معرفی انواع درب اتوماتیک شیشه ای، درب پارکینگ، کرکره برقی و راهبند

0

یکی از مهمترین ملزومات ساختمان‌های مدرن، درب های اتوماتیک هستند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با انواع درب اتوماتیک شیشه ای، درب پارکینگ و کرکره اتوماتیک آشنا شویم.

معرفی انواع درب اتوماتیک شیشه ای، درب پارکینگ، کرکره برقی و راهبند

یکی از نیازهای اصلی در تمام ساختمان‌های امروزی، درب های اتوماتیک هستند. این درب‌ها علاوه بر زیبایی خاصی که دارند، از امنیت بالایی هم برخوردارند و راحتی در رفت و آمد را برای افراد به ارمغان می‌آورند. از جمله رایج‌ترین تجهیزات اتوماتیک که برای تسهیل عبور و مرور در ساختمان‌های امروزی و محیط‌های پیرامونی مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به درب پارکینگ، درب شیشه ای، کرکره برقی و همچنین راهبند اتوماتیک اشاره کرد. هر کدام از این تجهیزات دارای کاربرد خاص خودشان هستند و به فراخور نیاز، در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع درب اتوماتیک آشنا شویم.

 انواع درب پارکینگ اتوماتیک

انواع درب پارکینگ اتـوماتیک

درب پارکینگ از جمله پرکاربردترین انواع درب اتوماتیک است که در ساختمان‌های امروزه به‌ کار گرفته می‌شود. همان‌طور که از نامش پیداست، این درب‌ها را در محل ورودی پارکینگ یا حیاط ساختمان نصب می‌کنند و دارای مدل‌های متفاوتی هستند. تقسیم‌بندی این درب‌ها بیشتر به نوع باز و بسته شدن آنها مربوط می‌شود. بر همین اساس درب پارکینگ را به مدل‌های زیر دسته‌بندی می‌کنند:

  • درب پارکینگ سکشنال: امروزه یکی از پرطرفدارترین انواع درب پارکینگ، درب‌های سکشنال هستند. این درب‌ها در فضاهای کوچک نیز قابل نصب بوده و کار کردن با آنها خیلی آسان است. کارکرد آنها به گونه‌ای است که پنل‌های افقی درب در موقع باز شدن به سمت بالا حرکت کرده و در زیر سقف پارکینگ و به‌صورت موازی با آن قرار می‌گیرند.
  • درب پارکینگ ریلی: در این مدل، درب روی یک ریل قرار دارد و به طرفین باز و بسته می‌شود. درب‌های ریلی برای مکان‌هایی مناسب هستند که فضای کافی برای باز و بسته شدن در دو جهت وجود داشته و یا اینکه محدودیت فضا برای باز شدن درب به‌صورت ۹۰ درجه داشته باشیم.
  • درب پارکینگ کرکره‌ای: این درب‌ها کاملا شناخته شده هستند و به عنوان درب مغازه‌ای نیز از آنها یاد می‌شود. استفاده از آنها به عنوان درب پارکینگ رواج زیادی دارد و کارکردشان نیز ساده است. در این مدل، تیغه‌های درب که معمولا از جنس فلز هستند، به‌صورت رولی و با کمک یک جک الکتریکی در قسمت بالا جمع یا باز می‌شوند.
  • درب پارکینگ لولایی: این مدل از درب پارکینگ در ظاهر شبیه درب‌های قدیمی‌تر است که به‌صورت تک‌لنگه یا دولنگه بودند و به درون یا بیرون باز و بسته می‌شدند. اما با استفاده از یک جک الکتریکی، این لنگه‌ها به‌صورت خودکار حرکت می‌کنند و از راه دور هم قابل کنترل هستند.
  • درب پارکینگ تاشو: از این مدل گاهی به عنوان درب تلسکوپی هم یاد می‌شود. درب پارکینگ تاشو دارای چند پنل است که به‌صورت عمودی در کنار هم و روی یک یا چند ریل قرار دارند. در هنگام باز شدن، این پنل‌های روی یکدیگر قرار می‌گیرند تا از این طریق فضای کمتری را اشغال کنند.

 درب شیشه ای اتوماتیک و انواع آن

درب شیشه ای اتوماتیک و انواع آن

درب‌های شیشه‌ای به جهت زیبایی بی‌نظیری که دارند، اغلب در فروشگاه‌ها، مکان‌های لوکس مانند هتل‌ها و سایر انواع ساختمان‌های تجاری، مسکونی و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این درب‌ها دارای جلوه خاصی هستند و می‌توانند ظاهری شیک و مدرن به ساختمان ببخشند. درب‌های شیشه‌ای هم دارای انواع متنوعی هستند که از جمله رایج‌ترین آنها می‌توان به درب شیشه‌ای ریلی، درب اسپایدری، درب گردان یا مدور، تلسکوپی و … اشاره کرد.

درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک دارای یک اپراتور برای باز و بسته کردن لت‌ها هستند که به‌طور خودکار نزدیک شدن افراد را تشخیص داده و با استفاده از یک جک الکترومکانیکی، نیروی لازم برای این کار را تامین می‌کند. با نصب کردن این درب‌ها در محیط‌های پرتردد می‌توان تا حد زیادی از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرد؛ چون این درب‌ها تبادل دمایی بین محیط داخلی و خارجی ساختمان را به حداقل می‌رسانند.

کرکره برقی در چه جاهایی استفاده می‌شود؟

کرکره برقی در چه جاهایی استفاده می‌شود؟

کرکره برقی اتوماتیک نیز امروزه در ساختمان‌های مختلف به‌کار گرفته می‌شوند. درب‌های کرکره‌ای دارای تیغه‌های فولادی هستند که به یکدیگر متصل شده‌اند و از استحکام بالایی برخوردارند. به همین دلیل ضریب امنیت خوبی دارند و می‌توانند در مکان‌های حساس و مهم مورد استفاده قرار بگیرند. از کرکره‌های اتوماتیک در انواع ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی استفاده می‌شود. تیغه‌های کرکره برقی به شکلی ساخته می‌شوند که در برابر باد و باران مقاوم باشند. در ساخت این تیغه‌ها از موادی چون فولاد، آلومینیوم، پلی کربنات و … استفاده می‌شود.

کرکره‌های اتوماتیک دارای یک موتور برقی توبلار هستند که قطر کمی دارند و در مکان‌های مختلف می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. از دیگر ویژگی‌های این نوع درب‌ها می‌توان به قفل خودکار و همچنین امکان باز و بسته کردن به‌صورت دستی اشاره کرد که در مواقع نبود برق به کار می‌آید.

راهبند اتوماتیک و مدل‌های مختلف آن

راهبند اتوماتیک و مدل‌های مختلف آن

اما در کنار انواع درب‌های اتوماتیک، باید به راهبند‌ها نیز اشاره کنیم که نقش مهمی در کنترل تردد دارند. راهبندهای خودکار می‌توانند رفت و آمد افراد و وسایل نقلیه را کنترل کنند و تاثیر پررنگی در حفظ امنیت ساختمان‌ها و مسیرها داشته باشند. انواع مختلفی از راهبند نیز وجود دارند که در مکان‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند. راهبند اهرمی و ستونی دارای عملکرد اتوماتیک می‌توانند با کمترین دخالت انسان، امکان عبور و مرور امن را در ساختمان‌ها فراهم کنند.

در راهبندهای اهرمی که متداول‌تر نیز هستند، شاهد اجزای مختلفی هستیم. علاوه بر بازوی راهبند که به بالا و پایین حرکت می‌کند، یک سیستم محرک نیز وجود دارد که به‌وسیله یک موتور الکترومکانیکی یا الکتروهیدرولیکی می‌تواند بازو را حرکت دهد. معمولا در راهبندها یک فنر تعادل هم تعبیه می‌شود که کار موتور را تسهیل می‌کند.

شرکت البرز صنعت مبنا

خرید انواع درب اتوماتیک از شرکت البرز صنعت مبنا

در دنیای شلوغ و پرسرعت امروز، ارزش زمان و وقت بیش از گذشته احساس می‌شود. بر همین اساس، در ساختمان‌های مدرن از امکانات و تجهیزاتی استفاده می‌کنند که به رفت و آمد افراد در کمترین زمان ممکن کمک کنند. این تجهیزات شامل انواع درب اتوماتیک، گیت‌ها و راهبندهای خودکار هستند که در مکان‌های تجاری، اداری، تفریحی و یا ساختمان‌های مسکونی نصب و راه‌اندازی می‌شوند. البرز صنعت مبنا یکی از پیشروترین شرکت‌ها در حوزه تجهیزات کنترل تردد است و در زمینه نصب، تعمیر و سرویس انواع درب های اتوماتیک، درب پارکینگ، راهبند و غیره فعالیت می‌کند.

ما در شرکت البرز صنعت مفتخر به همکاری با شرکای تجاری مطرحی در سطح بین‌المللی هستیم و به مشتریان خود تضمین می‌دهیم که باکیفیت‌ترین قطعات جدید را در پروژه‌های آنها مورد استفاده قرار دهیم. چنانچه به دنبال خرید و نصب انواع درب پارکینگ، درب شیشه ای، کرکره اتوماتیک و راهبند هستید، می‌توانید از طریق شماره تلفن ۴۴۰۵۳۰۳۳-۰۲۱ با کارشناسان ما در گروه البرز صنعت مبنا تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه کنند.

نظرات