

بر روی میز قرآن، شاهنامه فردوسی و دیوان حافظ قرار دهید. چند شاخه گل نرگس فضای چیدمان شما را زیباتر می کند. تزیین میوه های مخصوص شب یلدا از جمله تزیین هندوانه شب یلدا را به شکل دلخواه انجام دهید.

چیدمان شب یلدا سنتی

اگر در خانه‌تان شمعدان‌های لاله‌ای قدیمی دارید که در گذشته به اصطلاح به جارو لاله معروف بودند، حتما به دکور شب یلدا اضافه کنید، این شمع‌دان‌ها معمولا پایه‌ای بلند از جنس سنگ ‌مرمر دارند و همچنین به جاشمعی‌های بلورین به رنگ‌های صورتی، یاسی و یا ارغوانی مزین هستند.

چیدمان شب یلدا سنتی

می‌توانید مابین چروک‌های رومیزی، گل‌های تازه و یا گل‌های خشک معطر قراردهید. بهتر است دو سر میز را به شمعدان‌های سیلور چند شاخه مزین کنید، چرا که با این کار نور و روشنایی دو چندان را در این شب ایجاد خواهید کرد.

چیدمان شب یلدا سنتی

سفره یلدا سنتی ۱۴۰۱

چیدمان شب یلدا سنتی

برای پوشش میز می توانید از رومیزی ترمه و ساتن استفاده کنید. می توانید از یک سماور قدیمی و ترجیحاً یک سماور ذغالی برای رونق دادن به میزتان استفاده کنید. شمعدان های لاله عباسی را فراموش نکنید. اگر تمایلی به استفاده از شمعدان های لاله عباسی قدیمی ندارید می توانید از شمعدان های برنز برای این منظور استفاده کنید تا علاوه بر جلوه سنتی ظاهر زیباتری نیز به میز شما بدهد.

نظرات